×

جایگزینی پابند الکترونیک به جای حبس

جایگزینی پابند الکترونیک به جای حبس

فارس رئیس سازمان زندان‌های کشور گفت در قانون جدید مجازات اسلامی که هنوز به تصویب نرسیده به قضات اجازه داده شده در برخی مجازات‌ها به جای حبس حکم مراقبت الکترونیکی را صادر کند

جایگزینی-پابند-الکترونیک-به-جای-حبس

فارس:رئیس سازمان زندان‌های کشور گفت: در قانون جدید مجازات اسلامی که هنوز به تصویب نرسیده به قضات اجازه داده شده در برخی مجازات‌ها به جای حبس حکم مراقبت الکترونیکی را صادر کند.

غلامحسین اسماعیلی در خصوص اجرای طرح پابندهای الکترونیکی گفت: موضوع پابندهای الکترونیکی هنوز اجرایی نشده چرا که هم از لحاظ قانونی منتظر تصویب قانون جدید مجازات اسلامی هستیم و هم برای اجرا نیاز به اعتبار داریم.

وی افزود: در حال حاضر آمادگی اجرای طرح پابند الکترونیک را داریم و در این زمینه مطالعات زیادی را انجام داده‌ایم و حتی نمونه‌هایی را تهیه کردیم. اما باید برای اجرا اعتبار مناسبی از سوی دولت و مجلس در اختیار سازمان زندانها گذاشته شود.

اسماعیلی در خصوص میزان اعتبار مورد نیاز برای اجرای طرح پابند الکترونیکی گفت: میزان اعتبار مورد نیاز بر اساس تعداد افرادی است که تحت پوشش این طرح قرار می‌گیرند.

وی گفت: بخشی از این افراد را ضوابط قانونی تعیین می‌کند و اجرای طرح پابند الکترونیک برای متهمان از اختیارات مقامات قضایی است.

رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور با تأکید بر قانون جدید مجازات اسلامی گفت: در قانون جدید مجازات اسلامی که هنوز به تصویب نرسیده مجازات‌های تعزیری حبس به 8 درجه تقسیم شده و به قضات اجازه داده شده تا در برخی مجازات‌ها به جای حبس، حکم به مراقبت الکترونیکی را صادر کند، بنابراین ما نمی‌توانیم پیشداوری کنیم که قضات چه تعداد از این متهمان را مشمول این طرح می‌کند.

اسماعیلی با تأکید بر اینکه این طرح تا کنون در 10 کشور از جمله آمریکا و انگلیس به اجرا درآمده، خاطرنشان کرد: ما تقریباً از یک سال و نیم پیش بحث پابند الکترونیک را مطرح کردیم و تلاش داریم تا نمونه‌های وارد شده را بومی سازی کنیم.

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.