×

آئین نامه استخدامی شهرک های صنعتی ابطال شد

آئین نامه استخدامی شهرک های صنعتی ابطال شد

هیئت عمومی دیوان عدالت اداری با شکایت‌های جداگانه دیوان محاسبات، آئین‌نامه استخدامی و آئین‌نامه معاملاتی شرکت شهرک‌های صنعنتی را ابطال کرد

آئین-نامه-استخدامی-شهرک-های-صنعتی-ابطال-شد وکیل 

هیأت عمومی دیوان عدالت اداری با شکایت‌های جداگانه دیوان محاسبات، آئین‌نامه استخدامی و آئین‌نامه معاملاتی شرکت شهرک‌های صنعنتی را ابطال کرد.

دیوان عدالت اداری و فلسفه تاسیس آن - آیا می دانید وظیفه دیوان عدالت اداری چیست ؟ - کارکرد دیوان عدالت اداری به زبان ساده - پاسخ شورای نگهبان به استعلامات رییس دیوان عدالت اداری - تغییر رویه ها در قانون جدید دیوان عدالت اداری - انتشار کتاب جایگاه و صلاحیت های دیوان عدالت اداری در نظام حقوقی ایران 

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در گردشکار این پرونده که رای آن بر روی پایگاه اطلاع‌رسانی دیوان عدالت اداری قرار گرفته، آمده است، معاون حقوقی، مجلس و تفریغ بودجه دیوان محاسبات کشور به موجب شکایت نامه شماره 810-20000 مورخ 21 آبان ماه 1391 اعلام کرده است که مطابق ماده (4) قانون برنامه سوم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و اصلاحیه‌های بعدی، به منظور ساماندهی و استفاده مطلوب از امکانات شرکت‌های دولتی و افزایش بازدهی و بهره‌وری و اداره مطلوب شرکت‌هایی که ضروری است در بخش دولتی باقی بمانند و نیز فراهم کردن زمینه واگذاری شرکت‌هایی که‌ ادامه فعالیت آنها در بخش دولتی، غیر ضروری است به بخش غیر دولتی، هیئت وزیران به عنوان مرجع اصلاح و تصویب اساسنامه، تصویب آئین‌نامه‌های مالی و معاملاتی، تصویب آیین نامه های استخدامی و بیمه و ... شرکت‌های دولتی، معیّن شده است. بنابراین تصویب آیین‌نامه استخدامی  شرکت صدرالذکر توسط مجمع عمومی شرکت مغایر قانون ارزیابی می‌شود. بنا به مراتب در اجرای مواد (19)و (20) قانون دیوان عدالت اداری، ابطال بخشنامه مبحوث فیه از زمان تصویب مورد استدعاست.

آیین نامه اداری جلسات هیات عمومی و هیات های تخصصی دیوان عدالت اداری - کاهش مراجعات مردم به مرکز دیوان عدالت اداری

هیأت عمومی دیوان عدالت اداری پس از دریافت لایحه دفاعیه، شرکت شهرک‌های صنعتی، در تاریخ 17 شهریور ماه سال 94 با حضور رئیس و معاونین دیوان عدالت اداری، رؤسا، مستشاران و دادرسان شعب دیوان تشکیل جلسه شد و پس از بحث و بررسی با اکثریت آراء به شرح زیر به صدور رأی مبادرت کرده است.

مطابق ماده 4 قانون برنامه سوم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و اصلاحیه های بعدی، هیأت وزیران به عنوان مرجع اصلاح و تصویب اساسنامه، تصویب آیین‎نامه های مالی، معاملاتی، تصویب آیین نامه های استخدامی و بیمه شرکتهای دولتی تعیین شده است. نظر به حکم مذکور، تصویب آیین نامه استخدامی شرکت شهرکهای صنعتی ایران و شرکت‌های تابعه توسط مجمع عمومی آن شرکت، از حدود اختیارات مجمع عمومی خارج است.

بنابراین مستند به بند 1 ماده 12 و ماده 88 قانون تشکیلات وآیین دادرسی دیوان عدالت اداری مصوب سال 1392 آیین نامه استخدامی شرکت شهرکهای صنعتی ایران و شرکتهای تابع مصوب مجمع عمومی آن شرکت ابطال می شود. با اعمال ماده 13 قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری مبنی بر تسری ابطال آیین نامه به زمان تصویب آن موافقت نشد.

برای مشاهده کامل دادنامه و گردشکار این پرونده می‌توانید به اینجا مراجعه کنید.

دیوان عدالت اداری همچنین با شکایت جداگانه دیوان محاسبات کشور، آئین‌نامه معاملاتی شرکت شهرک‌های صنعتی را ابطال کرده است که برای مشاهده گردشکار کار و دادنامه این پرونده نیز می‌توانید به اینجا مراجعه کنید.

منبع : تسنیم

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.