×

بازدید معاون نماینده یونیسف در ایران از کانون اصلاح و تربیت تهران

بازدید معاون نماینده یونیسف در ایران از کانون اصلاح و تربیت تهران

در پی هماهنگی‌های انجام شده بازدیدی توسط معاون نماینده یونیسف در ایران و مشاور منطقه‌ای یونیسف در حوزه حمایت از کودکان از کانون اصلاح و تربیت تهران انجام شد

بازدید-معاون-نماینده-یونیسف-در-ایران-از-کانون-اصلاح-و-تربیت-تهران وکیل 

در پی هماهنگی‌های انجام شده بازدیدی توسط معاون نماینده یونیسف در ایران و مشاور منطقه‌ای یونیسف در حوزه حمایت از کودکان از کانون اصلاح و تربیت تهران انجام شد.

سازمان کانون اصلاح و تربیت - آئین نامه اجرایی کانون اصلاح و تربیت - کاهش چشمگیر جمعیت کیفری در کانون های اصلاح و تربیت - نخستین کانون اصلاح و تربیت دختران در مشهد راه اندازی می شود - اصلاح مواد 11 و 17 آئین نامه اجرائی کانون اصلاح و تربیت 

کریستین ویگاند معاون نماینده یونیسف در ایران، لوران شاپویی مشاور منطقه‌ای یونیسف در حوزه حمایت از کودکان و هیات همراه در بدو ورود به کانون مورد استقبال علی رستمی مدیر کانون اصلاح و تربیت تهران قرار گرفتند.

مدیر کانون اصلاح و تربیت تهران ضمن خوش آمدگویی به ایشان در خصوص وضعیت کلی کانون و همچنین در رابطه با امکانات آموزشی و نحوه ارائه خدمات به مددجویان در مدت نگهداری آنان مطالبی را بیان کرد و افزود: این مرکز در زیر مجموعه اداره کل زندان‌های استان تهران قرار دارد. مددجویان در این مجموعه از خدمات اصلاحی و تربیتی استفاده می کنند. ما اعتقاد داریم که باید زمینه‌های لازم را در کانون اصلاح و تربیت تهران فراهم آوریم تا نوجوانان معارض با قانون در مسیر اصلاح و تربیت قرار گیرند؛ لذا بنده و همکارانم تلاش می کنیم تا این اقدامات اصلاحی و تربیتی برای این قشر از جامعه میسر شود.

شصت و پنج درصد کودکان بزهکاری که در کانون اصلاح و تربیت حضور دارند فرزندان خانواده های معتاد هستند - اقدامات مشترک یونیسف و قوه قضائیه در معاونت حقوقی انجام می شود 

مدیر کانون اصلاح و تربیت تهران بیان کرد: کانون اصلاح و تربیت ویژگی های ممتازی دارد. از جمله اینکه کانون، به عنوان یک مرکز آموزشی شناخته شده است و گروه های بین المللی مختلفی در بُعد آموزشی از کانون اصلاح و تربیت تهران بازدید می‌کنند.

رستمی با معرفی واحدهای کانون از جمله پذیرش و تشخیص، مجتمع آموزشی کانون ایران، کارگاه‌های مختلف فنی و حرفه‌ای و شرح وظایف هر کدام از این واحدها گفت: یکی از اساسی ترین مسایل در کانون اصلاح وتربیت تهران بحث آموزشی مددجویان است و در کانون، بستر آموزش در تمامی سطوح برای همه مددجویان فراهم است.

