موسسه حقوقی کامران میزرایی - موسسه حقوقی حامیان عدالت مطلق قبول وکالت به صورت تیمی و تخصصی قبول وکالت در دعاوی حقوقی(خانواده ،ملکی،امور شهرداری،ارث،تجاری)دعاوی کیفری،دادگاه انقلاب مالیاتی و اصل 49
اسد علی امرایی موسسه حقوقی کامران میزرایی - موسسه حقوقی حامیان عدالت مطلق قبول وکالت به صورت تیمی و تخصصی قبول وکالت در دعاوی حقوقی(خانواده ،ملکی،امور شهرداری،ارث،تجاری)دعاوی کیفری،دادگاه انقلاب مالیاتی و اصل 49
دکتر فرود امیری وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی کانون وکلای دادگستری مرکز و عضو هیات علمی دانشگاه، قبول وکالت در کلیه دعاوی حقوقی اعم از (خانواده،تجاری،ثبتی،ملکی،چک،...) و کیفری
سیدجلال میرکاظمی وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی پذیرش کلیه دعاوی  حقوقی ، کیفری ، خانواده دیوان عدالت اداری دادگاه انقلاب و دادگاه نظامی
دکتر سهیل طاهری وکیل پایه یک دادگستری عضو کانون وکلای دادگستری مرکز  و استاد دانشگاه
مهدیه کتابی وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی کانون وکلای دادگستری
حمیدرضا کاکاوند وکیل پایه یک دادگستری ومشاور حقوقی کانون وکلای دادگستری مرکز 12 سال سابقه وکالت و 10 سال وکالت تخصصی  بانک صادرات و متخصص در دعاوی بانکی و موسسات مالی و اعتباری انجام دعاوی حقوقی به صورت گروهی در کلیه زمینه های حقوقی، ثبتی ، کیفری و خانوادگی
مرتضی دستوری وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی کانون وکلای دادگستری متخصص در امور بازار سرمایه و وکالت در هرگونه اختلافات سهام در بازار سرمایه ،وکالت در هیات داوری ماده 36 بازار سرمایه و وکالت در اختلاف خرید سهام شرکت های اجرای اصل 44 قانون اساسی
علی رمضانزاده  وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی کانون وکلای دادگستری مرکز ،بیست سال سابقه کار قضایی و وکالت ،داشتن تجارب و تخصص در امور ملکی و اراضی و نیز مطالبات
موسسه حقوقی کامران میرزایی و همکاران (موسسه حقوقی حامیان عدالت مطلق) قبول وکالت در  دعاوی حقوقی -کیفری- خانواده-ارث -ملکی و اصل 49
سرور ثانی نژاد وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی کانون وکلای دادگستری مرکز
علی جاوید وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی کانون وکلای دادگستری آذربایجان شرقی و عضو هیئت علمی دانشگاه
طیبه برزگر وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی کانون وکلای دادگستری مرکز ،با بیش از 10 سال سابقه کار و وکیل بانکها و موسسات مالی و اعتباری و وکیل شرکتهای خصوصی

جهت مشاوره تلفنی با وکیل با شماره09128304909 در تماس باشید.

مشکل مقابله با گرد و غبار کجاست؟

ارسالی توسط وکالت آنلاین وکیل پایه یک دادگستری
مشکل مقابله با گرد و غبار کجاست؟

در حالی که چند روز پیش رییس سازمان حفاظت محیط زیست از تدوین سند جهانی مبارزه با گرد و غبار و اقدام‌های جدی و کاربردی دولت در این زمینه خبر داد، دیروز مدیر ملی کارگروه مقابله با گرد و غبار محیط زیست اعلام کرد: دولت توان تأمین اعتبار برای مقابله با توفان‌های گرد و غبار را ندارد!

در حالی که چند روز پیش رییس سازمان حفاظت محیط‌ زیست از تدوین سند جهانی مبارزه با گرد و غبار و اقدام‌های جدی و کاربردی دولت در این زمینه خبر داد، دیروز مدیر ملی کارگروه مقابله با گرد و غبار محیط زیست اعلام کرد: دولت توان تأمین اعتبار برای مقابله با توفان‌های گرد و غبار را ندارد!

اندر فوائد گرد و غبار - حقوق شهروندی - انصار عبدی پور - اصلاح آیین نامه آمادگی و مقابله با آثار زیان بار پدیده گردو غبار ( ریزگرد ) در کشور 

بروز پدیده گرد و خاک نخستین‌بار 9سال پیش یعنی سال85 اتفاق افتاد که البته منشای آن از کشورهای عراق، سوریه و اردن اعلام شد و از آنجایی که این پدیده در آن زمان ریزدانه بود تداوم زمانی بیشتری داشت و سطح گسترده‌تری از کشور را تحت تأثیر قرار داد به طوری که تا نواحی مرکزی و دامنه‌های جنوبی البرز نیز رسید و حتی آسمان تهران را هم تاریک کرد.

