×

مشاوره زوج ها تا 4 سال پس از عقد ازدواج

مشاوره زوج ها تا 4 سال پس از عقد ازدواج

مشاور طرح ملی سایت همسان گزینی تبیان گفت با هدف رسیدن به ازدواج های پایدار و آگاهانه زوج هایی که از طریق سایت همسان گزینی تبیان ازدواج می کنند تا 4 سال پس از وقوع عقد از مشاوره های زناشویی برخوردار می شوند

مشاوره-زوج-ها-تا-4-سال-پس-از-عقد-ازدواج

 مشاور طرح ملی سایت همسان گزینی تبیان گفت: با هدف رسیدن به ازدواج های ( مقالات مرتبط با ازدواج - سوالات مرتبط با ازدواج ) پایدار و آگاهانه زوج هایی که از طریق سایت همسان گزینی تبیان ازدواج می کنند تا 4 سال پس از وقوع عقد از مشاوره های زناشویی برخوردار می شوند.

مشاوره پیش از ازدواج علاج واقعه است - مشاوره قبل از ازدواج مهمترین راهکار پیشگیری از طلاق است - اجباری شدن مشاوره قبل از ازدواج راهکاری برای کاهش آمار طلاق -  سن ازدواج ، شرایط نکاح ، اقسام نکاح - بررسی میزان تمایل به ازدواج در دختران و پسران 

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا ؛ محمدرضا کمن روز یکشنبه در نشست خبری که به مناسبت هفته ازدواج در موسسه تبیان برگزار شد، با اشاره به طرح همسان گزینی گفت: در این طرح با معرفی آگاهانه دو فرد به یکدیگر و انجام مشاوره های حضوری می توان به وقوع ازدواج های پایدار و آگاهانه کمک کرد.

وی درخصوص آزمون های روان سنجی و شخصیت سنجی که در سایت همسان گزینی از زوجین گرفته می شود، افزود: آزمون های انجام شده و برگزاری جلسات حضوری مشاوره ازدواج بسیار مطلوب است.

بررسی بالا بودن سن زنان نسبت به مردان در ازدواج -  ازدواج در ایران و فرانسه - ازدواج سفید یا سیاه زیستن - ازدواج ناموفق به قلب آسیب می زند

وی درخصوص ارائه 4 سال مشاوره به زوج های جوان نیز یادآورشد که بر اساس آمارهای اعلام شده متاسفانه بیشتر طلاق های کشور در 4 ساله اولیه ازدواج رخ می دهد و اگر ما بتوانیم در این مدت زوجین را مورد ارزیابی قرار دهیم می توان از وقوع بسیاری از طلاق ها جلوگیری کرد.

محمدرضا کمن تصریح کرد بسیاری از اختلافات زوجین زمانی اتفاق می افتد که طرفین اختلاف ها را جدی نمی گیرند و به موقع برای حل آن وارد نمی شوند.

این مسوول خاطرنشان کرد: در طرح همسان گزینی تبیان 12 دوره آموزشی برای زوجین طراحی شده است.

وی ادامه داد: سه دوره از آن مربوط به پیش از ازدواج ( مقالات مرتبط با ازدواج - سوالات مرتبط با ازدواج ) می شود که در آن تست های روانشناختی و شخصیتی از زوجین اخذ می شود تا مشاور تشخیص دهد که این دو نفر از لحاظ شخصیتی امکان زندگی با یکدیگر را دارند و یا خیر.

وی با بیان اینکه 9 مرحله دیگر این آموزش ها مربوط به پس از عقد است؛ یادآورشد: بسیاری از اختلاف های زوجین در این مدت اتفاق می افتد و پس از آن تبدیل به اختلاف ها و دردسرهای بزرگ می شود.

این روانشناس بالینی در بخش دیگر سخنان خود نیز گفت: انتخاب نامناسب، مشکلات خلقی و شخصیتی، نداشتن مهارت های زندگی و مراجعه نکردن به موقع به مشاورین از دیگر مشکلات زوج های جوان است که زندگی زوجین را دچار مشکل می کند.

محمدرضا کمن تاکیدکرد:12 دوره آموزشی مشاوره می تواند از بسیاری از اختلافات زوجین بکاهد.

وی ادامه داد: زوجینی که از راههای مختلفی موفق به ازدواج شده اند نیز می توانند از این دوره های آموزشی برخوردار شوند.

 افزایش سن ازدواج ، فقر فرهنگی یا فقر اقتصادی  ؟ -  آیا می دانید سن ازدواج چه سنی است ؟ - آمار ازدواج

در این سایت از 25 خرداد سالجاری تا کنون 17هزار و 500 نفر ثبت نام های اولیه را انجام داده اند؛ 4هزار و 500 نفر به یکدیگر معرفی شدند و از این تعداد نیز 140 مورد به ازدواج ( مقالات مرتبط با ازدواج - سوالات مرتبط با ازدواج ) منجر شده است.

سایت همسان گزینی تبیان 25 خرداد 1394 رونمایی شد.

منبع : ایرنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.