×

کاهش تلفات غرق شدگی در پنح ماهه نخست امسال

کاهش تلفات غرق شدگی در پنح ماهه نخست امسال

در پنج ماهه نخست سال جاری 497 نفر به دلیل غرق‌ شدگی جان خود را از دست دادند، این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که آمار تلفات غرق‌شدگی 508 نفر بود، 2 2 درصد کاهش یافته است

کاهش-تلفات-غرق-شدگی-در-پنح-ماهه-نخست-امسال

در پنج ماهه نخست سال جاری 497 نفر به دلیل غرق‌ شدگی جان خود را از دست دادند، این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که آمار تلفات غرق‌شدگی 508 نفر بود، 2.2 درصد کاهش یافته است.

آمار تاسف برانگیز از غرق شدن ایرانی ها - روند کاهشی عمده مرگ های غیر طبیعی در 9 ماهه امسال - طب قانونی - مسائل پزشکی قانونی مربوط به غرق در آب - آنچه مراجعان نزاع باید درباره پزشکی قانونی بدانند 

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان پزشکی قانونی ( مقالات مرتبط با پزشکی قانونی - سوالات مرتبط با پزشکی قانونی ) کشور، در پنج ماهه ابتدایی امسال از کل تلفات غرق‌شدگی در کشور 430 نفر مرد و 67 نفر دیگر زن بودند.

در این مدت استان‌های مازندران با 86 (76 مرد و 10 زن)، خوزستان با 73 (60 مرد و 13 زن) و گیلان با 50  (43 مرد و هفت زن) بیشترین آمار تلفات غرق‌شدگی را داشته‌اند. آمار تلفات غرق‌شدگی در سایر استان‌ها کمتر از 30 و در بخش قابل توجهی از آنها زیر 10 نفر بوده است.

طول درمان در پزشکی قانونی تعیین نمی شود - برق گرفتگی شهری از دیدگاه پزشکی قانونی -  پزشکان تمایلی به خدمت درپزشکی قانونی ندارند - تعرفه های خدمات خاص پزشکی قانونی در سال 1394 ابلاغ شد 

بر اساس این گزارش در پنج ماهه نخست امسال رودخانه ها با 128 فوتی شامل 94 مرد و 12 زن بیشترین آمار تلفات غرق‌ شدگی را داشته، این آمار25.8 درصد از کل تلفات غرق شدگی را دربرمی گیرد. پس از آن دریا با 118 فوتی شامل 104 مرد و 14 زن در رتبه بعدی آمار تلفات قرار می گیرد. از کل تلفات غرق‌شدگی دریاها 106 نفر در مناطق خارج طرح و تنها 12 نفر در محدوده های ایمن سازی شده جان خود را از دست داده‌اند.

در این مدت 78 نفر در استخرها، 49 نفر در کانال ها، 40 نفر در دریاچه های مصنوعی و سد، 14 نفر در چاه‌ها، 9 نفر در دریاچه های طبیعی و 61 نفر نیز سایر مکان ها به علت غرق شدگی جان باخته اند.

جنون در پزشکی قانونی - آئین نامه تعرفه های خدمات خاص پزشکی قانونی

یادآور می شود در مرداد ماه سال جاری نیز آمار تلفات غرق‌ شدگی با کاهش 16.5 درصدی مواجه بود. این آمار از 194 فوتی در مرداد سال قبل به 162 فوتی در مرداد ماه امسال کاهش یافت.

منبع : سازمان پزشکی قانونی

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.