×

لزوم تعمیق مناسبات ایران و روسیه در زمینه های حقوقی و قضایی

لزوم تعمیق مناسبات ایران و روسیه در زمینه های حقوقی و قضایی

در دیدار معاون وزیر دادگستری با رئیس و اعضای هیات مدیره کانون سردفتران روسیه، دو طرف بر تعمیق مناسبات در زمینه های حقوقی و قضایی تاکید کردند

لزوم-تعمیق-مناسبات-ایران-و-روسیه-در-زمینه-های-حقوقی-و-قضایی وکیل 

در دیدار معاون وزیر دادگستری با رئیس و اعضای هیات مدیره کانون سردفتران روسیه، دو طرف بر تعمیق مناسبات در زمینه های حقوقی و قضایی تاکید کردند.

 عباسی معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری در دیدار با کنستانتین کورسیک رئیس کانون سردفتران و دیگر اعضای هیات مدیره کانون سردفتران روسیه، تشکیل معاونت حقوق بشر و امور بین الملل در وزارت دادگستری را نشان دهنده توجه ویژه جمهوری اسلامی ایران به حقوق بشر و حقوق شهروندی دانست و اظهار کرد: این امر در مقایسه با دیگر کشورها، کمتر مسبوق به سابقه است.

معاون وزیر دادگستری گفت: «دو کشور ایران و روسیه در یکی دو دهه اخیر از طرف غربی‌ها متهم به نقض حقوق بشر هستند و این مساله زمینه همفکری، همکاری و تعامل دو جانبه را در این زمینه ها فراهم می کند. دو کشور دوست و همسایه ایران و روسیه از سابقه گسترده‌ای برخوردار هستند و در سال‌های اخیر مناسبات بین دو کشور افزایش یافته است و دو کشور خواهان افزاش روابط دوجانبه هستند. اراده مصمم روسای جمهور دو کشور بر تعمیق مناسبات دو کشور است و به تبع آن گام های خوبی در مناسبات حقوقی و قضایی دو کشور برداشته شده است».

وی ادامه داد: مسلماً مناسبات دوجانبه حقوقی و قضایی پشتوانه مستحکمی برای توسعه روابط سیاسی و اقتصادی دو کشور خواهد بود و بدون تردید تحولات علمی جدید و مناسبات اقتصادی، زمینه‌ساز مسائلی نو در عرصه حقوقی و قضایی به خصوص در زمینه اسناد رسمی و اسناد الکترونیک شده است که آن را زمینه‌ساز بسط و گسترش توسعه اقتصادی دو کشور می دانیم.

* امنیت حقوقی و قضایی پشتوانه توسعه اقتصادی است

عباسی افزود: مسلماً امنیت حقوقی و قضایی پشتوانه توسعه اقتصادی است. تجارت الکترونیک، امضای سند الکترونیک، سند رسمی الکترونیکی و اعتبار اسناد رسمی که موجبات تقویت سرمایه گذاری خارجی و توسعه مناسبات اقتصادی را فراهم خواهد ساخت، از جمله مباحثی هستند که می توانند در پرتو مناسبات دوجانبه کانون سردفتران دو کشور رقم بخورند و ما از این حرکت رو به رشد استقبال می کنیم.

وی به سفر وزیر دادگستری کشورمان به روسیه اشاره و اظهار کرد: در سفر آتی وزیر دادگستری جمهوری اسلامی ایران به روسیه معاهده‌ای بین دو کشور امضاء می‌شود و در سفر آینده وزیر دادگستری روسیه به ایران نیز چند تفاهم‌نامه و معاهده منعقد می‌شود که می‌تواند زمینه ساز گسترش روابط دو کشور در عرصه‌های حقوقی و قضایی باشد. مسلماً در پرتو مناسبات بین کانون‌های سردفتران دو کشور می توان موجبات تحولات اقتصادی و دولت الکترونیک را فراهم کرد که در نتیجه آن مناسبات تجار تسهیل می شود.

کورسیک رییس کانون سردفتران روسیه نیز با بیان این مطلب که با گسترش روابط اقتصادی بین ایران و روسیه و افزایش تبادل کالا بین افراد و اشخاص، تبادل اسناد نیز افزایش می‌یابد و به‌تبع آن نقش دفاتر اسناد رسمی بسیار مهم جلوه می‌کند گفت: برای فراهم کردن زمینه پذیرش اسناد تنظیم شده در روسیه در دفاتر اسناد رسمی ایران و بالعکس، باید بین کانون‌های دفاتر اسناد رسمی دو کشور ارتباطات منسجم و منظمی وجود داشته باشد.

وی عملکرد دفاتر اسناد رسمی در ایران را بسیار حرفه‌ای خواند و اظهار کرد: دفترخانه‌های ایران یک نهاد حقوقی بسیار مهم هستند و در حمایت از حقوق شهروندان نهایت تلاش خود را انجام می دهند و به درستی از حقوق و نظام حقوقی در ایران حمایت کرده اند که این امر باعث ثبات نظام حقوقی ایران شده است.

رییس کانون سردفتران روسیه ضمن اعلام حمایت از عضویت جمهوری اسلامی ایران در اتحادیه جهانی کانون سردفتران ابراز امیدواری کرد تا در آینده نزدیک، تفاهم نامه همکاری بین کانون سردفتران دو کشور به امضا برسد.

بر اساس این گزارش در این جلسه همچنین محمدرضا دشتی اردکانی رئیس کانون سردفتران و جمعی از مدیران و مسوولین وزارت دادگستری و کانون سردفتران نیز حضور داشتند.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.