×

اعتیاد زنان، بمبی خاموش، راه اندازی مرکز ترک اعتیاد بانوان خط قرمز ستاد مبارزه با مواد مخدر

اعتیاد زنان، بمبی خاموش، راه اندازی مرکز ترک اعتیاد بانوان خط قرمز ستاد مبارزه با مواد مخدر

مشاور دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر گفت راه اندازی مرکز ترک اعتیاد ویژه بانوان جزو خط قرمزهای ستاد مبارزه با موادمخدر به شمار می آید

اعتیاد-زنان،-بمبی-خاموش،-راه-اندازی-مرکز-ترک-اعتیاد-بانوان-خط-قرمز-ستاد-مبارزه-با-مواد-مخدر وکیل 

 مشاور دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: راه اندازی مرکز ترک اعتیاد ( مقالات مرتبط با اعتیاد - سوالات مرتبط با اعتیاد ) ویژه بانوان جزو خط قرمزهای ستاد مبارزه با موادمخدر به شمار می آید.

اهمیت و ضرورت بررسی معضل اعتیاد  - آیا می دانید استعمال یا قاچاق مواد مخدر و مجازات آن چیست ؟  - جالب ترین شیوه های قاچاق مواد مخدر - در اتهام قاچاق مواد مخدر ، کافی نبودن دلائل از موجبات برائت است 

سید نجیب حسینی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: ما در مجموعه ستاد مبارزه با موادمخدر دو فعالیت مهم مرکز نگاهداری بانوان معتاد و دیگری مرکز نگاهداری کودکان معتاد را در اولویت قرارداده ایم.

وی اظهار داشت: هر جایی که احساس کنیم ضرورت داشته باشد به هر شکل ممکن ، مرکز ترک اعتیاد و درمان بانوان معتاد را راه اندازی می کنیم و این جز خط قرمزهای ما به شمار می آید ومنابع اعتباری این مراکز نیز برای ما مهم نیست.

حسینی گفت: درصد آلودگی و خطراتی که نسبت به شیوع بیماری های مختلف از قبل اعتیاد ( مقالات مرتبط با اعتیاد - سوالات مرتبط با اعتیاد ) برای زنان وجود دارد بیشتر از مردان است؛ ضمن اینکه طی سال های اخیر درصد اعتیاد بانوان از پنج درصد به حدود 10 درصد رسیده است و این موضوع اعلام خطر و چراغ قرمزی برای ما به شمار می آید که باید بیشتر به آن توجه کنیم.

روند مقابله با کمپ های ترک اعتیاد غیرمجاز - جای خالی مراکز ترک اعتیاد به الکل - خلأهای قانونی مواد مخدر و روانگردان برطرف می شود - بایسته های قانونی بازار داغ مواد مخدر - ابعاد حقوقی مقابله با اعتیاد 

حسینی ادامه داد: ما هر نقطه ای که اعلام شود، نیاز به مرکز کمپ بانوان و کودکان باشد در اولین فرصت این کمپ را راه اندازی می کنیم؛ به عنوان مثال در تهران یک مرکز با ظرفیت 100 تن ، جهت نگهداری و درمان بانوان معتاد راه اندازی شده است.

این کارشناس اعتیاد با بیان اینکه متاسفانه در گذشته هیچ مرکزی برای نگهداری زنان کارتن خواب نداشتیم، اظهار داشت: اکنون در مرکز تهران، علاوه بر آموزش به بانوان معتاد، آنان تحت کنترل، درمان و ترک اعتیاد قرار می گیرند.

وی ادامه داد: ما به این موضوع اعتقاد داریم که اعتیاد بانوان به عنوان بمبی خاموشی است که ممکن است هر لحظه در این شهر منفجر شود و ما معتقدیم باید اقدامات جدی در این زمینه انجام شود.

علیرضا جزینی، قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر نیز پیش تر در یک نشست خبری گفت: آمار مرگ و میر معتادان در چهار ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل پنج درصد افزایش یافت و در این مدت 596 مرد و 70 زن به علت اعتیاد جان خود را از دست دادند.

عناصر تشکیل دهنده جرایم مرتبط با مواد مخدر -  نحوه اعمال تخفیف در پرونده های مواد مخدر - مواد مخدر جرم و جنایات و چراها - درآمدی بر قاچاق مواد مخدر  

جزینی اظهار داشت: علت مرگ این افراد مسمومیت حاد، مصرف زیاد، وجود مواد مخدر در شکم، تزریق و عفونت هایی مانند ایدز و هپاتیت و مصرف روانگردان ها بوده است و در سال گذشته سه هزار تن به علت اعتیاد ( مقالات مرتبط با اعتیاد - سوالات مرتبط با اعتیاد ) در کشور جان باختند که 300 تن از آنان زن بودند.

براساس اعلام ستاد مبارزه با موادمخدر یک میلیون و 325 هزار تن در کشور معتاد هستند که حدود 10 درصد از افراد مصرف کننده مواد مخدر را زنان تشکیل می دهند.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.