×

هرگونه اقدام پزشکی باید با گرفتن رضایت و برائت همراه باشد

هرگونه اقدام پزشکی باید با گرفتن رضایت و برائت همراه باشد

دبیر علمی سمینار رضایت و برائت در درمان های پزشکی گفت احترام به کرامت انسانی و حرمت جسم و جان اشخاص ایجاب می کند هرگونه اقدام پزشکی برای حفظ تندرستی و درمان بیماران (به استثنای موارد فوری)، با گرفتن رضایت و برائت همراه باشد که بر دو نهاد رضایت و برائت در ماده‌های قانونی پیش از هرگونه اقدام پزشکی تاکید شده است

هرگونه-اقدام-پزشکی-باید-با-گرفتن-رضایت-و-برائت-همراه-باشد وکیل 

دبیر علمی سمینار رضایت و برائت در درمان های پزشکی گفت: احترام به کرامت انسانی و حرمت جسم و جان اشخاص ایجاب می کند هرگونه اقدام پزشکی برای حفظ تندرستی و درمان بیماران (به استثنای موارد فوری)، با گرفتن رضایت و برائت همراه باشد که بر دو نهاد "رضایت" و "برائت" در ماده‌های قانونی پیش از هرگونه اقدام پزشکی تاکید شده است.

تاملی در قصور پزشکی - جراحی زنان و زایمان در صدر شکایات قصور پزشکی ، کاهش زمان پاسخگویی در کمیسیون ها - مرجع رسیدگی به قصور و تقصیرات پزشکی - آگاهی از قوانین قصور پزشکی را کاهش می دهد 

دکتر حمیدرضا دانش‌پرور در سمینار یکروزه رضایت و برائت در درمان های پزشکی که صبح امروز 27 مهر ماه در سالن شهید بهشتی سازمان برگزار شد، اظهار کرد: اقدامات پزشکی و انجام اعمال جراحی و طبی نوعی تصرف در تمامیت جسمانی و معنوی افراد بوده و در بدو امر ناروا و غیرمجاز است؛ بنابراین گرفتن رضایت و برائت در ارائه خدمات پزشکی اهمیت قابل توجهی دارد.

دبیر علمی این سیمنار و رییس کارگروه علمی تخصصی حقوق و خطاهای پزشکی مرکز تحقیقات اظهار کرد: با توجه به اهمیت موضوع رضایت و برائت در درمان ‌های پزشکی و به پیشنهاد گروه علمی تخصصی حقوق و خطاهای پزشکی مرکز تحقیقات پزشکی قانونی و نیز با تصویب کمیته بازآموزی و آموزش مداوم مرکز تحقیقات، سمینار یک‌روزه رضایت و برائت در درمان های پزشکی دارای امتیاز بازآموزی برای پزشکان است.

افزایش موارد قصور در رشته دندانپزشکی -  شکواییه علیه پزشک به علت بی احتیاطی - جرائم پزشکی و مسئولیت مدنی پزشکان - چطور از پزشک شکایت کنیم ؟

وی افزود: در این سمینار مباحثی همچون رضایت و برائت در قانون مجازات اسلامی، رضایت و برائت در درمان‌های پزشکی، چالش‌های موجود در قانون مجازات اسلامی در مورد رضایت و برائت و ... مطرح شد.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.