×

بنزین متانول‌دار وارد ابعاد تازه‌تری شد-وزارت نفت گزارش کیفیت بنزین را ارائه نداده است

بنزین متانول‌دار وارد ابعاد تازه‌تری شد-وزارت نفت گزارش کیفیت بنزین را ارائه نداده است

مدیرکل نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد ایران گفت مدتی است که وزارت نفت گزارش خود درباره کیفیت بنزین کشور را به سازمان استاندارد نداده است

بنزین-متانول‌دار-وارد-ابعاد-تازه‌تری-شد-وزارت-نفت-گزارش-کیفیت-بنزین-را-ارائه-نداده-است وکیل 

مدیرکل نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد ایران گفت: مدتی است که وزارت نفت گزارش خود درباره کیفیت بنزین کشور را به سازمان استاندارد نداده است.

فریدون بلغاری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره بحث‌های مطرح‌ شده مبنی بر افزودن 35 درصد متانول به بنزین مصرفی کشور و واکنش سازمان استاندارد به این موضوع اظهار کرد: وزارت نفت مکلف است در مقاطع مختلف نتایج مربوط به آزمون کیفیت بنزین مصرفی کشور را به سازمان استاندارد ارائه کند که مدتی می‌شود این کار را انجام نداده است.

وی افزود: بنزین مشمول استانداری اجباری است و وزارت نفت باید نتایج آزمون کیفیت این محصول را به سازمان استاندارد ارائه دهد.

مدیرکل نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد ایران در پاسخ به این سوال که آیا سازمان استاندارد بررسی خاصی درباره نتایج افزودن 35 درصد متانول به بنزین مصرفی کشور انجام داده است؟ گفت: تا جایی که من می‌دانم سازمان استاندارد در این باره بررسی خاصی نکرده است.

به گزارش ایسنا، چندی پیش اخباری درباره احتمال افزودن 35 درصد متانول به بنزین مصرفی کشور مطرح شد. در ادامه دبیر انجمن خودروسازان درباره انجام این کار هشدار داده و ضمن خطرناک دانستن آن گفت که افزودن متانول به بنزین منجر به کوری افراد در معرض این سوخت می‌شود.

پیروز پروین، عضو هیات مدیره انجمن تولید‌کنندگان اتانول هم با اشاره به این‌که در هیچ کجای دنیا جز چین از مخلوط بنزین با متانول استفاده نمی‌شود، گفته که چنین سوختی عمر مفید خودروها را به شدت کاهش خواهد داد و به سیستم سوخت‌رسانی و قطعات پلاستیکی خودرو آسیب جدی می‌رساند.

انتقادات کارشناسان و خودروسازان از استفاده از بنزین متانول دار در کشور در حالی مطرح شده که مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران به تازگی مدعی شده است که بنزین متانول‌دار در صورت استفاده درست مشکلی ایجاد نمی‌کند.

به گفته علی بساق زاده، متانول از خانواده الکل‌ها و دارای اکسیژن است؛ بنابراین کیفیت سوخت را بالا می‌برد اما باید در شرایط خاص و طبق دستورالعمل‌های لازم و در زمان لازم با بنزین مخلوط شود.

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.