×

انتقال 123 زندانی ایرانی به کشور از ابتدای سال

انتقال 123 زندانی ایرانی به کشور از ابتدای سال

123 تبعه ایرانی محکوم به حبس، از ابتدای سال تاکنون برای گذراندن ادامه محکومیتشان از ارمنستان، تایلند، عراق و کردستان عراق به کشور منتقل و تحویل مقامات قضایی شدند

انتقال-123-زندانی-ایرانی-به-کشور-از-ابتدای-سال وکیل 

123 تبعه ایرانی محکوم به حبس، از ابتدای سال تاکنون برای گذراندن ادامه محکومیتشان از ارمنستان، تایلند، عراق و کردستان عراق به کشور منتقل و تحویل مقامات قضایی شدند.

استرداد مجرمین - پذیرش توافقنامه استرداد مجرمین باید دو طرفه باشد - 110 قرارداد استرداد مجرمین با کشورهای دنیا - مبنای استرداد مجرمین اولین بار در اسلام اجرا شده است - استرداد مجرمین به عنوان عاملی بازدارنده در وقوع جرایم 

از مجموع زندانیان ایرانی منتقل شده به کشور، 94 نفر از کردستان عراق و مابقی نیز از ارمنستان، تایلند و عراق بودند.

همچنین در شش ماه گذشته، هشت تبعه خارجی محکوم به حبس در ایران، برای گذراندن ادامه محکومیتشان به کشورهایشان منتقل شدند، از این افراد، هفت نفر تبعه عراق و یک نفر نیز تبعه قزاستان بودند.

این در حالی است که در سال گذشته، 128 تبعه ایرانی برای گذراندن ادامه محکومیتشان به کشور انتقال یافتند و 32 تبعه خارجی نیز از ایران به کشورها‌یشان منتقل شدند. از مجموع اتباع ایرانی منتقل شده به کشور در سال گذشته،10 نفر از چین، 54 نفر از آذربایجان، 15 نفر از تایلند، 3 نفر از ترکیه، یک نفر از اکراین، سه نفر از سوریه، 17 نفر از ارمنستان، 19 نفر از عراق و شش محکوم ایرانی نیز از قطر برای گذراندن ادامه محکومیت‌شان به کشور منتقل و تحویل مقامات قضایی شدند.

انتقال زندانیان ایرانی محبوس در زندان های عراق به کشور - آغاز انتقال زندانیان میان ایران و تایلند - موافقتنامه انتقال زندانیان بیین ایران و عمان منعقد شد 

همچنین از مجموع 32 تبعه خارجی محکوم به حبس در ایران که به کشورهایشان منتقل شدند، 3 نفر تبعه ترکمنستان، دو نفر تبعه آذربایجان، 19 نفر محکوم افغانستانی، یک نفر بلغارستان، یک نفر ترکیه و 5 نفر نیز تبعه عراقی بودند.

 جمهوری اسلامی ایران با 10 کشور دنیا موافقت‌نامه تصویب شده و لازم‌الاجرا دارد که از آن جمله می‌توان به افغانستان، عراق، تایلند، هند، ترکیه، سوریه، اوکراین، کویت و جمهوری آذربایجان، بوسنی و هرزگوین اشاره کرد.

ایران تاکنون با سه کشور موافقت‌نامه انتقال محکومان امضا کرده، اما هنوز تصویب نشده که پاکستان، ارمنستان و چین از جمله این کشورها هستند.

منبع : تسنیم

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.