×

رییس کل دادگستری استان سمنان وکلا نباید وعده اخذ رای به نفع موکل خود دهند

رییس کل دادگستری استان سمنان وکلا نباید وعده اخذ رای به نفع موکل خود دهند

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه سمنان، احمد سیاوش‌پور در دوره آموزشی ارتقاء وکلای پایه دو در استان سمنان که با حضور اعضای هیات مدیره دفتر استانی وکلا و مشاوران حقوقی، با موضوع ماده 187، در سالن همایش‌های دادگستری استان برگزار شد، خطاب به وکلا، توصیه کرد پیش از هرچیز اخلاق را مورد توجه خود قرار دهند

رییس-کل-دادگستری-استان-سمنان-وکلا-نباید-وعده-اخذ-رای-به-نفع-موکل-خود-دهند وکیل 

 به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه سمنان، احمد سیاوش‌پور در دوره آموزشی ارتقاء وکلای پایه دو در استان سمنان که با حضور اعضای هیات مدیره دفتر استانی وکلا و مشاوران حقوقی، با موضوع ماده 187، در سالن همایش‌های دادگستری استان برگزار شد، خطاب به وکلا، توصیه کرد: پیش از هرچیز اخلاق را مورد توجه خود قرار دهند.

سیاوش‌پور اعتمادسازی نسبت به قوه قضائیه را یکی از دغدغه‌های مهم دانست که باید مورد توجه وکلا و مشاوران حقوقی قرار گیرد.

وی گفت: صدور احکام قضایی بر اساس مستندات ارائه شده از سوی طرفین دعوی و تشخیص قاضی صورت می‌گیرد و نباید وکلا در هنگام مراجعه مردم، اخذ رای به نفع موکل خود را تضمین کرده و در جهت جلوه‌گر شدن ناحق به جای حق گام بردارند.

رییس کل دادگستری استان سمنان، قضات، وکلا، پزشکان، کارشناسان و برخی دیگر از قشرهای جامعه را شاخص‌های جامعه نامید و افزود: این افراد در هیچ شرایطی نباید از تعهد بین خود و خداوند متعال عدول نمایند.

رییس شعبه اول دادگاه تجدید نظر استان کشف واقعیت و صدور حکم عادلانه را تنها هدف قاضی در یک پرونده دانست و افزود: در مطالعه برخی از پرونده‌های قضایی شاهد استفاده از جملات احساسی و عاطفی و بدور از مستندات کافی به جای لایحه مستند و دفاعیه خوب از طرف برخی وکلا هستیم که مطمئنا در روند پرونده و صدور رای قاضی کوچکترین تاثیری نخواهد داشت.

سیاوش‌پور همچنین از وکلای شرکت کننده در این دوره آموزشی خواست تا اصول اخلاقی را علاوه بر کار حرفه‌ای و دانش روز بر کار خود حاکم نمایند.

معاون آموزش دادگستری کل استان سمنان نیز در ابتدای این جلسه از حضور 52 وکیل پایه دو در این دوره آموزشی خبر داد.

حجت‌الاسلام محمد قاسم عین الکمالی افزود: این دوره آموزشی به صورت فشرده طی یک هفته برگزار می‌شود که پنج تن از قضات مجرب استان تدریس آن را بر عهده خواهند داشت.

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.