×

اجرای طرح رجیستری موبایل از مهرماه

اجرای طرح رجیستری موبایل از مهرماه

معاون برنامه ریزی، نظارت و هماهنگی اقتصادی ستاد مرکزی مبارزه باقاچاق کالا و ارز گفت با هدف مبارزه با قاچاق تلفن همراه طرح رجیستری (کدینگ) موبایل از مهرماه در کشور اجرایی می شود

اجرای-طرح-رجیستری-موبایل-از-مهرماه

معاون برنامه ریزی، نظارت و هماهنگی اقتصادی ستاد مرکزی مبارزه باقاچاق کالا و ارز گفت: با هدف مبارزه با قاچاق تلفن همراه طرح رجیستری (کدینگ) موبایل از مهرماه در کشور اجرایی می شود.

راهکارهای پیگیری سرقت تلفن همراه  - راهکارهای قانونی پیگیری موبایل های سرقتی - پس از سرقت گوشیتان اینگونه پیگیری کنید - چند نکته حقوقی درباره تلفن همراه - سرقت گوشی موبایلتان را اینگونه پیگیری کنید - نحوه دریافت ریز مکالمه تلفن همراه - پیام های پیشگیری در حوزه تلفن همراه 

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، «سید علیرضا گلستانی زاده» با اعلام این خبر افزود: با هماهنگی به عمل آمده و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و به‌منظور مبارزه با قاچاق موبایل طرح رجیستری تلفن همراه توسط دستگاه‌های مسئول اجرا می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی، نظارت و هماهنگی اقتصادی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز اضافه کرد: با اجرای این طرح اپراتورهای تلفن همراه به دستگاه‌های تلفن همراهی که به‌صورت غیرقانونی وارد کشور شده باشند خدمات ارائه نخواهند داد.

وی با اشاره به حجم گسترده قاچاق موبایل در کشور گفت: با اجرای کامل این طرح قاچاق موبایل از بین می‌رود.

خطر سرقت اطلاعات بانکی ذخیره شده در تلفن همراه - مقررات حاکم در حوزه تلفن همراه - تلفن همراه محرم اسرار نیست !

بر اساس این گزارش، سال گذشته ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز برای جلوگیری از افزایش واردات غیرقانونی موبایل، رجستر شدن تلفن‌های همراه را پیشنهاد داده و مطرح کرده بود که وارد‌کنندگانی که اقدام به ورود قانونی موبایل به داخل کشور می‌کنند، شماره سریال‌ کالاهای وارداتی توسط آنها ثبت و در اختیار گمرک قرار گیرد.

بر این اساس، شماره سریال‌ها علاوه بر گمرک، در سازمان تنظیم مقررات نیز ثبت می‌شوند. با اجرای ثبت سریال در رگولاتوری اگر موبایل غیر قانونی وارد شد، اجازه فعال کردن سیم کارت روی آن داده نمی‌شود.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.