×

صالحی 10 درصد سربازان ، فراری هستند

صالحی 10 درصد سربازان ، فراری هستند

مدیرکل پیشگیری از وقوع جرم و عفو و بخشودگی سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور با اشاره به اینکه 10 درصد سربازان در کشور فراری هستند، افزود انگیزه خدمت در سربازان وجود ندارد و باید با این پدیده مبارزه کنیم

صالحی-10-درصد-سربازان-،-فراری-هستند وکیل 

مدیرکل پیشگیری از وقوع جرم و عفو و بخشودگی سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور با اشاره به اینکه 10 درصد سربازان در کشور فراری هستند، افزود: انگیزه خدمت در سربازان وجود ندارد و باید با این پدیده مبارزه کنیم.

فرصت ویژه برای مشمولان غایب - سوالات متداول طرح جریمه مشمولان غایب - مروری بر قوانین تردد مشمولان غایب در خارج از کشور - احتمال قطع یارانه مشمولان غایب و فراری - آئین نامه اجرائی بخش معافیت تحصیلی قانون خدمت وظیفه عمومی - مروری بر قوانین معافیت پزشکی + سوالات متداول - مروری بر قوانین معافیت کفالت + سوالات متداول -  شرط 21 ماهه شدن خدمت سربازی - قانون عدم ممنوعیت استخدام دارندگان معافیت پزشکی - تغییر سن سربازی در قانون نظام وظیفه - جزییات مهم معافیت سربازان غایب

 حجت‌الاسلام رمضانعلی صالحی در مجمع استانی پیشگیری از وقوع جرم ، بر اهمیت نیروی انسانی به عنوان خادمان و مدافعان مملکت اسلامی تاکید کرد.

وی با اشاره به آیات قرآن، افزود: خداوند به پیامبر(ص) و ما آموخته است برای سیاست دفاعی خود چه تدابیری بیندیشیم و این سیاست باید سیاست آمادگی،‌ بازدارندگی و ترساندن دشمن از تعرض به کشور باشد.

جزئیات استفاده از معافیت تحصیلی مشمولان - شرایط معافیت تحصیلی برای مشمولان سربازی - دادگاه عالی انتظامی قضات اعلام کرد - معافیت تحصیلی برای کارآموزی و وکالت اعتبار ندارد - نحوه خدمت سربازی نخبگان و افراد دارای مدرک کارشناسی ارشد و بالاتر- نحوه خرید خدمت سربازی ایرانیان مقیم خارج 

صالحی با بیان اینکه در قرآن در خصوص آمادگی در برابر دشمن با هر نیروی ممکن سفارش شده است، تصریح کرد: این قوت و نیرو بر اساس تفسیر المیزان شامل سلاح، مردان جنگی و تشکیلات نظامی است که باید فراهم شوند.

مدیرکل عفو و پیشگیری از وقوع جرم در سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور افزود: اگر بخواهیم در برابر دشمن با قدرت بایستیم نیازمند نیروی انسانی خوب و سربازان باانگیزه و فعال هستیم.

صالحی گفت:‌ در چهار استانی که تاکنون این مجمع برگزار شد مشخص شد که آمار فرار طی پنج سال افزایش یافته است و این امر نشان می‌دهد که در کنترل این مساله موفق عمل نکرده‌ایم و باید به طور جدی‌تر و کارشناسانه‌تر وارد عمل شویم.

وی با اشاره به راهکارهای موجود در این زمینه گفت: بخشی از مشکل مربوط به مشکلات مالی و اقتصادی است، اما بخش دیگر مرتبط با انگیزه خدمت در سربازان است.

صالحی با تاکید بر توجه به ویژگی‌ها و انتظارات نسل جدید و شرایط آنها ادامه داد: امروز زبان صحبت و توان نیروها، همچنین نوع انتظارات و روش برخوردها دچار تغییر شده است و نگاه‌ها باید متناسب با این قضیه باشد و فضا را با توجه به شرایط درک کنیم.

صفر تا صد قانون جدید سربازی - پاسخ به تمام سوالات پیرامون مدت سربازی - مشمولان سربازی چگونه به سفر خارجی بروند + جدول 

مدیرکل عفو و پیشگیری از وقوع جرم در سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور گفت:‌ فرماندهان باید در حد توان نسبت به رفع نیازهای سربازان از طریق مشارکت در محل شکایت و انتقاد، تلاش کنند.

صالحی بر پیشگیری از وقوع جرم پیش از ارتکاب به آن و نهادینه کردن آن در سطح جامعه تأکید کرد.

وی یکی دیگر از عوامل فرار سربازان را مقررات بد یا بد اجرا شدن مقررات خوب عنوان کرد و افزود: دستورات بد و سخت‌گیری‌های نابجا باعث دردسر می‌شود و باید در اجرایی شدن عوامل پیشگیری اهتمام بورزیم.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.