×

جزئیات طرح اصلاح قانون چک

جزئیات طرح اصلاح قانون چک

در این طرح برای چک سقف تعیین شده است و این سقف اعتبار با رنگ بندی متفاوت مشخص شده است

جزئیات-طرح-اصلاح-قانون-چک وکیل 

در این طرح برای چک سقف تعیین شده است. و این سقف اعتبار با رنگ بندی متفاوت مشخص شده است

مهر:عضو هیات رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت : فرایند دادرسی در طرح اصلاح قانون چک حذف شده و به هر دو جنبه کیفری و حقوقی آن توجه شده است.

 با اشاره به طرح اصلاح قانون چک اظهار داشت : این طرح به امضاء نمایندگان مجلس رسیده است و به زودی برای بررسی به کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس فرستاده می شود.

نماینده مردم نجف‌آباد، تیران وکرون در مجلس با اشاره به اینکه در این طرح هر دو جنبه کیفری و حقوقی چک مورد توجه قرار گرفته است خاطر نشان کرد، اگر این طرح به تصویب برسد فرایند دادرسی از چک برگشتی حذف می شود . فردی که چک برگشتی در دست دارد می تواند به دادگاه مراجعه کرده و اجرائیه بگیرد. این اجرائیه هم باید ظرف 10 روز به فرد متخلف ابلاغ شود. همچنین اگر در حساب صاحب حساب موجودی نبود، بانک می تواند از حساب های دیگر این فرد برداشت کند.

وی افزود : در این طرح برای چک سقف تعیین شده است. و این سقف اعتبار با رنگ بندی متفاوت مشخص شده است. از سوی دیگر افراد زیادی در کشور چک های الکترونیک دارند که قوانینی نیز برای این چک ها در نظر گرفته شده است.

ابوترابی تاکید کرد : باید میان محکومان چک و مهریه و دیه تفاوت قائل شویم. مخکومان مهریه و دیه نباید به زندان بروند اما محکومان چک برگشتی باید به زندان بروند تا در آنجا اعسار آنها ثابت شود.

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.