×

روش وصول هزینه پلمپ دفاتر

روش وصول هزینه پلمپ دفاتر

اقدامهای این مرحله که در شعبه حسابداری انجام می گیرد بشرح ذیل است

روش-وصول-هزینه-پلمپ-دفاتر

اقدامهای این مرحله که در شعبه حسابداری انجام می گیرد بشرح ذیل است:

مراجعه کننده اظهار نامه پلمپ دفاتر را که قبلاً از اداره حسابداری خریداری نموده است، تعداد دفاتر روزنامه، کل و دارائی را در برگ اظهارنامه با قید تعداد برگهای هر دفتر توسط ذینفع در برگ اظهار نامه خریداری شده نوشته و تکمیل می شود. اظهار نامه را به مسئول حسابداری ثبت شرکتها ارائه می دهد. مسئول ثبت شرکتها بدواً وجه پرداختی بابت اظهار نامه را با تعداد دفاتر تطبیق می نماید در صورتیکه برابر مقررات تبصره 9 قانون بودجه سال 61 دریافت شده بود مبلغ حق الثبت پلمپ دفتر را با در نظر گرفتن تعداد صفحات دفتر بر طبق ماده 11 قانون تجارت و 135 قانون ثبت و شق یک ماده 54 قانون تصفیه امور ور شکستگی سوم بهمن 1334 و مبلغ در صد اضافه سال 38 و 42 و افزایش های سالهای بعد را و بهای تقاضانامه برای هر جلد دفتر تعیین و فیش مربوطه را جهت پر داخت به بانک صادر می کند. ذینفع پس از پرداخت وجه در بانک با در دست داشتن دو نسخه از فیش پرداختی مجدداً به شعبه حسابداری مراجعه می کند. حسابدار پس از ثبت فیش در دفتر عمل و زدن مهر اظهار نامه را حسابداری و ممهور و با ذکر مبلغ پرداختی در داخل مهر و یک برگ فیش پر داخت را ضمیمه شود و یک برگ دیگر را به مراجعه کننده تحویل می دهد که بحساب شرکت منظور نمایند و یک برگ از فیش ها که در بانک موجود است مسئول حسابداری در تهران در آخر هر روز به بانک مراجعه و آن را با دفتر عملکرد حسابداری مطابقت می نماید. در آخر هر ماه حساب مربوطه را به اداره کل امور مالی سازمان ثبت که حاوی عملکرد روزانه است تسلیم می دارد و اظهار نامه را تحویل ذینفع داده که به قسمت پلمپ دفاتر مراجعه نماید و مسئول پلمپ دفاتر با ملاحظه اظهار نامه پلمپ که نشان دهنده وصول کلیه حقوق متعلقه می باشد اقدام به پلمپ دفاتر مربوط می نماید.

منبع : معاونت حقوقی و امور مجلس

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.