×

افزایش 6 4 درصدی تلفات غرق شدگی در چهار ماهه امسال

افزایش 6 4 درصدی تلفات غرق شدگی در چهار ماهه امسال

در چهار ماهه نخست امسال 334 نفر بر اثر غرق‌شدگی در کشور جان خود را از دست دادند، این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که آمار تلفات 314 نفر بود، 6 4 درصد افزایش یافته است

افزایش-6-4-درصدی-تلفات-غرق-شدگی-در-چهار-ماهه-امسال وکیل 

در چهار ماهه نخست امسال 334 نفر بر اثر غرق‌ شدگی در کشور جان خود را از دست دادند، این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که آمار تلفات 314 نفر بود، 6.4 درصد افزایش یافته است.

آمار تاسف برانگیز از غرق شدن ایرانی ها - روند کاهشی عمده مرگ های غیر طبیعی در 9 ماهه امسال - طب قانونی - مسائل پزشکی قانونی مربوط به غرق در آب - آنچه مراجعان نزاع باید درباره پزشکی قانونی بدانند 

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان پزشکی قانونی ( مقالات مرتبط با پزشکی قانونی - سوالات مرتبط با پزشکی قانونی ) کشور، در چهار ماهه ابتدایی امسال از کل تلفات غرق‌شدگی در کشور 291 نفر مرد و 43 نفر زن بودند. این درحالی است که تعداد مردان فوت شده بر اثر غرق‌شدگی در مدت مشابه سال قبل 272 و تعداد زنان 42 نفر بوده‌است.

استان خوزستان در صدر آمار تلفات غرق‌شدگی

در چهار ماهه نخست امسال استان خوزستان با 53 فوتی شامل 46 مرد و 7 زن در صدر آمار تلفات غرق‌شدگی در کشور قرار دارد. پس از آن استان مازندران با 45 و گیلان با 29 فوتی در رتبه های بعدی بیشترین آمار غرق‌شدگی‌ها قرار می گیرند.

طول درمان در پزشکی قانونی تعیین نمی شود - برق گرفتگی شهری از دیدگاه پزشکی قانونی -  پزشکان تمایلی به خدمت درپزشکی قانونی ندارند - تعرفه های خدمات خاص پزشکی قانونی در سال 1394 ابلاغ شد 

در این مدت استان‌های قم با یک، همدان و خراسان جنوبی با دو، یزد، کرمان و ایلام هر کدام با سه فوتی کمترین آمار غرق‌ شدگی را داشته ‌اند. استان‌های مرکزی و سمنان نیز طی این مدت هیچ مورد مرگ ناشی از غرق‌شدگی نداشته‌اند.

بیشترین تلفات غرق‌شدگی در رودخانه ها است
در چهار ماهه نخست امسال نیز مطابق دیگر ایام سال بیشترین تلفات غرق شدگی مربوط به رودخانه ها است. در این مدت 92 نفر بر اثر غرق‌شدگی در روخانه ها جان خود را از دست داده‌اند در حالیه که آمار غرق شدگی در دریا طی همین مدت 62 نفر(55 نفر خارج از محدوده ایمن‌سازی شده و هفت نفر در محدوده های مجاز) بوده است.

بر اساس این گزارش بعد از رودخانه و دریاها، استخرها با 61، کانال‌ها با 33، دریاچه ‌های مصنوعی و سد با 30، چاه با 12 و سایر مکان‌ها با 44 نفر بیشترین تلفات غرق‌شدگی را داشته اند.

جنون در پزشکی قانونی - آئین نامه تعرفه های خدمات خاص پزشکی قانونی

رشد 18 درصدی غرق‌شدگی در تیر ماه
در تیر ماه سال جاری نیز تلفات غرق‌ شدگی در کشور با رشد 18.2 درصدی مواجه بود؛ این آمار از 110 فوتی در تیرماه سال گذشته به 130 فوتی در تیرماه امسال رسید.

منبع : سازمان پزشکی قانونی

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.