×

امکان جذب همه دستیاران پزشکی قانونی را در سازمان فراهم می کنیم

امکان جذب همه دستیاران پزشکی قانونی را در سازمان فراهم می کنیم

رییس سازمان پزشکی قانونی کشور گفت تلاش می‌کنیم ضمن رایزنی با دولت امکان استخدام همه دستیاران پزشکی قانونی را در سازمان فراهم کنیم تا هر دستیار پس از گذراندن دوره تحصیل و اخذ تخصص در صورت علاقه‌مندی بتواند فعالیت خود را در سازمان پزشکی قانونی کشور ادامه دهد

امکان-جذب-همه-دستیاران-پزشکی-قانونی-را-در-سازمان-فراهم-می-کنیم وکیل 

رییس سازمان پزشکی قانونی ( مقالات مرتبط با پزشکی قانونی - سوالات مرتبط با پزشکی قانونی ) کشور گفت: تلاش می‌کنیم ضمن رایزنی با دولت امکان استخدام همه دستیاران پزشکی قانونی را در سازمان فراهم کنیم تا هر دستیار پس از گذراندن دوره تحصیل و اخذ تخصص در صورت علاقه‌مندی بتواند فعالیت خود را در سازمان پزشکی قانونی کشور ادامه دهد.

طول درمان در پزشکی قانونی تعیین نمی شود - برق گرفتگی شهری از دیدگاه پزشکی قانونی - جنون در پزشکی قانونی - آئین نامه تعرفه های خدمات خاص پزشکی قانونی 

 احمد شجاعی در مراسم معارفه دستیاران جدیدالورود به پزشکی قانونی افزود: یک پزشک پس از ورود به مرحله تخصص چند هدف را دنبال می کند؛ نخست به دنبال ارتقای سطح علمی و ترقی از مرحله عمومی به سطوح بالاتر است، اما هدف بعدی او بهبود وضعیت معیشتی و کسب درآمد بیشتر با گرفتن تخصص است که امیدواریم هدف اصلی دستیاران از انتخاب تخصص پزشکی قانونی در درجه اول همان علاقه‌مندی و ارتقای معلومات علمی باشد.

وی با تاکید بر اینکه کار پزشکی نباید رنگ و بوی مادی بگیرد و علاقه و انگیزه علمی باید در صدر انگیزه‌های علمی باشد اظهار کرد: امیدواریم دستیاران پزشکی قانونی با علاقه و انگیزه این رشته را انتخاب کرده باشند و اساتید دانشگاه‌ها و سازمان پزشکی قانونی نیز در دوره دستیاری نهایت تلاش خود را برای آموزش هر چه بهتر این عزیزان بکار گیرند.

 پزشکان تمایلی به خدمت درپزشکی قانونی ندارند -  تعرفه های خدمات خاص پزشکی قانونی در سال 1394 ابلاغ شد 

شجاعی با بیان اینکه دستیار پزشکی قانونی نباید تنها به فکر گرفتن تخصص باشد و بعد از گذراندن دوره دستیاری احساس کند عمر خود را تلف کرده، خاطرنشان کرد: به دستیاران توصیه می کنم از فرصت ایجاد شده و حضور در پزشکی قانونی استفاده کنند؛ چرا که این سازمان با در اختیار داشتن آزمایشگاه‌های مجهز، تالارهای تشریح و بیماران و صدمه دیدگان در بخش‌های معاینات بستر مناسبی برای دستیاران فراهم می‌کند تا بر تجربیات و دانسته‌های علمی خود بیفزایند.

رییس سازمان پزشکی قانونی کشور در ادامه به تلاش‌های این سازمان برای ارتقای وضعیت معیشتی پزشکان و دستیاران نیز اشاره کرد و افزود: هر چند انگیزه‌های مادی نباید برای رشته های پزشکی در اولویت باشد اما نمی توان از اهمیت آن نیز غافل بود به همین دلیل سازمان تلاش می کند راه امرار معاش معقولی را برای دستیاران فراهم کند تا پس از فارغ‌التحصیلی در چارچوب مشخصی به اشتغال بپردازند و در همین سازمان مشغول فعالیت شوند.

به گفته دکتر شجاعی سطح درآمد متخصص پزشکی قانونی ( مقالات مرتبط با پزشکی قانونی - سوالات مرتبط با پزشکی قانونی ) باید از همه رشته‌های پایه و داخلی بالاتر باشد و ما تمام تلاش خود را برای تحقق این امر به کار خواهیم گرفت؛ بنابراین امیدواریم سطح درآمد رشته پزشکی قانونی به حدی برسد که علاقه‌مندی و امرار معاش هر دو با هم عامل انتخاب این تخصص شود و پزشکی قانونی جزو انتخاب‌های اولیه پزشکان برای اخذ تخصص باشد.

وی پزشکی قانونی را رشته‌ای حاکمیتی دانست که باید جایگاه آن به درستی در جامعه شناسانده شود و متخصص پزشکی قانونی بداند که بعد از کسب تجربیات کافی در دوره تحصیل چه مسئولیتی سنگینی را برعهده دارد.

دکتر شجاعی در پایان برای همه دستیاران پزشکی قانونی آرزوی موفقیت کرد و خواستار جدیت آنان در تحصیل و کسب تجربیات مفید در سازمان شد.

با جدیت و احساس تعلق کار را شروع کنید

در ادامه جلسه دکتر عبدالرئوف ادیب زاده معاون آموزشی و پژوهشی سازمان با بیان اینکه پزشکی قانونی ( مقالات مرتبط با پزشکی قانونی - سوالات مرتبط با پزشکی قانونی ) یکی از رشته های جدید در دوره تخصص پزشکی است، اظهار کرد: از آنجا که پزشکی قانونی رشته‌ای جدید است باید با مطالعه و اشراف کامل به آن وارد شد؛ بنابراین به همه دستیاران توصیه می کنم در همین ابتدای کار با مطالعه دقیق و آگاهی از علت ایجاد این رشته تخصصی به آن وارد شده و کسب علم و تجربه را آغاز کنند.

کار در پزشکی قانونی در ردیف کارهای سخت و زیان آور قرار گیرد  

وی ادامه داد: دستیاران پس از ورود به سازمان باید به پزشکی قانونی احساس تعلق کنند و تنها در پی گذراندن دوره دستیاری بدون کسب تجربیات و مهارت‌های لازم نباشند، بلکه باید با علاقه و جدیت وارد کار شوند و در بخش‌های تخصصی سازمان کسب مهارت کنند.

به گفته ادیب زاده تمام تلاش سازمان در بخش آموزش ارائه تجربیات و دانسته‌های مفید علمی به دستیاران به بهترین نحو ممکن است که امیدواریم دستیاران نیز از این نهایت استفاده را ببرند.

پزشکان قانونی مسئولیت بالایی دارند

در ادامه جلسه دکتر مسعود قادی‌پاشا مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران نیز یادآور شد: کار پزشکی قانونی استفاده از علم پزشکی در امر کارشناسی برای مراجع قضایی و انتظامی است، به همین دلیل پزشکان قانونی مسئولیت سنگینی را برعهده دارند و باید پاسخگوی مراجع قضایی باشند.

وی علاقه‌مندی را شرط اصلی ورود به این تخصص دانست و گفت: در صورت علاقه‌مندی رشته پزشکی قانونی ( مقالات مرتبط با پزشکی قانونی - سوالات مرتبط با پزشکی قانونی )  تنوع بسیار زیادی دارد و پزشکان قانونی در صدور رأی به قاضی کمک می کند.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.