اگرچه گفته می‌شود که کشور ایران روی کمربند گرد و خاک جهان قرار دارد و منشای گرد و خاک هم صحراهای عربستان، شمال آفریقا و جنوب عراق است اما این همه ماجرا نیست زیرا تغییر در رژیم هیدرولوژیکی منطقه با احداث سدها، وجود کانال‌های انحرافی، تغییر الگوی مصرف، تغییر الگوی کشت و بی‌توجهی به از بین رفتن تالاب‌ها و در نمونه بارز که در چند سال اخیر بسیار درباره آن شنیده‌ایم، خشک شدن دریاچه ارومیه، همه و همه موجب شد تا همزمان با ایجاد تغییرات اقلیمی، آثار سوء پدیده گرد و غبار افزایش یابد و این روند همچنان و در سال‌های آتی نیز مهمان ناخوانده استان‌های مختلف کشور باشد.

فقه محیط زیست - حفاظت از محیط زیست ، از قانون تا عمل - روند برخورد قانونی با کارخانه های مخرب محیط زیست - قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست

در این میان آنچه قابل تامل است میزان توجه متولیان مقابله با این پدیده است زیرا بنا بر اعلام سازمان حفاظت محیط‌ زیست اولین درخواست جلسه از سوی این سازمان به معاون اول رییس‌جمهوری، برای طرح و بررسی موضوع در کمیسیون امور زیربنایی، صنعت و محیط زیست دو سال پس از وقوع اولین گرد و خاک در کشور یعنی سال87 اعلام می‌شود.  

دراین درخواست تشکیل کارگروهی با مسئولیت سازمان حفاظت محیط زیست و عضویت وزارت‌خانه‌های نفت، جهاد کشاورزی، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و نیرو هم مطرح شد و مقرر شد طرح جامعی در این خصوص تهیه و در مدت یک ماه برای سیر مراحل قانونی تصویب و به دفتر این کمیسیون ارایه شود.

 همچنان اعلام تدوین سند ملی و جهانی

حالا 7سال از طرح و بررسی موضوع گرد و غبار در جلسه‌های مختلف دولت می‌گذرد، اما هنوز صحبت بر سر تدوین طرح سند ملی و جهانی برای مبارزه با این پدیده است.

چند سال پیش بود که آمارهای سازمان حفاظت محیط زیست نشان داد به طور تقریبی 80درصد وقوع گرد و غبار در ایران ناشی از کانون‌های خارجی به ویژه کشور عراق و 20درصد آن ناشی از کانون‌های داخلی است، این در حالی است که همین چند روز پیش رییس سازمان حفاظت محیط زیست از تدوین سند جهانی مبارزه با گرد و غبار خبر داد و چند روز بعد از صحبت‌های معصومه ابتکار، مدیر ملی کارگروه مقابله با گرد و غبار محیط زیست نیز اعلام کرد: این سازمان به دنبال مستند کردن تحقیقات درباره گرد و غبار است و در این زمینه، طرح جامع گرد و غبار و شناسایی منشای آن در 23 استان کشور تهیه شده است.

اما آسیب‌پذیر‌ترین استان در کشور که بیشترین صدمه را از ریزگرد‌ها متحمل شده، استان خوزستان است، استانی که به گفته مدیرکل محیط زیست آن ۲۰۰هزار هکتار کانون تولید ریزگرد دارد، اما در سال گذشته فقط حدود ۶هزار هکتار با همکاری قرارگاه خاتم و با پشتیبانی مالی وزارت نفت و اجرای منابع طبیعی استان، مالچ‌پاشی شد که این مقدار هم روند قابل قبولی نداشته است. در این میان به گفته  شهروندان اهواز، یکی از مهمترین اقدام‌های دولت برای مقابله با پدیده گرد و غبار همین مالچ‌پاشی بود که متاسفانه متوقف شده است. ابتکار درباره علت توقف این اقدام توضیح می‌دهد: به دلیل ناامنی در کشور عراق امکان اجرای طرح‌های مقابله با آلودگی هوا را ندارد.

مولفه های حقوقی محیط زیست سالم - عصر مهدویت و حقوق محیط زیست

 نیاز به ۱۶۰میلیارد اعتبار برای کنترل توفان‌ها

از سوی دیگر، اگرچه بارها درباره تخصیص اعتبار برای مبارزه با گرد و خاک در کشور صحبت به میان آمده است، به طوری که در ماه‌های پایانی سال گذشته رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور اعلام کرد: برای مقابله با گرد و غبار در کشورهای دیگر و به ویژه در داخل کشور برنامه‌هایی در دست اقدام داریم و برای این هدف، بودجه ملی مشخص شده است.

