×

ابتکارات پلیس نتیجه خودکفایی با وجود اعمال تحریم هاست

ابتکارات پلیس نتیجه خودکفایی با وجود اعمال تحریم هاست

فرمانده نیروی انتظامی، بیش از 90درصد تجهیزات ناجا را بومی و 10درصد آن را غیربومی عنوان کرد و ابتکارات پلیس نتیجه خودکفایی با وجود اعمال تحریم‌ها دانست

ابتکارات-پلیس-نتیجه-خودکفایی-با-وجود-اعمال-تحریم-هاست

فرمانده نیروی انتظامی، بیش از 90درصد تجهیزات ناجا را بومی و 10درصد آن را غیربومی عنوان کرد و ابتکارات پلیس نتیجه خودکفایی با وجود اعمال تحریم‌ها دانست.

برنامه پلیس برای کاهش تلفات رانندگی  - نقش پلیس در پیشگیری از وقوع جرم - برخورد قاطع پلیس با متجاوزان حریم خصوصی - مهمترین اولویت پلیس در سال 94

چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی لوازم و تجهیزات پلیسی، ایمنی و امنیتی در مصلی امام خمینی(ره) دیروز پذیرای سردار حسین اشتری بود. در حاشیه این بازدید، فرمانده ناجا به سئوالات متعدد و متنوع مطرح شده از سوی خبرنگاران پاسخ داد. نخستین موضوع درباره تجهیزات نیروی انتظامی بود که این مقام مسئول در این‌باره گفت: خوشبختانه امروز نیروی انتظامی بیشتر نیازمندی خود به تجهیزات را خودش تولید می‌کند و شاید در کم‌تر از 10درصد تجهیزات متکی به تجهیزات غیربومی است. همچنین در حوزه نرم‌افزاری بیش از 95درصد استقلال داریم و در حوزه سخت‌افزاری نیز وضعیت خوبی را شاهد هستیم و امیدواریم باقی‌مانده نیازمان نیز به کمک مبتکران و مخترعان مرتفع شود.

قانون مقررات استخدامی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران - قانون نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران 

به گفته سردار اشتری در این نمایشگاه بیش از 30کشور حضور دارند و بیش از 305مؤسسه نیز با آن همکاری کرده‌اند که این رقم نسبت به سال گذشته 10درصد افزایش یافته که نشان از افزایش مشارکت است.

موضوع بعدی درباره نوآوری‌ها و ابتکارات ناجا بود. وی در این‌باره نیز اظهار کرد: ما سیستم‌هایی را که امروز به مأموریت‌های ناجا کمک کنند و بتوانند خدمت‌رسانی بیش‌تری به مردم داشته باشند، به‌کار می‌گیریم؛ زیرا نیروی انتظامی میلیون‌ها خدمت در سال به مردم ارائه می‌کند و امروز مردم از مراجعه حضوری به مراکز استانی یا تهران معاف شده‌اند.

از سوی دیگر در زمینه نصب دوربین‌های مداربسته، با توجه به نوع فعالیت و محصولی که اصناف ارائه می‌کنند، از طریق پلیس اماکن به اصناف ابلاغ شده که دوربین نصب کنند؛ زیرا وجود دوربین پیشگیرانه است و اگر سرقتی نیز رخ دهد، پلیس به‌راحتی می‌تواند به خلافکاران دسترسی پیدا کند.

فرمانده نیروی انتظامی کشور معتقد است که کیفیت دوربین‌ها باید به‌گونه‌ای باشد که بتوانند در روز و شب و در زمان تاریکی یا روشنی تصویری با کیفیت مطلوب داشته باشند و متأسفانه بسیاری از مؤسسه‌های اصناف از دوربین‌هایی با کیفیت پایین‌تر استفاده می‌کنند، براین اساس ما به اصناف توصیه می‌کنیم که به طور حتم از دوربین‌های مناسب استفاده کنند.

به گفته وی، امروز پلیس جمهوری اسلامی ایران پلیسی مقتدر، دانش بنیان، حرفه‌ای، توانمند و اهل تعامل با تمام کشورهای دوست و خواهان ارتباط است. نیروی انتظامی به دلیل پیشرفت‌هایی که داشته آمادگی مشارکت در حوزه انتقال تجربیات و آموزش را دارد. سردار اشتری اظهارامیدواری کرد؛ با توجه به گام‌های مطلوب پلیس در حوزه استفاده از فناوری‌های روز از آنجایی که این اقتدار، اقتدار نرم است روز به روز افزوده شود.

 مذاکره با مبتکران

اما فرمانده نیروی انتظامی در لابه‌لای صحبت‌های خود خطاب به مبتکرانی که اختراعاشان ثبت شده است هم اشاره کرد و گفت: اگر این اختراع مورد نیاز ناجا باشد به طور حتم با این افراد وارد مذاکره و معامله خواهیم شد؛ اختراعی که بتواند خدمت بیش‌تر با سرعت و دقت بهتری را ارائه دهد.

