×

دیه 900 میلیونی برای قربانیان حادثه مکه!

دیه 900 میلیونی برای قربانیان حادثه مکه!

به دستور پادشاه عربستان، خانواده قربانیان حادثه دلخراش مسجدالحرام و همچنین زائرانی که دچار معلولیت دائم شده‌اند، هریک مبلغ یک میلیون ریال عربستان دیه دریافت می‌کنند

دیه-900-میلیونی-برای-قربانیان-حادثه-مکه!

به دستور پادشاه عربستان، خانواده قربانیان حادثه دلخراش مسجدالحرام و همچنین زائرانی که دچار معلولیت دائم شده‌اند، هریک مبلغ یک میلیون ریال عربستان دیه  مقالات مرتبط با دیه - سوالات مرتبط با دیه ) دریافت می‌کنند.

حکم و حج کشته شدگان فاجعه مکه چیست؟خسارت مازاد بر دیه - ماهیت حقوقی دیه ، مطالبه دیه در دادگاه های مدنی - تغلیظ دیه - جایگاه دیه در نظام حقوقی ایران - مبانی فقهی و قانونی پرداخت مابه التفاوت دیه - دیه در اسلام - آیا می دانید دیه در ماه های حرام چگونه محاسبه می شود ؟ 

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، «ملک سلمان»، پادشاه عربستان رسما دستور داده است به خانواده هر یک از افرادی که بر اثر حادثه روز جمعه سقوط جرثقیل فوت شدند و یا از معلولیت دائم رنج می‌برند، مبلغ یک میلیون ریال عربستان (معادل 910 میلیون تومان) غرامت پرداخت شود!

تعیین این میزان دیه برای افراد حادثه دیده در حادثه مسجدالحرام - در حالیکه روزنامه الحیات روز گذشته به نقل از کارشناسان حداکثر مبلغ دیه را 300 هزار ریال عربستان اعلام کرده بود - به نظر حرکتی زیرکانه از سوی آل‌سعود برای مقابله با انتقادات سنگینی است که رسانه‌های منطقه روانه دربار سلطنتی عربستان کرده‌اند.

بزه کاری ، دیه و هزینه های پزشکی و قضایی - بررسی ماهیت حقوقی دیه - آیا غیر از دیه سایر ضررهای ناشی از جرم باید پرداخت شود ؟

به گزارش روزنامه "سعودی گازتا"، طبق دستور پادشاه عربستان، همچنین تمامی افرادی که در این حادثه خونین دچار مصدومیت شده‌اند، مبلغ 500 هزار ریال عربستان (455 میلیون تومان) دیه دریافت خواهند کرد.

براساس دستور ملک سلمان، دو نفر از بستگان قربانیان حادثه مکه، در مناسک حج سال آینده بطور ویژه و خارج از سهمیه به عربستان خواهند آمد و آن دسته از زائرانی که امسال به سبب جراحت وارده، امکان انجام فریضه حج را از دست دادند، نیز سال آینده میهمان ویژه در مناسک حج خواهند بود.

علاوه‌بر این، به خانواده مجروحانی که برای رسیدگی درمانی باید مدت بیشتری در بیمارستان بستری باشند، ویزای ویژه‌ای برای مراقبت از مجروحان خود تا بازگشت به کشورشان و پایان ایام حج اعطاء می‌شود.

همچنین مقامات گروه «بن‌لادن»، پیمانکار طرح توسعه مسجدالاحرام به دلیل سهل‌انگاری و قصور از مسئولیت، ممنوع‌الخروج شده‌اند تا اقدامات قانونی علیه این شرکت کامل شود. این شرکت از حضور در هرگونه مناقصه و یا بدست گرفتن پروژه جدید تا پایان روند قانونی منع شده است.

 آیا غیر از دیه سایر ضررهای ناشی از جرم باید پرداخت شود ؟ - دیه چطور تعیین و محاسبه می شود - جدول نرخ دیه سال 1393+لینک دانلود pdf + مبانی فقهی و قانونی پرداخت مابه التفاوت دیه

کمیته بررسی حادثه دلخراش سقوط جرثقیل در مسجدالحرام در گزارشی به «ملک سلمان» اعلام کرده که در این حادثه هیچ نیّت مجرمانه‌ای در کار نبوده است، با این وجود نقض قوانین ایمنی در نصب جرثقیل‌ها گزارش شده است.

این کمیته در نتیجه‌گیری خود از بررسی ماجرای مکه از وزش شدید باد به همراه عدم رعایت موارد ایمنی در مورد قرار گرفتن محل جرثقیل‌ها به عنوان دلیل اصلی این تراژدی نام برده است.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.