×

برخی قوانین در برخورد با تولید کنندگان متخلف کارآمد نیست

برخی قوانین در برخورد با تولید کنندگان متخلف کارآمد نیست

رییس کل دادگستری استان خراسان شمالی گفت برخی از قوانین در برخورد با تولیدکنندگان متخلف کارآمد نیست

برخی-قوانین-در-برخورد-با-تولید-کنندگان-متخلف-کارآمد-نیست وکیل 

رییس کل دادگستری استان خراسان شمالی گفت: برخی از قوانین در برخورد با تولیدکنندگان متخلف کارآمد نیست.

سازوکارهای قانونی نظارت بر استاندارد کالا - آیین نامه نحوه انتخاب کارشناسان استاندارد - موسسه استاندارد ققط در مقابل ارائه خدمات مجاز به دریافت کارمزد متناسب میباشد و میزان سرمایه نمیتواند ملاک تعیین کارمزد باشد 

حجت الاسلام و المسلمین نورالله قدرتی در همایش استاندارد اظهار کرد: گاهی اوقات درآمد یک تولیدکننده متخلف میلیاردها تومان ست و هنگامی که به دستگاه قضایی برای رسیدگی به تولید کالای فاقد کیفیت ارجاع داده می شود فقط 200 تا 500 هزار تومان جریمه می شود.

وی با اشاره به اینکه چه بسیار جان ها در جاده ها به علت تولید خودروی بی کیفیت گرفته می شود، ادامه داد: علت این امر این نیست که نتوانیم خودروی با کیفیت بسازیم بلکه به خاطر کاهش در هزینه ها، محصولی بی کیفیت را در اختیار مردم قرار می دهند.

وی با تاکید بر ساخت مصالح ساختمانی استاندارد، اظهار کرد: ایران کشوری زلزله خیز است و رعایت استاندارد در ساخت مصالح ساختمانی و منازل، آسایش روانی را به دنبال خواهد داشت.

قانون راجع به اجازه تاسیس موسسه استاندارد ایران  

قدرتی تاکید کرد: تولید کالای استاندارد علاوه بر اینکه بر سلامت جسمانی مردم تاثیرگذار خواهد بود بر سلامت روانی مردم و جامعه نیز اثر خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه علم، آگاهی و معرفت نقطه آغاز رسیدن به یک استاندارد ملی، منطقه‌ای و جهانی است، توضیح داد: نباید زنگ زدن فلان نماینده و مسئول موجب شود تا مجوز ایجاد کارخانه به فردی اعطا شود که هیچ آگاهی نسبت به تولید کالا ندارد.

وی تصریح کرد: سازمان استاندارد نباید به هیچ عنوان در خصوص تولید کالاهای بی کیفیت کوتاه آید؛ چرا که این کالاها در آینده بر جان و روح مردم تاثیر می گذارد.

این مقام مسئول با بیان اینکه سازمان استاندارد چشم بینای مردم است، توضیح داد: در جریان صادرات گندم کپک زده از شیراز به شیروان مدیر غله باید پاسخگو باشد و به دادستانی نیز تاکید شده که به هیچ عنوان کوتاه نیاید.

وی با اشاره به بالا رفتن آمار طلاق گفت: یکی از علت‌های این امر از حیث رابطه جنسی بین زن و مرد است. اینکه سردمزاجی چگونه به وجود آمده است. به طور حتم مواد غذایی یکی از عوامل تاثیر گذار بر این امر بوده است.

وی با اشاره به تهدید نسلی که مقام معظم رهبری از آن یاد کردند، گفت: البته که فرهنگ غربی یکی از عوامل تاثیر گذار بر این بوده اما نوع مواد غذایی استفاده شده نیز بر آن تاثیر گذار است.

رییس کل دادگستری خراسان شمالی افزود: استاندارد مهر قبولی کالا است و مردم نباید جنس غیر استاندارد بخرند.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.