اما روز گذشته مدیر ملی کارگروه مقابله با گرد و غبار محیط زیست آب پاکی را روی دست همه ریخت و گفت: دولت توان تأمین اعتبار برای مقابله با توفان‌های گرد و غبار را ندارد. استان خوزستان نیز برای کنترل توفان‌ها به ۱۶۰میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که دولت نمی‌تواند این مبلغ را تامین کند.

اما ضیاءالدین شعاعی با اشاره به قرار گرفتن در ماه‌های سرد سال و احتمال بروز توفان‌های گرد و غبار، می‌گوید: وظیفه سازمان حفاظت محیط‌ زیست در کارگروه مقابله با گرد و غبار وظیفه اجرایی نیست، این سازمان در ستاد وظیفه دستگاه‌های مرتبط را مشخص و بر نحوه اجرای وظایف آنها نظارت می‌کند.

روند کند فعالیت‌های سازمان حفاظت محیط زیست برای مقابله با گرد و غبار در اظهارات اخیر این مقام مسئول هم مشهود است. با گذشت 9سال از ورود این پدیده در کشور، شعاعی تصریح می‌کند: تقریبا تمام استان‌ها کار شناسایی منشاهای ایجاد گرد و غبار را آغاز کرده‌اند که برخی از این منشاء‌ها به دلیل خشکسالی‌های طولانی‌مدت است.

اکنون برخی پس از گذشت سال‌ها از بروز این پدیده در کشور همچنان به دنبال مقصر و محکوم کردن نهادهای مختلف هستند. مدیر طرح ملی مقابله با گرد و غبار معتقد است: بخشی از این اتفاق مربوط به سوء‌ مدیریت در کشور است. از سوی دیگر به عقیده عباس پاپی‌زاده، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس، از آنجایی که سازمان محیط زیست زیرمجموعه دولت است، نمی‌تواند خیلی با پروژه‌های غلط اجرایی دستگاه‌های دولتی مقابله کند.  به گفته وی، کشور در این زمینه خلای قانونی ندارد و در این میان اختیارات سازمان محیط زیست اختیارات هم خوب است. به عقیده وی، باید کمک کرد تا سازمان محیط‌ زیست یا از زیر مجموعه دولت خارج شود یا اینکه اختیارات خاصی به آن داده شود. این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس تاکید می‌کند: عملکرد سازمان محیط زیست از دو دهه قبل تاکنون مورد قبول نیست.

اما و اگرهای قوانین محیط زیستی - حقوق محیط زیست از منظر قرآن کریم 

تمامی اظهار نظرها در حالی است که بدیهی است اگر از 9سال پیش اقدام‌های  نهادهای مختلف با مدیریت صحیح بود و هر سال فقط 10درصد از برنامه‌ها پیش می‌رفت، حالا شاهد پیشرفت 90درصدی فعالیت‌ها بودیم، این همه بی‌نظمی در برنامه‌ها اتفاق نمی‌افتاد و بعد از این همه فراز و نشیب‌ در این زمینه، در نهایت اعلام نمی شد که  پولی برای مقابله با گرد و غبار نداریم.

منبع : روزنامه حمایت

مطالب مرتبط

آزادی مشروط

نام نویسنده
آزادی مشروط

آزادی مشروط فرصت و مجالی است که پیش از پایان دوره محکومیت به محکومان دربند داده می شود تا چنانچه درطول مدتی که دادگاه تعیین می کند از خودرفتاری پسندیده نشان دهد و دستورهای دادگاه رابه موقع اجراگذارند ازآزادی مطلق برخوردارشوند.

ادامه مطلب ...

گام به گام تا آزادی مشروط

نام نویسنده
گام به گام تا آزادی مشروط

کارشناسان ازمراحل اجرایی استفاده ازیک فرصت قانونی برای مجرمان واجدشرایط می‌گویند

ادامه مطلب ...

تدوین آیین نامه اجرایی مربوط به نظام نیمه آزادی و آزادی مشروط

نام نویسنده
تدوین آیین نامه اجرایی مربوط به نظام نیمه آزادی و آزادی مشروط

رئیس سازمان زندان‌ها گفت: آیین‌نامه اجرایی مواد مربوط به نظام نیمه آزادی و آزادی مشروط ظرف شش ماه از تاریخ لازم‌الاجراء شدن این قانون به وسیله سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور تهیه می‌شود.

ادامه مطلب ...
مشاهده کلیه مطالب مرتبط
0 دیدگاه

دیدگاه خودتان را ارسال کنید

ده - = 8