×

تشریح آخرین وضعیت لایحه اصلاح قانون شورای حل اختلاف توسط میرکوهی

تشریح آخرین وضعیت لایحه اصلاح قانون شورای حل اختلاف توسط میرکوهی

معاون حقوقی و پارلمانی وزیر دادگستری توضیحاتی را درباره وضعیت لایحه اصلاح قانون شوراهای حل اختلاف ارایه داد

تشریح-آخرین-وضعیت-لایحه-اصلاح-قانون-شورای-حل-اختلاف-توسط-میرکوهی

معاون حقوقی و پارلمانی وزیر دادگستری توضیحاتی را درباره وضعیت لایحه اصلاح قانون شوراهای حل اختلاف ارایه داد.

 همه آنچه که باید درباره شوراهای حل اختلاف بدانید از نحوه ارایه دادخواست تا اختلاف در صلاحیت محلی -  نحوه و ضمانت اجرای احکام شوراهای حل اختلاف - شرحی بر آئین نامه شوراهای حل اختلاف - عدم صلاحیت شورای حل اختلاف نسبت یه صدور دستور موقت -  شوراهای حل اختلاف جایگاهی برای صلح و سازش - بخش نخست - شوراهای حل اختلاف جایگاهی برای صلح و سازش - بخش دوم و پایانی 

عبدالعلی میرکوهی، با اشاره به لایحه اصلاح قانون شوراهای حل اختلاف گفت: این لایحه در کمیسیون قضایی مجلس در حال بررسی است. از آنجا که این لایحه به صورت اصل هشتاد و پنجی است، به صحن علنی مجلس نمی‌رود و پس از تصویب در کمیسیون قضایی مجلس به شورای نگهبان ارسال می‌شود.

وی افزود: تنها یک ماده آن یعنی اجرای آزمایشی لایحه به مدت سه سال به صحن علنی جهت اعلام نظر فرستاده شده که اگر این مدت به تصویب صحن مجلس برسد، لایحه برای تصویب نهایی به شورای نگهبان ارسال خواهد شد.

عدم جواز اعاده دادرسی از آراء قطعی شوراهای حل اختلاف - صلاحیت شوراهای حل اختلاف در دعاوی خانوادگی - تجدید نظرخواهی از آراء شوراهای حل اختلاف

میرکوهی در ادامه با اشاره به اینکه بررسی لایحه حمایت از اطفال و نوجوانان در کمیسیون قضایی مجلس رو به اتمام است، گفت: به زودی این لایحه به صحن مجلس ارسال می‌شود.

وی یادآور شد: لوایحی همچون وکالت، پلیس قضایی و طرح جرم سیاسی در نوبت بررسی کمیسیون قضایی مجلس قرار دارند.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.