×

آمار طلاق در کشور بسیار بالا و نگران‌ کننده است

آمار طلاق در کشور بسیار بالا و نگران‌ کننده است

آمار طلاق در کشور بسیار بالا و نگران‌ کننده است

آمار-طلاق-در-کشور-بسیار-بالا-و-نگران‌-کننده-است

یک عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از تصویب ماده 22 لایحه حمایت از خانواده در کمیسیون، گفت: تصویب ماده 22 لایحه حمایت از خانواده که مربوط به ازدواج موقت است، ماده 23 را که برای ازدواج مجدد مردان قوانینی در نظر گرفته، تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.

علی اسلامی‌پناه، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با بیان این‌که مشکل و درد اصلی جامعه این است که نهاد و بنیان مستحکم و باشکوه خانواده در حال فروپاشی است، گفت: هم‌اکنون آمار طلاق در ایران بسیار بالا و نگران‌کننده است، و در حالی که باید به دنبال این باشیم که چرا ازدواج‌های دائم در کشور با سرنوشت طلاق رقم می‌خورد آقایان به فکر این هستند که نکاح موقت را قانونی کنند و آن را در کتاب قانون و یا در آیین‌نامه و بخش‌نامه‌ها بیاورند.

وی با تاکید بر این‌که نکاح موقت نمی‌تواند بنیان خانواده را در ایران مستحکم کند، خاطرنشان کرد: ممکن است نکاح موقت نیاز موقتی مرد یا زنی را برآورده کند اما نمی‌تواند نهاد باشکوه خانواده را مرمت و بازسازی کند و جامعه و فرهنگ ما را نجات دهد.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس ضمن مخالفت با تصویب ماده 22 لایحه حمایت از خانواده، گفت: برداشت‌هایی از ازدواج موقت وجود دارد که برای قانونی کردن آن اختلاف‌نظرهایی در کمیسیون وجود داشت، چراکه ازدواج موقت سبب فروپاشی بیشتر بنیان خانواده می‌شود، اما اکثریت نمایندگان کمیسیون به آن رای دادند که برای رای آنها احترام قائلم.

نماینده جیرفت و عنبرآباد در مجلس در عین حال با اشاره به ماده 23 لایحه حمایت از خانواده نیز گفت: ماده 23 می‌تواند هم تضمینی برای بقاء و دوام بنیان خانواده باشد و هم جلوی خیلی از اماواگرهایی که عده‌ای در جامعه به دنبال آن‌ها هستند را بگیرد.

اسلامی‌ پناه در خاتمه خاطرنشان کرد: بعد از تعطیلات مجلس بررسی ماده 23 که مربوط به ازدواج مردان است در دستور کار کمیسیون قرار دارد، تلاش می‌کنیم ماده 23 به همان شکل و شرایط در نظر گرفته شده باقی بماند که حداقل در نکاح دائم بیشتر از این صدمه نبینیم.

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.