×

سهام و نوسانات ارزی بیمه می‌شود

سهام و نوسانات ارزی بیمه می‌شود

سهام و نوسانات ارزی بیمه می‌شود

سهام-و-نوسانات-ارزی-بیمه-می‌شود وکیل 

مدیرعامل بیمه ایران از آمادگی برای صدور بیمه نوسانات نرخ ارز خبر داد و اعلام کرد: بر اساس این بیمه نامه، افزایش قیمت ارز تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرد.

جواد سهامیان مقدم در گفتگو با مهر در مورد بیمه نوسانات نرخ ارز گفت: افزایش نرخ ارز باعث ایجاد مضیقه مالی و افزایش قیمت تمام شده برای واردکنندگان، تجار، تولیدکنندگان و کارخانه داران می شود که با بیمه نوسانات نرخ ارز، بیمه ایران این مشکل را حل کرده است. 
 
مدیرعامل بیمه ایران افزود: در برخی از موراد واردکنندگان و غیره معامله ای را به صورت فاینانس یا نسیه انجام می دهد که مقرر می شود مثلا 6 ماه دیگر مبلغ آن را به کشوری که کالا را از آن وارد کرده اند، پرداخت کنند، بنابراین افزایش نرخ ارز در این مدت را برای آن پوشش بیمه ای داده ایم و در حال حاضر آماده صدور این بیمه نامه هستیم. 

بیمه ارزش مضاعف سهام

وی همچنین در مورد بیمه ارزش مضاعف سهام اظهارداشت: بر اساس این بیمه نامه، افرادی که سهام شرکتهای بورسی دارند و در عین حال به پول نیاز دارند، لازم نیست سهام خود را بفروشند، زیرا ممکن است این وضعیت در شرایطی باشد که قیمت سهام شرکت مذکور افت کرده باشد.
 
سهامیان مقدم ادامه داد: یا اینکه ممکن است برای سهام آن شرکت صف فروش ایجاد شود، بنابراین یک بیمه نامه تضمین به این دارندگان سهام می دهیم که می توانند آن را به بانک های عامل ارائه دهند و در مقابل آن نیاز مادی خود را برطرف نمایند بدون اینکه سهام خود را بفروشند.
 
مدیرعامل بیمه ایران خاطرنشان کرد: ما به بانک عامل اطمینان می دهیم که اگر دارنده سهامی که اعتبار از بانک دریافت کرده است، وجه را در سررسید بازپرداخت نکند، بیمه ایران بدهی بانک عامل را بازپرداخت کند.

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.