در ادامه، لوران شاپویی مشاور منطقه‌ای یونیسف در حوزه حمایت از کودکان از نحوه عملکرد کانون اصلاح و تربیت تهران در خصوص نحوه اشتغال مددجویان در مدت نگهداری آنان و مراقبت پس از خروج و بحث اشتغال‌زایی مددجویان کانون پرسید که مدیر کانون در پاسخ گفت: بسیاری از این نوجوانان به دلیل بیکاری مرتکب بزهکاری شده و وارد کانون می شوند؛ لذا یکی از اقدامات اصلاحی و تربیتی در کانون اصلاح و تربیت تهران، بحث آموزش‌های فنی و حرفه ای است و مددجویان در مدت نگهداری در کانون تحت آموزش قرار می گیرند تا بعد از آزادی در جامعه بستر اشتغال آنها فراهم باشد.

یونیسف از دولت های عربی خواست تا به حقوق زنان و دختران توجه کنند 

وی ادامه داد: مددجویان کانون با شرکت در کلاس‌های آموزشی کارگاه‌های فنی و حرفه‌ای در رشته های مختلف از جمله رایانه، آموزش مکانیک و برق خودرو، برق ساختمان، نجاری، پیرایشگری، سفالگری، معرق کاری، تعمیرات موبایل و ... با فراگیری آموزش‌های لازم، مهارت کسب می‌کنند و اکنون مددجویان کانون به‌صورت 100 درصد در کلاس ها و کارگاههای آموزشی شاغل هستند. همچنین در بحث ادامه تحصیل مددجویان، آموزش و پرورش تهران در این کانون یک مجتمع مجزای آموزشی دارد که حدوداً 50 درصد از مددجویان در کلاس های آموزشی کلاسیک (مقطع ابتدایی و متوسطه) تحصیل می‌کنند.

خانم خاکی دادیار جانشین معاونت امور زنان و کودکان دادسرای عمومی و انقلاب تهران و خانم فاضلیان دادیار ناظر کانون حضور داشتند که در مباحث مربوط به قوانین حقوقی و قضایی مربوط به این کودکان معارض با قانون که بنا به هر دلیلی مرتکب بزهکاری شده و در این کانون نگهداری می شوند، توضیحات مبسوطی را بیان داشتند.

در مسیر بازدید از قسمت های مختلف کانون، رستمی مدیر کانون تاکید کرد: کانون اصلاح و تربیت تهران به عنوان یک محیط آموزشی است و کودکان و نوجوانان معارض با قانون در آن، صرفاً جهت اصلاح و تربیت نگهداری می شوند.

در بازدید از قسمت خوابگاه های کانون که محل نگهداری مددجویان است، رستمی مدیر کانون ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص نحوه طبقه بندی و نگهداری مددجویان در این بخش از کانون گفت: طبقه بندی در قالب 5 گروه و بر اساس ویژگی های شخصیتی و فیزیکی مددجویان انجام می شود و برای مددجویان زیر 15 سال هم خوابگاه جداگانه در نظر گرفته شده است که بر اساس قانون مجازات اسلامی مصوب سال 1392 چنانچه این اطفال مرتکب رفتارهای معارض با قانون بشوند دیگر به کانون معرفی نخواهند شد و توسط مرجع قضایی یا به خانواده تحویل می شوند یا جهت نگهداری به بهزیستی تحویل داده می شوند.

رستمی از وجود شورای شهر مددجویان سخن گفت و افزود: در کانون اصلاح و تربیت تهران به جهت تمرین مشارکت این نوجوانان در فعالیت های اجتماعی، از میان مددجویان و به انتخاب خودشان تعدادی به عنوان اعضای شورای شهر انتخاب می شوند که عمده فعالیت این شورا، ارتباط با مدیریت و دیگر واحدها است و کمک به اداره کانون می کنند تا ضمن مشارکت دادن این نوجوانان در امور مربوط به خود آنها، تمرین فعالیت هایی باشد که در آینده انجام خواهند داد.

در پایان به رسم یادبود تابلوی معرق کاری ساخته شده توسط مددجویان کانون اصلاح و تربیت تهران از سوی علی رستمی مدیر کانون اصلاح و تربیت تهران به کریستین ویگاند معاون نماینده یونیسف در ایران اهدا شد.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.