×

خانواده های قربانیان منا برای شکایت به دادستانی استان خود مراجعه کنند

خانواده های قربانیان منا برای شکایت به دادستانی استان خود مراجعه کنند

سرپرست دادسرای جنایی تهران گفت خانواده های قربانیان فاجعه منا برای طرح و ثبت شکایت به دادستانی استان مربوطه مراجعه کنند

خانواده-های-قربانیان-منا-برای-شکایت-به-دادستانی-استان-خود-مراجعه-کنند

سرپرست دادسرای جنایی تهران گفت: خانواده های قربانیان فاجعه منا برای طرح و ثبت شکایت به دادستانی استان مربوطه مراجعه کنند.

 ثبت شکایت خانواده جان باختگان منا از دولت عربستان - کار تایید هویت قربانیان حادثه منا آغاز شد - مسئولیت حقوقی دولت سعودی - مسئولیت بین المللی یک دولت بی کفایت - مسئولیت دولت عربستان در مقابل حادثه دیدگان رمی جمرات - قانون  تشکیلات و اختیارات سازمان حج و و اوقاف و امور خیریه - زیارت حج - دیه 900 میلیونی برای قربانیان حادثه مکه ! 

قاضی محمد شهریاری روز سه شنبه در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار حقوقی قضائی ایرنا، افزود: خانواده های قربانیان، مفقودان و مصدومان فاجعه منا، برای طرح شکایت در این خصوص و بر اساس نیابت اعطا شده به دادسرای مراکز استان ها، نیازی به حضور در تهران ندارند.

شهریاری در ادامه توضیح داد: دادستانی تهران مامور جمع آوری شکایت اولیاء دم قربانیان، مفقودان و مصدومان فاجعه منا شده است که به منظور تسهیل در تردد مردم و جلوگیری از به زحمت افتادن خانواده ها برای مراجعه به پایتخت، دادسرای جنایی تهران، نیابتی را به دادسراهای مراکز استان ها برای جمع آوری شکایت ها، اعطا کرد؛ از این رو این خانواده ها می توانند به دادستانی مرکز استان خود مراجعه و طرح شکایت کنند.

وی در پاسخ به این سوال که تاکنون چند خانواده از این فاجعه شکایت کرده اند نیز گفت: خانواده ها در حال برگزاری مراسم عزاداری عزیزان خود هستند؛ اما تماس گرفتند و تقریبا همه آنان برای طرح شکایت اعلام آمادگی کرده اند.

آمار قربانیان منا به تفکیک استان ها - ایران می تواند به دلیل فاجعه منا علیه عربستان شکایت کیفری کند ؟ - دفن جانباختگان حادثه منا مسئولیت بین المللی برای دولت عربستان دارد - این حاجیان بشر نیستند؟! - آیا عمره تحریم می شود ؟ - مطالبه مهریه توسط ورثه در صورتی که مهریه سفر حج باشد  - آئین نامه امور حج - حکم و حج کشته شدگان فاجعه مکه چیست؟ 

شهریاری در پاسخ به سئوال دیگری مبنی بر اینکه آیا دادسرای جنایی وضعیت مفقودان را پیگیری می کند یا نه، اظهار کرد: ما این قضیه را بررسی می کنیم؛ اما اجساد مجهول الهویه ای در عربستان وجود دارند که به خانواده های مفقودان اطلاع دادیم تا موضوع را بررسی کنند.

به گزارش ایرنا، امسال 64 هزار زائر ایرانی برای انجام مناسک حج حضور داشتند که از این تعداد 464 تن در فاجعه دلخراش منا به دلیل بی تدبیری عربستان سعودی جان خود را از دست دادند که البته سازمان حج و زیارت مفقودان را هم جزو کشته شدگان اعلام کرده است.

سعید اوحدی ، رئیس سازمان حج و زیارت، پیش تر اعلام کرد: در ادامه پیگیری های به عمل آمده از پزشکی قانونی و وزارت حج عربستان مشخص شد که 29 تن از 65 حاجی ایرانی مفقود شده در عربستان به خاک سپرده شده اند.
اوحدی افزود: عملیات جستجو برای روشن شدن وضعیت 36 تن باقیمانده همچنان ادامه خواهد داشت.

پرونده حادثه منا بسته نخواهد شد -  آئین نامه تشکیل کمیسیون دائمی حج - دفن جانباختگان حادثه منا بدون اذن دولت و وراث متوفیان، خلاف همه اصول قانونی است

**مرگ هادی نوروزی هیچ نکته مشکوکی نداشت

سرپرست دادسرای جنایی تهران، گفت: بر اساس گزارش رسیده از پزشکی قانونی، مرگ هادی نوروزی ، هیچ نکته مشکوکی نداشت و علت آن، مرگ ناگهانی در رابطه با مشکلات قلبی عنوان شده است .

به گزارش ایرنا، هادی نوروزی کاپیتان بابلی تیم پرسپولیس، بامداد پنجشنبه نهم مهرماه در خواب دچار حمله قلبی و به بیمارستان منتقل شد اما تلاش پزشکان هم نتوانست مانع از مرگ این بازیکن جوان شود.

این بازیکن که متولد سال 1364 در روستای کپورچال شهرستان بابل بود؛ قبل از اینکه به تیم فوتبال پرسپولیس بپیوندد، عضو تیم پرسپولیس قائمشهر بود و یک سال نیز در تیم فوتبال نفت تهران بازی کرد اما دوباره به پرسپولیس برگشت.

منبع : ایرنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.