×

اظهارات محسنی اژه ای درباره دیدار وکلا با رئیس قوه قضاییه

اظهارات محسنی اژه ای درباره دیدار وکلا با رئیس قوه قضاییه

سخنگوی قوه قضائیه توضیحاتی را درباره دیدار هیات مدیره کانون وکلای دادگستری با آیت‌الله آملی‌لاریجانی ارائه داد

اظهارات-محسنی-اژه-ای-درباره-دیدار-وکلا-با-رئیس-قوه-قضاییه وکیل 

... سخنگوی قوه قضائیه توضیحاتی را درباره دیدار هیات مدیره کانون وکلای دادگستری با آیت‌الله آملی‌لاریجانی ارائه داد.

استقلال وکیل از مظاهر دادرسی عادلانه است ، وکیل رکن چهارم دادرسی - استقلال نهاد وکالت - وکیل کیست ؟ - آئین نامه صدور جواز وکالت اتفاقی ( موقت )

 حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با توجه به اینکه در کیفرخواست بابک زنجانی تخلفی در رابطه با تامین اجتماعی مطرح است و سعید مرتضوی یک پرونده در رابطه با تامین اجتماعی دارد، آیا وی به عنوان متهم در پرونده بابک زنجانی فرا خوانده می‌شود؟ گفت: این موضوع بستگی به تشخیص دادسرا دارد و اگر دادسرا تشخیص دهد که طرف مقابل هیچ تقصیری نداشته است به عنوان متهم تحت تعقیب قرار نمی‌گیرد، مگر اینکه تبانی‌اش در پرونده مشخص شود که این موضوع هم بستگی به نظر دادسرا دارد.

خبرنگاری سئوال خود را اینگونه مطرح کرد که در ماه‌های اخیر شاهدیم وکلا نسبت به نحوه برخورد قضات در دادگاه اعتراض دارند و قوه قضائیه نیز نسبت به منش وکلا مسائلی را مطرح می کند، اخیراً نیز هیأت مدیره کانون وکلا با رئیس دستگاه قضایی جلسه‌ای داشته‌اند،‌ آیا در این جلسه تصمیمی برای توافق آنها اتخاذ شده است؟

محسنی اژه‌ای پاسخ داد: ممکن است در یک مجموعه قضایی فردی برخورد مناسب با وکیل نداشته باشد و وکلا هم از آن فرد گله‌مند باشند. همچنان که ما هم نمی‌گوییم که از کانون وکلا گله دارم.

میزان دستمزد وکیل - وکیل دادگستری وظیفه اش چپیست و از چه دفاع می کند ؟ 

وی ادامه داد: البته در پاره‌ای از موارد امکان دارد وکیلی تخلفی کرده باشد یا به عنوان مثال حق‌الوکاله چند میلیارد تومانی دریافت کرده باشد که ما هم می‌گوییم با چه میزان این مبلغ سنجیده شده است. البته ناگفته نماند برخی از افراد تحت عنوانی موسسه خود را به ثبت رسانده‌اند که در اساسنامه‌شان حق وکالت ثبت نشده اما عملا کار وکالت می‌کنند که ما و کانون وکلا نسبت به این موضوع معترض هستیم.

وی با اشاره به دیدار هیات مدیره کانون وکلا با آیت‌الله آملی لاریجانی، گفت: در این دیدار در مورد برخی از مسائل و نیز تفاسیری که از مواد قانونی می‌شود بحث شد و قرار شد که کارگروه مشترکی وجود داشته باشد که اگر مصداق‌هایی وجود دارد که برداشت‌های مختلفی از آن مصداق‌ها می‌شود، در این کارگروه بررسی شود، البته کانون وکلای دادگستری نیز اعلام آمادگی کردند که اگر وکیلی تخلفی کرد خودشان نیز با آن برخورد می‌کنند.

وی درباره عنوان اتهامی شکایت رئیس دولت قبل از آقای جهانگیری که مورد سئوال یکی دیگر از خبرنگاران بود، گفت: مواردی را که مطرح کرده‌اند هر کدام یک عنوان اتهامی دارد؛ زیرا یک عنوان مطرح نکرده‌اند.

محسنی اژه‌ای در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه در هفته گذشته وکیل تعدادی از کارگران مطرح کرده که بخش دیگری از پرونده سعید مرتضوی در دادسرا مطرح شده، این موضوع مربوط به کدام بخش از پرونده مرتضوی است؟ گفت: مطلب شما مبهم بود و من در جریان آن نیستم.

مراحل تمدید پروانه وکالت پایه یک کانون وکلای دادگستری مرکز - خواسته الزام به استرداد پروانه های وکالت 

معاون اول قوه قضائیه درباره ورود پساب زندان‌ قزلحصار به زمین‌های کشاورزی گفت: همه ما باید نسبت به رفع آلودگی همت داشته باشیم که از آن جلوگیری کنیم هم به صورت فردی و هم اینکه دستگاه‌های متولی خاص مانند محیط زیست و اداره آب در این زمینه مسئولیت بیشتری دارند. آن‌ها باید وظایف خود را در این رابطه به نحو احسن انجام دهند و اگر اقدامات مشهودی وجود داشت که نیاز به کار کارشناسی ندارد مدعی‌العموم می‌تواند به آن ورود پیدا کند.

وی افزود: اگر فردی در جریان موضوعی که شما گفتید هست باید موضوع را به مسئولان ذیربط استان یا حداقل به دادستان آنجا برساند و رونوشتی هم درباره آن به من بدهید.

خبرنگار دیگری سئوال خود را اینگونه مطرح کرد که سازمان غذایی آرم استاندارد را برای مواد غذایی ارایه داده و از طرف دیگر وزارت بهداشت مواد غذایی دارای استاندارد دارد را غیر استاندارد معرفی کرده، آیا مدعی العموم در این زمینه ورود پیدا کرده است؟ که محسنی اژه ای گفت: این موضوع در تخصص ما نیست. آنچه مربوط به سلامت انسان هاست باید مورد توجه همه باشد. اگر سازمان استاندارد و وزارتخانه حرفشان غلط است باید اصلاح کنند.

وی ادامه داد: اگر اقدامات کارشناسی خارج از این دو نهاد نیاز بود باید بررسی شود که در این زمینه دولت باید تصمیمات لازم را اتخاذ کند؛ زیرا این دو نهاد زیر نظر دولت هستند.

این مقام مسئول در دستگاه قضایی درباره اینکه رئیس کمیسیون اصل 90 اعلام کرده که موسسه میزان به متقاضیان فروخته می‌شود؟ گفت: از این موضوع خبر ندارم. در مورد موسسه میزان ستادی در خراسان رضوی تشکیل شده و اگر این موسسه بتواند طبق قانون مجوز بگیرد می‌تواند به فعالیت خود ادامه دهد؛ در غیر این‌صورت نمی‌تواند ادامه فعالیت دهد. البته ناگفته نماند در مورد این موسسه و هر موسسه دیگر موضوع در کارگروه‌ها و ستادهای مرتبط با آنها بررسی می‌شود.

وی اضافه کرد: اگر این موسسات قابل ادامه فعالیت و قابل اصلاح، ادغام و واگذاری باشند می‌توانند در یک بانک و موسسه دیگر ادغام شده و به فعالیت خود ادامه دهند.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.