×

25 درصد مرگ و میر زنان زیر 70 سال باید کاهش یابد

25 درصد مرگ و میر زنان زیر 70 سال باید کاهش یابد

رییس اداره سلامت میانسالان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت براساس برنامه ریزی های انجام شده باید تا سال 2025، 25 درصد مرگ و میر زنان کمتر از 70 سال کاهش یابد

25-درصد-مرگ-و-میر-زنان-زیر-70-سال-باید-کاهش-یابد

رییس اداره سلامت میانسالان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: براساس برنامه ریزی های انجام شده باید تا سال 2025، 25 درصد مرگ و میر زنان کمتر از 70 سال کاهش یابد.

امتیازات حقوق زن در قانون مدنی - حقوق زن در قانون اساسی - رعایت حقوق زنان در خانواده باعث حفظ آن در جامعه خواهد شد - بررسی اجمالی حقوق زنان از نگاه اسلام و قانون ایران 

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، مطهره علامه، روز یک شنبه در دومین همایش ملی ارتقای سلامت زنان در محیط کار افزود: سن امید به زندگی در زنان ایرانی، 74 سال است؛ اما متاسفانه چهار بیماری قلبی و عروقی، سرطان ها، بیماری های تنفسی و دیابت علت مرگ زنان زیر 70 سال است که باید اقداماتی برای کاهش مرگ و میر ناشی از این بیماری ها در کشور انجام شود.

وی تصریح کرد: براساس آمارها، 78 درصد علت مرگ و میر در زنان این چهار بیماری است و میزان مرگ و میر زنان، بدون احتساب آمار مرگ و میر آنان در تهران، 34 هزار و 947 مورد مرگ در سال بوده است که در صورت تغییر شیوه زندگی می توان این آمار را کاهش داد.

بررسی اجمالی حقوق زنان از نگاه اسلام و قانون ایران ( بخش دوم ) - بررسی اجمالی حقوق زنان از نگاه اسلام و قانون ایران ( بخش سوم )

علامه، نخستین علت مرگ و میر در زنان و مردان را بیماری های قلبی و عروقی عنوان کرد و افزود: دومین علت مرگ و میر میان زنان سرطان است که در مردان، این، حوادث است که علت دوم مرگ به شمار می آید.

وی با بیان اینکه در خصوص زنان می توان با تغییر سبک زندگی و کاهش مشکلات ناشی از استرس، میزان مرگ و میر را کاهش داد، گفت: باید اقداماتی صورت گیرد تا همه زنان از مرگ های ناشی از این بیماری ها محفوظ بمانند و نباید مرگ زیر 70 سال در زنان را شاهد باشیم.

رییس اداره سلامت میانسالان وزارت بهداشت، اظهار کرد: خشونت خانوادگی علیه زنان نیز جایگاه کوچکی در رابطه با مرگ بانوان دارد؛ همچنین اگر بیماری های فشارخون، دیابت، چاقی کنترل شود و ترغیب بانوان به حرکات ورزشی را شاهد باشیم بسیاری از مرگ و میرها نیز کاهش می یابد.

کتاب نگاهی به حقوق زن در تاریخ ایران - حقوق زن در قانون اساسی و مدنی ترکیه 

این مقام مسوول در وزارت بهداشت، خاطرنشان کرد: همچنین اختلالات روانی ناشی از استرس کار نیز جایگاه بالایی در بروز بیماری ها دارد که باید این موضوع نیز به خوبی کنترل شود که امیدواریم در آینده با جامعه سالم زنان روبه رو باشیم.

علامه با بیان اینکه گروه سنی 30 تا 59 سال به عنوان گروه مولد و شاغلان، زیرمجموعه اداره سلامت میانسالان وزارت بهداشت هستند، افزود: سلامت بانوان باید به عنوان دغدغه جدی همه مسئولان اجرایی باشد چراکه براساس سرشماری سال 90 تعداد زنان 37 میلیون تن و در واقع نیمی از جمعیت کشورمان است؛ ضمن اینکه آمار زنان شاغل افزایش چشمگیری پیدا کرده است.

دومین همایش ملی ارتقای سلامت زنان در محیط کار امروز یک شنبه در مرکز همایش های بین المللی پژوهشگاه صنعت نفت برگزار شد و به مدت دو روز در حال برگزاری است.

بررسی مقایسه ای حقوق زنان - حقوق زنان زندانی در قوانین 

در این همایش قرار است در قالب پنل های آموزشی به بررسی ابعاد حقوقی و قانونی ارتقای سلامت زنان در محیط کار، راهکارهای عملی برای پیشگیری و اصلاح اختلالات عضلانی و اسکلتی شاغلان، عوامل موثر بر سلامت روان زنان شاغل و عوامل موثر بر بهداشت باروری زنان شاغل بررسی شود.

نقش عوامل ارگونومیک بر سلامت زنان شاغل، نقش مشاوران زنان و خانواده سازمان در ارتقای سلامت زنان، بررسی اهمیت روابط زناشویی در خانواده، برنامه ریزی برای ارتقای سلامت زنان در محیط کار و مدیریت استرس زنان شاغل در محیط کار و بهینه کاوری در ارتقای سلامت زنان شاغل از جمله دیگر موضوعات مورد بررسی در این همایش است.

منبع : ایرنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.