×

نقش سازمان های مردم نهاد در پیشگیری از جرایم

نقش سازمان های مردم نهاد در پیشگیری از جرایم

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری سیستان و بلوچستان گفت سازمان‌های مردم نهاد و اجتماع محور در پیشگیری از جرایم و آسیب‌های اجتماعی نقش مهمی دارند

نقش-سازمان-های-مردم-نهاد-در-پیشگیری-از-جرایم

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: سازمان‌های مردم نهاد و اجتماع محور در پیشگیری از جرایم و آسیب‌های اجتماعی نقش مهمی دارند.

پیشگیری از وقوع جرم و آسیب های اجتماعی - راه کارهای پیشگیری از وقوع جرم - نقش پلیس در پیشگیری از وقوع جرم - نقشه برداری جرم - توصیف جرم -  مبنای جرم انگاری - آیا می دانید شروع به جرم چیست ؟ 

 محمدعلی حمیدیان در دومین نشست آسیب‌شناسی نحوه عملکرد سازمان‌های مردم نهاد (سمن‌ها) در فرآیند پیشگیری از جرایم و آسیب‌های اجتماعی استان اظهار کرد: سازمان‌های مردم نهاد با رویکرد کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌توانند فرآیند تحقق سیاست جنایی مشارکتی را تسهیل سازند.

وی گفت: سازمان‌های مردم نهاد و اجتماع محور در پیشگیری از جرایم و آسیب‌های اجتماعی نقش مهمی ایفا می‌کنند اما اگر این سمن‌ها ساماندهی و سازماندهی مناسبی نشوند می‌توانند به یک تهدید بدل شوند.

گذشت شاکی در مورد جنبه خصوصی جرم - جرم شناسی 

این مسئول قضایی افزود: تعداد زیادی از سازمان‌های مردم نهاد در نهادهایی چون استانداری، بهزیستی، علوم پزشکی و برخی از ادارات دیگر ثبت شده، اما متأسفانه اغلب آنها در فرآیند اقدامات اجرایی چندان فعال نیستند.

حمیدیان ادامه داد: معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قصد دارد تا با تشکیل شورای هماهنگی سازمان‌های مردم نهاد از یک فرآیند مشارکت این سمن‌ها را در عرصه پیشگیری از جرایم و آسیب‌های اجتماعی فعال‌تر و ساخته و از سوی دیگر منجر به تسریع رفع محدودیت‌های این سازمان ها در مسیر پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی شود.

 اصل قانونی بودن جرم و مجازات - جرم و عناصر تشکیل دهنده آن در حقوق موضوعه 

وی در پایان خواستار شد تا نشست‌های دوره ای با حضور سمن های استان برگزار شده و محدودیت‌های آنها دراین نشست‌ها توام با ارائه پیشنهادات کاربردی طرح شود.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.