×

ثبت نام 40 هزار نفر برای صدور سند مالکیت در مازندران

ثبت نام 40 هزار نفر برای صدور سند مالکیت در مازندران

مدیرکل ثبت اسناد و املاک مازندران از ثبت نام 40 هزار نفر برای صدور سند مالکیت خبر داد

ثبت-نام-40-هزار-نفر-برای-صدور-سند-مالکیت-در-مازندران وکیل 

مدیرکل ثبت اسناد و املاک مازندران از ثبت نام 40 هزار نفر برای صدور سند مالکیت خبر داد.

به گزارش ایسنا،‌ ولی عبدی کمیشانی در نشست مدیران و مسوولان اداره کل ثبت اسناد و املاک استان مازندران با اشاره به شروع اجرای قانون تعیین تکلیف وضعیت ثبتی اراضی و ساختمان های فاقد سند مالکیت رسمی، گفت: تاکنون بیش از 40 هزار ثبت نام در راستای اجرای این قانون در استان مازندران انجام شده است.
 
وی با تشریح فرآیند ثبت نام و موارد مربوطه در خصوص تطبیق نقشه های ثبت نامی خواستار شروع به کار سریع هیات های شهرستانی شد و افزود: لازم است انجام بخشی از کار مثل بررسی پرونده های ثبت نامی که به اداره ثبت ارسال می شود و همچنین نهایی کردن ثبت نام و اعلام نواقص موجود در پرونده از طریق ارسال پیامک یا تلفن توسط دبیران هیات در ادارات ثبت برای متقاضی انجام شود.
 
عبدی ادامه داد: تعدادی از واحدها کار گروه مقرر در قانون مذکور را تشکیل داده و کارها به خوبی در دست اقدام است اما در بعضی از واحدهای ثبتی هنوز کار گروه تشکیل نشد که این امر باید هرچه زودتر محقق و نواقص و موارد مربوطه در کارگروه شهرستانی بررسی و موارد ابهام به کار گروه استانی جهت رسیدگی ارسال شود.
 
مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان مازندران در ادامه با اشاره به اجرایی شدن قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن، خواستار همکاری کلیه واحدهای ثبتی با ادارات بنیاد مسکن جهت صدور سند مالکیت طبق سهمیه در نظر گرفته شده برای شهرستانها شد.
 
عبدی در ادامه افزود: ارائه آمار جهت برنامه ریزی سازمان بسیار مورد تاکید است و همکاران در ارائه آمار باید دومقوله صحیح بودن و به موقع دادن آمار را توجه داشته باشند.
 
وی با اشاره به ارزیابی استان‌ها از سوی سازمان خواستار ارسال صحیح و سریع آمارها در موضوعات مختلف از جمله اعلام وصول مطالبات معوقه بانک‌ها، و دیگر موارد مربوطه شد.
 
مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان مازندران با اشاره به گزارش های ارسالی از واحدها جهت طرح در هیات نظارت افزود: در ارسال این گزارش‌ها باید دقت لازم به عمل آید و گزارش جامع همراه با مستندات لازم باشد تا نیاز به مکاتبات مجدد نباشد.
 
معاون مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان مازدران نیز در این نشست با اشاره به اجرایی شدن قانون تعیین تکلیف وضعیت ثبتی اراضی و تشکیل کار گروهای مربوطه از روسای واحدها خواست، افرادی که در شهرستانها به عنوان دبیر هیات انتخاب شدند فقط کارهای مربوطه به هیات را انجام دهند.
 
علی اصغر اسدی با اشاره به قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن روستایی و شهرهای زیر 25000 نفر بر تسریع در اجرای این قانون و همکاری لازم با ادارات بنیاد مسکن تاکید کرد. 

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.