×

مشارکت سازمان های مردم نهاد در پیشگیری از آسیب های اجتماعی ضروری است

مشارکت سازمان های مردم نهاد در پیشگیری از آسیب های اجتماعی ضروری است

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان سیستان و بلوچستان گفت مشارکت سازمان‌های مردم نهاد در فرآیند پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی ضروری و مصداق سیاست جنایی مشارکتی است

مشارکت-سازمان-های-مردم-نهاد-در-پیشگیری-از-آسیب-های-اجتماعی-ضروری-است

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان سیستان و بلوچستان گفت: مشارکت سازمان‌های مردم نهاد در فرآیند پیشگیری ازآسیب های اجتماعی ضروری و مصداق سیاست جنایی مشارکتی است.

ایجاد اشتغال می تواند به کاهش جرم و آسیب های اجتماعی در سطح جامعه کمک کند - تازه ترین آمارها پیرامون آسیب های اجتماعی - دور تند چرخه آسیب های اجتماعی با افزایش بی سوادی

 محمدعلی حمیدیان در بازدید از مرکز نگهداری و درمان کودکان دچار سوء‌مصرف مواد مخدر در زاهدان، اظهار کرد: با ظهور اقلام و انواع جدیدی از مواد مخدر صنعتی از یک سو پیامدهای اعتیاد شکل حادتری به خود گرفته و از سوی دیگر سن شروع استعمال و اعتیاد به مواد مخدر به شدت کاهش یافته است.

وی افزود: فرزندانی که دچار سوء‌مصرف مواد مخدر هستند اغلب در خانواده‎های نابسامان و از هم گسیخته زندگی می‎کنند که بسیاری از کج‌روی‎های اجتماعی را با تقلید از والدین خود فرا گرفته‎اند.

با رویکرد صرفا قضایی نمی توان به مهار جرائم و آسیب های اجتماعی پرداخت - پیشگیری از وقوع جرم و آسیب های اجتماعی 

این مسئول قضایی خاطرنشان کرد: با تفکر صرفاً حاکمیتی و رسمی نمی‎توان با معضل اعتیاد مقابله کرد و ضرورت مداخله گروه‎های مردمی خصوصاً سازمان‎های مردم‌نهاد در فرایند پیشگیری، درمان و توانمندسازی کودکان در حوزه آسیب‎های اجتماعی به‌شدت احساس می‌شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم سیستان و بلوچستان این مداخلات مردمی را مصداق سیاست جنایی مشارکتی و عدالت ترمیمی- جبرانی برشمرد و گفت: وجود مراکزی از این دست هم می‎تواند در حوزه پیشگیری از اعتیاد مجدد کودکان و نوجوانان مؤثر باشد و هم به عنوان یک الگوی مؤثر در مسیر فرآیند پیشگیری رشدمدار یاری‌گر معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم تلقی شود.

مهاجرین عامل بروز 40 درصد جرایم و آسیبهای اجتماعی - اینترنت و آسیب های اجتماعی 

وی بیان کرد: این معاونت آماده همکاری و راهبری از سازمان‎های مردم نهادی است که در حوزه پیشگیری از آسیب های اجتماعی خصوصاً اعتیاد مشغول به فعالیت و ارائه خدمات هستند.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.