سازمان قضایی نیروهای مسلح یار نیرو انتظامی در انجام ماموریت هاست  - نیروی انتظامی مسئول صدور گواهینامه ، اسناد مالکیت و پلاک خودرو شد 

وی درباره انتظار مجموعه خود از این نمایشگاه اعلام کرد: انتظار ما برآورده نشده؛ زیرا ما به دنبال تجهیزاتی هستیم که با سرعت و دقت بیش‌تر خدمت ارائه دهند و در مرزها حفاظت از مرزها را انجام دهند.

سئوال دیگر مطرح شده از سوی خبرنگاران درباره مشمولان نظام وظیفه و تمدید زمان خرید خدمت آنها بود که سردار اشتری در این‌باره نیز تصریح کرد: ستاد کل نیروهای مسلح، زمان را ابلاغ کرده و به‌نظر می‌رسد زمان تمدید آن برای این مقطع دیگر نیست؛ اگر زمانی را ابلاغ کنند ما آماده ارائه خدمت هستیم. وی در پاسخ به پرسشی درباره اجرای مرحله دوم طرح جریمه ریالی مشمولان غایب اظهار کرد: مرحله نخست این طرح با موافقت ستاد کل اجرا شده و سازمان وظیفه عمومی ناجا نیز اقدامات خود را انجام داده است. در مجموع تصمیم‌گیری درباره اجرای مرحله دوم طرح جریمه ریالی برعهده این ستاد است، ضمن اینکه وی، احتمال تمدید آن را کم عنوان کرد.

 موفقیت در زمینه پلیس جامعه‌محور

عالی‌ترین مقام انتظامی کشور در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع پلیس جامعه‌محور که پیشگیری اجتماعی را مقدم بر اقدامات انتظامی می‌داند، اشاره کرد. به گفته وی، ناجا در این زمینه پیشرفت‌های خوبی داشته است؛ هر چند که در تحریم بوده است. به عقیده وی، در سال‌های اخیر فشارها بر کشور ما چند برابر شد و هر چه هست حاصل پیشرفت‌های خود مردم، جوانان و دانشمندان است. البته تحریم‌ها برای ما نعمت بود، نعمت خودکفایی و ایستادن روی پای خود و نمایشگاه امروز، گوشه‌ای از ابتکارات و خلاقیت‌هایی است که در حوزه پلیسی به‌وجود آمده است.

در این میان سردار اشتری از شعار هفته ناجا هم یاد کرد و گفت: نتیجه مولفه اول که اقتدار پلیس و مولفه دوم همدلی و همزبانی است، ‌امنیت و آرامش را برای مردم به ارمغان می‌آورد. مهمترین وظیفه ناجا امنیت، ‌آرامش، آسایش و احساس امنیت برای مردم متدین، فرهیخته و فهیم است.

اما تنوع سخنان فرمانده ناجا در این بازدید به همین جا ختم نشد. صحبت‌ها در این برنامه هم به فاجعه منا کشیده شد. سردار اشتری در این‌باره خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی ایران این آمادگی را دارد که برای نظم‌ و انتظام زائران بیت‌الله‌الحرام با کمک پلیس کشورهای دیگر اسلامی در عربستان حضور یابد و این مسئولیت را به نحو احسن انجام دهد. براساس اظهارات وی، اگر آنها این توان را ندارند، خوب است که این مسئولیت را به پلیس کشورهای اسلامی واگذار کنند.

فرمانده نیروی انتظامی بی‌تفاوتی و حالت غیرانسان‌دوستانه پلیس و مسئولان سعودی در قبال جان‌باختگان را بزرگ‌تر از اصل ضایعه منا دانست و افزود: شاید اگر آنان اراده‌ای داشته‌اند می‌توانستند از این ضایعه بزرگ جلوگیری کنند اما ما هیچ ارده‌ای ندیدیم؛ یعنی باید دنبال این باشیم که چند درصد عمد در کار بوده است.

به عقیده سردار اشتری، حکام عربستان باید پاسخگوی این جنایت هولناک باشند. هشدار فرماندهی کل قوا مرهمی بر آلام مردم و نشان از اقتدار و صلابت جمهوری اسلامی ایران بود؛ فرمایشات مقام معظم رهبری دلگرم‌کننده برای همه مردم و مسلمانان و ناامیدکننده برای دشمنان بشریت بود.وی تاکید کرد: در صورتی که لازم باشد نیروی انتظامی آماده به انجام فعالیت است تا کارگروه و حتی کمیته‌ای نیز برای این منظور تشکیل دهد. در این راستا از ظرفیت پلیس بین‌الملل نیز استفاده خواهیم کرد.

منبع : روزنامه حمایت

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.