×

توقیف 21 هزار خودروی متخلف در طرح های شبانه

توقیف 21 هزار خودروی متخلف در طرح های شبانه

رییس پلیس پایتخت گفت با اجرای طرح‌های شبانه از ابتدای سال جاری حدود 21هزار انواع خودروی سبک و سنگین توقیف و روانه پارکینگ‌های سطح شهر شدند

توقیف-21-هزار-خودروی-متخلف-در-طرح-های-شبانه وکیل 

رییس پلیس پایتخت گفت: با اجرای طرح‌های شبانه از ابتدای سال جاری حدود 21هزار انواع خودروی ( مقالات مرتبط با خودرو - سوالات مرتبط با خودرو ) سبک و سنگین توقیف و روانه پارکینگ‌های سطح شهر شدند.

توقیف خودروارائه تسهیلات نسبت به ترخیص خودرو ، اجزاء و قطعات .... برای کلیه وارد کنندگان و خودروسازان به منظور تسهیل در اجرای خروج خودروهای فرسوده - مراحل و مدارک ترخیص خودرو و موتور سیکلت توقیف شده + تصویر فرم و قبض توقیفی - روند قانونی نقل و انتقل مالکیت خودرو 

سردار حسین ساجدی‌نیا افزود: 315هزار دستگاه خودرو متخلف از سوی مأموران پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ مورد جریمه و اعمال قانون قرار گرفته‌اند.

وی ضمن اعلام برخورد قانون‌مدارانه پلیس پایتخت با رانندگانی که در ساعاتی از شب مرتکب تخلفات راهنمایی و رانندگی به‌ویژه در بزرگراه‌ها می‌شوند، اظهار کرد: نیروی انتظامی تهران از آغاز سال94 تاکنون در پاسخ به مطالبات مردم برابر سنوات گذشته اما با جدیت بیشتر با ناهنجاری‌های ترافیکی از قبیل سرعت و سبقت غیر مجاز، لایی‌کشی، دور دور کردن، جولان دادن با خودروهای لوکس و ویژه، کشف حجاب راننده و سرنشینان، آلودگی صوتی، مزاحمت نوامیس، ایجاد سد معبر، نقص فنی خودرو و اخلال در نظم ترافیکی، برخورد کرده‌اند که این امر از مهمترین اهداف طرح مذکور به شمار می‌آید.

 تعویض پلاک باید با بنچاق دفاتر اسناد رسمی باشد - افزایش تعرفه شماره گذاری خودروها - تغییرات جدید در قانون معاینه فنی خودروها - کانون سردفتران اعلام کرد : تعویض پلاک و فروش خودرو فقط با سند رسمی - نقل و انتقال وکالتی خودرو ممنوع 

 برخورد قاطع با جولان خودروها

وی به برخورد جدی و قاطع پلیس با رانندگانی که اقدام به حرکات نمایشی و خطرناک، مسدود کردن معابر و اخلال در انجام مأموریت خودروهای امدادی،اورژانس و آتش‌نشانی می‌کنند، اشاره کرد و افزود: پلیس به هیچ عنوان اجازه قانون‌شکنی به این‌گونه افراد را نخواهد داد.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با اشاره به اینکه در ساعات پایانی شب گاهی مشاهده می‌شود برخی از جوانان در معابر و خیابان‌های شمالی تهران به بهانه اینکه می‌خواهند تفریح کنند با خودروهای لوکس جولان می‌دهند و به اصطلاح دور دور بازی می‌کنند، یادآور شد: پلیس با تفریح سالم مردم مخالف نیست؛ اما این عمل از مصادیق بارز هنجارشکنی و بی‌نظمی اجتماعی است و پلیس ضمن اینکه با اینگونه جرایم به شدت برخورد می‌کند به جوانان نیز توصیه می‌کند که تفریحات سالم را مدنظر قرار دهند.

سردار ساجدی‌نیا درباره برخورد پلیس با بدپوششی و کشف حجاب در برخی از معابر پایتخت، گفت: از گذشته برخورد با بدپوششی و کشف حجاب یا هرگونه اقدام هنجارشکنانه توسط سرنشینان خودروها در دستور کار پلیس بوده و پلیس در مواجهه با چنین مواردی اقدام به توقیف خودرو متخلفان می‌کند و متهمان را به دستگاه قضایی ارجاع می‌دهد.

نقل و انتقال سند مالکیت خودرو فقط در صلاحیت دفاتر اسناد رسمی است - نپرداختن مالیات نقل و انتقال خودرو از مصادیق دفاع از حقوق عامه نیست  

 تذکر به 10هزار راننده‌

رییس پلیس تهران بزرگ در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه موضع پلیس در بحث برخورد با پدیده دور دور بیشتر ایجابی است تا سلبی، تصریح کرد: بیش از 10هزار راننده‌ نیز در خلال اجرای طرح با تذکر و ارشاد پلیس مواجه شدند.  وی با بیان اینکه متاسفانه برخی از این رانندگان با سرعت بالا در معابر و بزرگراه‌های پایتخت تردد می‌کنند، خاطرنشان کرد: این افراد نه تنها جان خود بلکه جان رانندگان خودروهای ( مقالات مرتبط با خودرو - سوالات مرتبط با خودرو ) دیگر و شهروندان را هم به خطر می اندازند، این دسته از رانندگان در صورتی که به فرمان پلیس توجه نکنند، بعد از توقیف خودرو به مراجع قضایی معرفی خواهند شد. وی در ادامه بیان کرد: در طول اجرای طرح برخورد با دور دور خودروها، تاکنون یک‌هزار و 87دستگاه انواع خودروهای ویژه و لوکس توقیف و روانه پارکینگ‌ها شده‌اند.

انتقال خودرو ، در مراکز تعویض پلاک یا دفاتر اسناد رسمی - نقل و انتقال خودرو در آیینه قانون 

 ابطال 83 گواهینامه

رییس پلیس تهران بزرگ گفت: مأموران پلیس پایتخت در خلال اجرای طرح برخورد با تخلفات شبانه خودروها، گواهینامه 83نفر که 30نمره منفی کسب کرده بودند را نیز ضبط و ابطال کردند. سردار ساجدی‌نیا خاطرنشان کرد: پلیس همچنین از ادامه رانندگی 229نفر از رانندگانی که به دلیل استعمال مواد مخدر یا مصرف مشروبات الکلی شرایط عادی برای رانندگی نداشتند، ممانعت به‌عمل آورد و ضمن توقیف و اعمال قانون و هدایت خودروهای‌شان به پارکینگ متهمان را نیز به مرجع قضایی معرفی کرده است.

منبع : روزنامه حمایت

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.