×

مشخصات کودکان ساکن ایران در بانک اطلاعاتی گنج ثبت می شود

مشخصات کودکان ساکن ایران در بانک اطلاعاتی گنج ثبت می شود

دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک گفت مشخصات همه کودکان زیر 18 سال که در ایران زندگی می کنند، در بانک اطلاعات کودکان(گنج) ثبت خواهد شد

مشخصات-کودکان-ساکن-ایران-در-بانک-اطلاعاتی-گنج-ثبت-می-شود وکیل 

دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک گفت: مشخصات همه کودکان زیر 18 سال که در ایران زندگی می کنند، در بانک اطلاعات کودکان(گنج) ثبت خواهد شد.

جایگاه کودکان در حقوق موضوعه ایران - حقوق کودکان متولد از روابط غیرقانونی - بایدها و نبایدهای شرعی و قانونی حقوق کودکان - دستاوردها و نوآوری ها در حقوق کودک و نوجوان 

مظفر الوندی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار حقوقی قضایی ایرنا افزود: بانک جامع اطلاعات کودکان، 20 روز قبل رونمایی شد و به محض کامل شدن و تجمیع اطلاعات کودکان، گزارش ها را به بصورت آماری منعکس می کنیم.

وی ادامه داد: باید در ابتدا، از کودکان زیر 18 سال کشور اطلاعات داشته باشیم تا بتوانیم برای آنها برنامه ریزی کنیم و خوشبختانه بانک جامع اطلاعات کودکان این فرصت را در اختیار ما قرار می دهد.

الوندی همچنین درباره لایحه حمایت از کودکان ونوجوانان که در کمیسیون حقوقی قضایی مجلس شورای اسلامی در دست بررسی است، گفت: این لایحه مدام در حال تغییر است و باید در مجلس تصویب شود و به تایید شورای نگهبان برسد، در آن صورت می توانیم در مورد آن نطر بدهیم.

وی افزود: با مطالعه پیش نویس این لایحه، متوجه شدم لایحه ایی بسیار خوب و قوی برای حقوق کودکان است.

لوایح تهیه شده در معاونت حقوق قوه قضاییه در زمینه حقوق کودکان - جایگاه ممتاز ایران در دفاع از حقوق کودکان - حقوق کودکان و وظایف والدین از دیدگاه قانون مدنی 

دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران از سال 72 عضویت کنوانسیون حقوق کودک را پذیرفته، ادامه داد: این عضویت در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید و به عنوان یک قانون مدنظر است و مفاد آن را باید اجرا کنیم.

منبع : ایرنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.