×

در حال بررسی اوراق آزمون علمی انتخابات خبرگان رهبری هستیم

در حال بررسی اوراق آزمون علمی انتخابات خبرگان رهبری هستیم

سخنگوی هیات مرکزی نظارت بر انتخابات گفت اکنون در حال بررسی اوراق آزمون علمی انتخابات مجلس خبرگان رهبری هستیم و پس از آن نسبت به برگزاری آزمون شفاهی نیز اقدام خواهیم کرد

در-حال-بررسی-اوراق-آزمون-علمی-انتخابات-خبرگان-رهبری-هستیم

سخنگوی هیات مرکزی نظارت بر انتخابات گفت: اکنون در حال بررسی اوراق آزمون علمی انتخابات مجلس خبرگان رهبری هستیم و پس از آن نسبت به برگزاری آزمون شفاهی نیز اقدام خواهیم کرد.

اطلاعیه شورای نگهبان درباره آزمون عملی داوطلبان مجلس خبرگان رهبری - وظایف مجلس خبرگان رهبری در قانون اساسی - قانون انتخابات آئین نامه داخلی مجلس خبرگان مربوط به اصول 5 و 107 و 108 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران 

سیامک ره‌پیک ، درباره انتخاب هیات نظارت بر انتخابات در سراسر کشور،‌ گفت: تاکنون نزدیک به 380 هیات نظارت در سطح شهرستان‌ها انتخاب شده‌اند و مابقی شهرستان‌ها در آینده انتخاب خواهند شد.

وی ادامه داد: در حال حاضر هیات‌های نظارت در حال انجام کارهای مقدماتی مانند برگزاری جلسات برای سازماندهی داخلی هستند و کار اصلی هیأت‌های نظارت بعد از ثبت‌نام و بررسی صلاحیت‌ها صورت می‌گیرد؛ لذا در حال حاضر فعالیت‌شان بیشتر جنبه سازماندهی و مسائل کلی نظارت است.

معاون اجرایی و امور انتخابات شورای نگهبان درباره آزمون علمی انتخابات مجلس خبرگان خاطرنشان کرد: بررسی صلاحیت‌ها طبق قانون بر عهده شورای نگهبان است که شورای نگهبان اعلام کرد، 15 شهریورماه آزمونی را برگزار می‌کند که این آزمون علمی برگزار شد و در حال حاضر در حال بررسی اوراق کتبی این آزمون هستیم.

مجلس خبرگان و نظارت بر رهبری ( بررسی اصل 111 قانون اساسی ) - قانون اصلاح و تکمیل قانون انتخابات و آئین نامه داخلی مجلس خبرگان 

ره‌پیک اظهار کرد: به دلیل اینکه آزمون شفاهی نیز پیش‌بینی شده، نسبت به برگزاری این آزمون اقدامات لازم صورت خواهد گرفت، اما همانطور که پیش‌تر گفتم در مرحله بررسی اوراق آزمون کتبی هستیم.

وی گفت: بعد از اینکه بحث ثبت‌نام رسمی مطرح شد آقایانی که تمایل دارند ثبت‌نام می‌کنند و اگر از جهت علمی احراز شده باشند یعنی دارای شرایط علمی هستند. کسانی که نامزد انتخابات مجلس خبرگان می‌شوند طبق قانون باید شرایط متعددی را در بحث صلاحیت‌ها داشته باشند که آنها در زمان خود مورد بررسی قرار می‌گیرد.

سخنگوی هیات مرکزی نظارت بر انتخابات درباره صندوق‌های الکترونیکی اظهار کرد: صندوق‌های الکترونیکی دارای مسیری در اجرا و نظارت هستند. در حال حاضر نمونه‌ای از این صندوق تهیه شده که این نمونه در حد شکل،‌ قالب و ارائه طرز کار است. بخش نرم‌افزار اصلی و سخت‌افزار این صندوق‌ها هنوز آماده نشده و در مراحل بعدی آماده و ارائه می‌شود. اما در حال حاضر همکاران ما در حال کارشناسی این صندوق‌ها هستند.

وی ادامه داد: کارشناسان ما نظراتی را در مورد این نمونه از صندوق‌های الکترونیکی داشتند که این نظرات را به وزارت کشور منعکس کردند و به محض آنکه اشکالات مورد توجه قرار بگیرد و رفع شود در جلسه شورای نگهبان مطرح می‌شود و نسبت به آن اظهارنظر صورت می‌گیرد.

ره‌پیک تصریح کرد: بنابراین دوستان ما در وزارت کشور مراحل مختلف را پیگیری می‌کنند و در هر مرحله‌ای که به نتیجه برسند آن را به کارشناسان شورای نگهبان ارائه خواهند کرد که البته قرار است این مساله طبق جدول زمان‌بندی انجام شود.

سخنگوی هیات مرکزی نظارت بر انتخابات ادامه داد: هنوز موضوع حوزه‌های انتخابیه در شورای نگهبان مطرح نشده است. این موضوع نیز بعد از مراحلی که به آن اشاره کرده‌ام بررسی کارشناسی می‌شود. در واقع ابتدا وزارت کشور باید پیشنهادات خود را رسماً در حوزه‌هایی که قرار است انتخابات الکترونیکی انجام شود ارائه کند.

ره‌پیک تصریح کرد: پس از مطرح شدن بحث‌های کارشناسی از جهت فنی، پراکندگی جمعیت حوزه‌ها و مسائل جغرافیایی و تأیید آنها می‌توانیم بگوییم انتخابات در چه حوزه‌هایی و با چه شرایط و کمیتی قابل برگزاری است.

وی در پایان در مورد تعداد افرادی که در آزمون علمی انتخابات مجلس خبرگان شرکت کردند، گفت: بیش از 200 نفر در این آزمون ثبت‌نام کرده و حدود 180 نفر شرکت کردند.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.