×

امضای تفاهم نامه همکاری میان ایران و چین در زمینه مالکیت معنوی

امضای تفاهم نامه همکاری میان ایران و چین در زمینه مالکیت معنوی

تفاهم نامه همکاری بین مرکز مالکیت معنوی سازمان ثبت اسناد و املاک جمهوری اسلامی ایران و اداره مالکیت معنوی چین منعقد شد

امضای-تفاهم-نامه-همکاری-میان-ایران-و-چین-در-زمینه-مالکیت-معنوی وکیل 

 تفاهم نامه همکاری بین مرکز مالکیت معنوی سازمان ثبت اسناد و املاک جمهوری اسلامی ایران و اداره مالکیت معنوی چین منعقد شد.

حقوق مالکیت معنوی - حقوق مالکیت معنوی در قالب تعهد بین المللی - پیش در آمدی بر مالکیت معنوی - چالش های فضای سایبر و مالکیت معنوی در ایران - حقوق مالکیت معنوی و تکنولوژی - قانون مالکیت معنوی نیازمند استاندارد سازی 

به گزارش روزسه شنبه ایرنا از سازمان ثبت اسناد و املاک کشور این تفاهم نامه با هدف ایجاد چارچوب کلی همکاری های دو جانبه منعقد و بر اهمیت تقویت همکاری در زمینه مالکیت معنوی جهت بهبود روابط اقتصادی، تجاری، علمی و فناوری جمهوری خلق چین و جمهوری اسلامی ایران و نیز تمایل به تحکیم و تقویت ارتباطات دو جانبه تاکید شده است.

در این تفاهم نامه همچنین بر بحث و گفت و گو پیرامون اتخاذ خط مشی و سیاست های سطح بالا در مورد آخرین تحولات سیاسی مالکیت معنوی و همکاری های آتی توافق به عمل آمده است.

پیش درآمدی بر مالکیت معنوی - ایجاد مرکز مالکیت معنوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور - مقررات جزایی ایران در مورد مالکیت معنوی

آموزش و ظرفیت سازی کارکنان از طریق برگزاری دوره های آموزشی پیرامون قوانین مالکیت معنوی، بررسی سیستم های فناوری اطلاعات و مدیریت مالکیت معنوی، تبادل اطلاعات، اسناد و تجربیات به منظور توسعه مالکیت معنوی در سطح جامعه اعم از ارتقاء آگاهی های عمومی و برگزاری نشست های مشترک از دیگر مفاد این تفاهم نامه به شمار می آید.

احمد تویسرکانی، معاون رِییس قوه قضاییه و رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در دیدار معاون اداره مالکیت معنوی چین با وی، گفت: موضوع مالکیت معنوی امروزه یکی از موضوعات اصلی و مهم برای تمام کشورها است و قطعا هیچ کشوری بدون توجه به حقوق مالکیت معنوی نخواهد توانست به توسعه پایدار دست یابد و همکاری های بین المللی می تواند گام موثری برای حمایت از حقوق صاحبان فکر و اندیشه و پویایی و رشد اندیشه ها باشد.

تویسرکانی افزود: سازمان ثبت اسناد و املاک ایران به عنوان متولی ثبت مالکیت های صنعتی در کشور، طی سال های اخیر برای ارایه خدمات بهتر و مطلوب به مردم، اقدامات گسترده ای در جهت اصلاح سیستم های سنتی و استفاده از فناوری های نوین انجام داده است.

وی با اشاره به اهمیت صیانت از حقوق صاحبان فکر و اندیشه گفت: یکی از معضلات دنیای امروز سوء استفاده از تولیدات فکری و خوشنامی دیگران در زمینه مالکیت معنوی است.

معاون قوه قضاییه خاطر نشان کرد: صنعتگران و صاحبان فکر، خواهان اتخاذ تدابیری برای جلوگیری از سوء استفاده از محصولاتشان در دنیا هستند و ما به عنوان متولیان این حوزه باید با تمام توان از حقوق آنان محافظت کنیم و همکاری میان ایران و چین می تواند گامی موثر در این راستا باشد.

 توسعه تدریجی مالکیت معنوی - گام محکم قوه قضاییه در اقتصاد مقاومتی 

تویسرکانی با تاکید بر انجام کارهای تحقیقاتی - پژوهشی و آسیب شناسی موانع حمایت از مالکیت معنوی، افزود: مردم همواره از ما انتظار دارند تا به بهترین وجه ممکن از حقوق آنان حراست کنیم که این موضوع در واقع انتظاری کاملا برحق است زیرا حمایت از حقوق معنوی افراد دارای آثار مثبت در ابعاد مختلف برای کشور است و به لحاظ اهمیت این موضوع، لازم است، مذاکره در این حوزه در سطوح بالاتر نیز مورد توجه قرار گیرد.

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به الحاق ایران به معاهده ثبت بین المللی اختراعات (pct) گفت: امروز کشورهای زیادی خواهان ارتباط بیشتر با ایران در حوزه مالکیت معنوی هستند لکن ارتباط با چین در این رابطه برای ما دارای اهمیت است و باید تلاش کرد با ارتباط نزدیک و دوجانبه از تجربیات دو کشور به نحو مطلوب استفاده شود.

وی افزود: یکی از این موضوعات همکاری، شیوه استفاده از اطلاعات مرکز جستجوی منطقه ای ثبت اختراعات چین در زمینه ثبت بین المللی اختراعات است که خوشبختانه ایران با الحاق به معاهده ثبت بین المللی اختراعات، وارد همکاری های بین المللی در این زمینه شده است.

در این دیدار « هی هوآ» معاون اداره مالکیت معنوی چین گفت: همکاری دوجانبه میان ایران و چین می تواند گامی موثر جهت حمایت از حقوق صاحبان فکر و اندیشه در دو کشور باشد.

نقش قانون مدنی اشخاص و اموال در اقتصاد مقاومتی - دیوان عدالت اداری بخشنامه های مرتبط با اقتصاد مقاومتی را رصد کند 

وی با تاکید بر سابقه تاریخی روابط میان ایران و چین افزود: ایران و چین از سال 1970 دارای همکاری های بسیار نزدیکی با یکدیگر بوده اند اما در بحث اقتصادی، هنوز فضای خالی بسیار زیادی وجود دارد که هر دو کشور باید از فضای ایجاد شده نهایت بهره برداری را داشته باشند.

منبع : ایرنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.