×

تعامل و تبادل نظر با مردم از ضروریات در دستگاه قضایی است

تعامل و تبادل نظر با مردم از ضروریات در دستگاه قضایی است

معاون راهبردی رئیس قوه قضائیه گفت از آنجایی که فعالیت‌های قوه قضائیه به صورت مطلوب به بیرون از قوه قضائیه منعکس نشده بود، سعی شد با تشکیل مرکز رسانه در این قوه این کمبود به نوعی جبران شود

تعامل-و-تبادل-نظر-با-مردم-از-ضروریات-در-دستگاه-قضایی-است

معاون راهبردی رئیس قوه قضائیه گفت: از آنجایی که فعالیت‌های قوه قضائیه به صورت مطلوب به بیرون از قوه قضائیه منعکس نشده بود، سعی شد با تشکیل مرکز رسانه در این قوه این کمبود به نوعی جبران شود.

دستورالعمل اجرائی تبدیل وضع کارکنان قوه قضاییه از اداری به قضائی - شفافیت در دادرسی از اهداف قوه قضائیه است - کدام دادگاه خارج از مجموعه قوه قضائیه قرار دارد ؟ 

 محمدباقر ذوالقدر در جمع قضات و کارکنان دادگستری کل استان مازندران هدف از این سفر را نظارت ستادی بر کل مجموع دستگاه قضایی استان و سازمان‌های تابعه عنوان کرد و افزود: در این نظارت بررسی می‌شود که چه میزان از اهداف قوه قضائیه در استان محقق شده و چه میزان عملکرد دستگاه قضایی استان مطابق با برنامه و سیاست‌های پیش‌بینی شده قوه قضائیه است.

وی عنوان کرد: با بررسی چالش های موجود راهکار برای حل مشکلات و موانع نیز ارائه می شود.

ذوالقدر با بیان اینکه استان مازندران توانسته در بحث ورودی پرونده ها عملکرد موفقی طی 2 سال اخیر ارائه دهد، افزود: با توجه به موقعیت توریستی بودن استان مازندران و ورود تعداد زیادی از گردشگران به این استان، این امر بر ورودی پرونده‌ها نیز تاثیرگذار است که با اقدامات مناسب از شیب تند ورودی دادگستری‌های استان جلوگیری شده است.

قوه قضائیه در ایران از ابتدا تا امروز - مشاوره رایگان به مردم در دفاتر مددکاری اجتماعی قوه قضائیه 

معاون راهبردی رئیس قوه قضائیه تشکیل معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم را در ساختار و تشکیلات قضایی یک موفقیت برای دستگاه قضا دانست و گفت: دستگاه قضایی تنها به برخورد با پرونده‌ها اکتفا نکرده و با تشکیل این معاونت در بحث پیشگیری از وقوع جرم قدم گذاشت که می‌تواند با برنامه‌ریزی درست در کاهش ورودی‌ها تاثیرگذار باشد.

وی تصریح کرد: گرچه در این زمینه نباید تنها به ساختار اکتفا کنیم و باید با تلاش در این حوزه از ورود پرونده به دادگستری ها بکاهیم.

ذوالقدر توجه به ارتقای فرهنگی در تشکیلات قوه قضائیه را از دیگر مواردی عنوان کرد که طی سال های اخیر با تشکیل معاونت فرهنگی در قوه قضائیه، این معاونت به صورت جدی در این حوزه مشغول به فعالیت است.

معاون راهبردی رئیس قوه قضائیه افزود: با توجه به حساسیت و ماموریت و وظایفی که بر عهده این دستگاه است، خطرات و آسیب هایی هم ممکن است کارکنان این حوزه را تهدید کند؛ بنابراین توجه و تاکید بر ارتقای فرهنگی، اخلاق حرفه‌ای و همچنین مقاومت درونی کارکنان یک امر ضروری به‌شمار می‌رود.

وی بحث تعامل و تبادل نظر با مردم را از دیگر ضروریات در دستگاه قضایی برشمرد و افزود: از آنجایی که فعالیت های قوه قضائیه به صورت مطلوب به بیرون از قوه قضائیه منعکس نشده بود، سعی شد با تشکیل مرکز رسانه در این قوه این کمبود به نوعی جبران شود.

سمامی : با ایجاد پلیس قضائی اعتماد مردم به قوه قضاییه افزایش می یابد -  جریان کارورزی باید مورد اهتمام جدی قوه قضائیه قرار گیرد 

ذوالقدر در ادامه اظهار کرد: با این حال باید با ایجاد ساختارهایی چون راه اندازی روزنامه و شبکه تلویزیونی و رادیویی برای ارتباط و تعامل بیشتر به گونه بی واسطه با مردم در ارتباط بود که قطعا در رضایتمندی مردم موثر است.

وی در پایان هدف تشکیلات قضایی را اجرای عدالت دانست و گفت: اجرای عدالت منشا رضایتمندی مردم را در پی دارد و در عملکرد قوه قضائیه در جلب اعتماد عمومی بسیار موثر است.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.