×

حجتی بر حضور مشاوران حقوقی در ساخت سریال ها تاکید کرد

حجتی بر حضور مشاوران حقوقی در ساخت سریال ها تاکید کرد

یک وکیل دادگستری گفت بهتر است هنگام ساخت سریال‌هایی همانند «تنهایی لیلا»، مشاوران حقوقی حضور داشته باشند

حجتی-بر-حضور-مشاوران-حقوقی-در-ساخت-سریال-ها-تاکید-کرد

یک وکیل دادگستری گفت: بهتر است هنگام ساخت سریال‌هایی همانند «تنهایی لیلا»، مشاوران حقوقی حضور داشته باشند.

کیا : مشکل ما تنهایی لیلا نیست ، بلکه تنهایی وکلاست - اعتراض وکلا به تنهایی لیلا بی انصافی استاستقلال وکیل از مظاهر دادرسی عادلانه است ، وکیل رکن چهارم دادرسی - استقلال نهاد وکالت - وکیل کیست ؟ 

 سیدمهدی حجتی در نشست نقش و جایگاه وکیل دادگستری در رسانه ملی که با حضور عوامل سریال تنهایی لیلا در کانون وکلای دادگستری مرکز برگزار شد، اظهار کرد: در سراسر دنیا رسانه های گروهی و تلویزیون نقش غیرقابل انکاری در جهت‌دهی افکار عمومی دارند و حتی تلویزیون قدرت ساخت و ایجاد افکار عمومی را دارد؛ بنابراین تلویزیون و رسانه ها عامل اصلی توزیع اطلاعات به‌شمار می آیند.

وی با بیان اینکه امروز شاهدیم در رسانه ملی وکیل دادگستری مورد تبلیغات منفی قرار می‌گیرد و در اکثر مواقع در قالب کلاهبردار، شیطان و ... ظاهر می شود، ادامه داد: صدا و سیما رویه سالمی را در مورد وکلا دنبال نمی کند.

میزان دستمزد وکیل - وکیل دادگستری وظیفه اش چپیست و از چه دفاع می کند ؟ 

حجتی با اشاره به نگارش نامه اعتراضی جمعی از وکلا به رییس سازمان صدا و سیما نسبت به پخش سریال تنهایی لیلا، ادامه داد: در کامنت های مردم در انتهای این نامه آمده بود که مگر غیر از این است که وکلا کلاهبردارند. این موضوع نشان می‌دهد که چنین ذهنیتی در مردم ایجاد شده که فکر می کنند ما کلاهبرداریم. متاسفانه ما در سطح مخاطب با این میزان فقر فرهنگی مواجه‌ایم؛ زیرا آنها فرهنگ دفاع را نمی شناسند؛ البته مخاطب حق دارد که چنین فکر کند به دلیل اینکه آموزش ندیده و در اثر تبلیغات منفی چنین ذهنیتی برای آنها ایجاد شده است.

این وکیل دادگستری با اشاره به اینکه رسانه ملی در طول سالیان اخیر به وظایف خود عمل نکرده بلکه در جهت ایجاد ذهنیت منفی در مردم نسبت به قشر وکلا گام برداشته است، گفت: یکی از سئوالات من این است که کدام فیلمساز و نویسنده ای را داریم که علیه قضات فیلم بسازد.

در ادامه این نشست فشندی وکیل دادگستری و استاد دانشگاه گفت: این موضوع که گفته می شود در جامعه سالم باید وکیل بد، خوب، دزد و حتی وکیل قاتل نیز نمایش داده شود، سخن درستی است و آزادی بیانی که آقای عنقا -نویسنده سریال تنهایی لیلا- مطرح می کنند درست است، اما در آن جامعه به همان میزان که وکیل را نمایش می‌دهند باید پلیس و قضات هم نشان داده شود.

آئین نامه صدور جواز وکالت اتفاقی ( موقت ) -  خواسته الزام به استرداد پروانه های وکالت 

وی با بیان اینکه آنچه که زشت است، تبعیضی است که بین اصناف وجود دارد، گفت: اینکه پزشکان و وکلا در معرض نگاه منفی صدا و سیما قرار می گیرند مساله عدم وابستگی مستقیم مالی این صنوف به دولت است؛ زیرا این اصناف پول خود را از دست مردم می گیرند نه دولت.

فشندی افزود: مساله دیگر در مورد این اصناف تشخص و احترامی است که آنها در جامعه دارند و دیگر اینکه مشاغلی نظیر وکالت ( مقالات مرتبط با وکالت - سوالات مرتبط با وکالت ) در کشور ما دارای یک هویت اجتماعی مدرن است و وکالت و حرفه پزشکی جزو پدیده جدیدی هستند.

وی در ادامه به بیان برخی از ایرادات حقوقی و ایراداتی که در طراحی صحنه سریال تنهایی لیلا وجود دارد پرداخت.

مراحل تمدید پروانه وکالت پایه یک کانون وکلای دادگستری مرکز 

فشندی یادآور شد که 430 نفر از وکلای دادگستری نامه اعتراضی وکلا به رییس سازمان صدا و سیما در مورد پخش سریال تنهایی لیلا را امضا کرده اند.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.