×

مشاوران تلاش خود را برای بازار اجتماعی کردن نوجوانان بکار گیرند

مشاوران تلاش خود را برای بازار اجتماعی کردن نوجوانان بکار گیرند

رییس کل دادگستری استان کرمانشاه گفت مشاوران باید نهایت تلاش خود را برای بازاجتماعی کردن نوجوانان مجرم به کار گیرند

مشاوران-تلاش-خود-را-برای-بازار-اجتماعی-کردن-نوجوانان-بکار-گیرند وکیل 

رییس کل دادگستری استان کرمانشاه گفت: مشاوران باید نهایت تلاش خود را برای بازاجتماعی کردن نوجوانان مجرم به کار گیرند.

صلاحیت محاکم در رسیدگی به جرایم اطفال - مرجع صالح رسیدگی به جرایم موادمخدر اطفال - پذیرش مسئولیت تدریجی اطفال و نوجوانان - آیین دادرسی کیفری اطفال - مسئولیت کیفری اطفال - رویکرد قانونگذار نسبت به کودکان بزهکار - بزهکاری اطفال و نوجوانان و پیامدهای قانونی آنان 

 محمدرضا عدالتخواه در جمع مشاوران دادگاه اطفال اظهار کرد: مشاوره اساسا برای بهره گیری از خرد جمعی است و این پیش بینی قانونی نشان از اهتمام قانونگذار به وجه عقلایی تقنین است.

وی ادامه داد: انتظار می‌رود با توجه به تقدس فضای کار قضا و حساسیتی که روی انتخاب و گزینش مشاوران وجود داشته، این منتخبین سعی کنند چارچوب‌های لازم در انجام وظایف‌شان را بشناسند و رعایت کنند.

عدالت خواه افزود: هر چند نظر مشاور در دادگاه نظر مشورتی است و برای محکمه لازم الاتباع نیست، اما فقدان رکن مشاوره در دادگاه موجب سقوط اعتبار جلسه دادگاه می شود که این مهم حاکی از اهمیت جایگاه آن است. لذا لازم است این جایگاه را در درجه اول بشناسند و در مرحله دوم منزلت آن را رعایت کنند.

نوآوری های دادرسی اطفال و نوجوانان بزهکار در لایحه جدید - سیاست جنایی تقنینی ایران در مورد اطفال و نوجوانان ( دیدگاه ) 

عالی ترین مقام قضایی استان با توجه به حساسیت شخصیت جامعه هدف که اطفال و نوجوانان هستند، تاکیدکرد: بکوشید وجه مشاوره شما به دادگاه به نحوی باشد که حداکثر اهتمام برای باز اجتماعی شدن این مجرمان در آن لحاظ شده باشد و تا جای ممکن از ورود آنان به زندان‌ها ممانعت شود، یعنی تلاش شود بهترین مجازات ممکن برای آنها پیشنهاد شود.

رییس کل دادگستری استان کرمانشاه گفت: حساسیت سنی این گروه از مجرمان اقتضا می کند که مشاور با دلسوزی، رأفت و نگاه آتی نگر برای اجتماعی سازی آنها ظاهر شود.

دادگاه اطفال و نوجوانان در قانون جدید با حضور دو مشاور تشکیل می شود -  مسئولیت کیفری اطفال از دیدگاه مکاتب مختلف 

عدالتخواه در پایان با قرائت مواد قانونی مربوط به رسالت و وظایف مشاوران توضیحات لازم را در تشریح این مواد بیان و به سئوالات و ابهام های حضار را پاسخ داد.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.