×

اجلاس حقوق زنان در فرآیند عدالت قضایی

اجلاس حقوق زنان در فرآیند عدالت قضایی

اجلاس حقوق زنان در فرآیند عدالت قضایی

اجلاس-حقوق-زنان-در-فرآیند-عدالت-قضایی

نماینده صندوق جمعیت سازمان ملل متحد در ایران:
صندوق همواره به پیشبرد حقوق بشر متعهد بوده است نماینده صندوق جمعیت سازمان ملل متحد در ایران اظهار کرد: امروزه جهان دستاوردهای ایران در سلامت و آموزش را تشویق می‌کند و این اهداف بدون تعهد عمیق دولت، مجلس، دانشگاه‌ها و سازمان‌های غیردولتی سخت‌کوش ممکن نمی‌شد.

به گزارش خبرنگار حقوقی ایسنا، نماینده صندوق جمعیت سازمان ملل متحد در ایران طی سخنرانی در اجلاس حقوق زنان در فرآیند عدالت قضایی اظهار کرد: برای ما در صندوق جمعیت ملل متحد مایه بسی افتخار است که همکاری کوچکی در برگزاری این کنفرانس مهم که با کوشش انجمن دفاع از قربانیان خشونت و به میزبانی قوه قضاییه برگزار می‌شود، داشته‌ایم.

وی افزود: بسیار خوشحالم که این کنفرانس از وجود افرادی مانند خانم دکتر مرضیه وحید دستجردی اولین وزیر زن در جمهوری اسلامی ایران و خانم مجتهد‌زاده رییس مرکز امور زنان و خانواده بهره خواهد برد.

نماینده صندوق جمعیت سازمان ملل متحد در ایران با بیان اینکه صندوق همواره به پیشبرد حقوق بشر در جهان متعهد بوده است، خاطرنشان کرد: این فکر که تمامی افراد حق دارند حقوق برابر داشته باشند و از آنان محافظت شود، سرلوحه کار صندوق است. در بسیاری از موارد صندوق جمعیت ملل متحد توانسته است با حمایت از قوانینی که از حقوق زنان دفاع می‌کند بسیار موثر باشد.

وی با اعلام اینکه امسال در روز جهانی حقوق بشر خانم ثریا عبید موفق به دریافت جایزه حقوق بشر شد، گفت: این جایزه همه ساله به اشخاصی داده می‌شود که سهم قابل توجهی در احقاق حقوق بشر دارند.

نماینده صندوق جمعیت سازمان ملل متحد در ایران خاطرنشان کرد: ثریا عبید در تمامی مناطق دنیا با قدرت برای پایان دادن به تبعیض و خشونت علیه زنان و برای احترام به حقوق کامل انسانی آنان صحبت کردند. او موفق شده است که در تمامی جهان شرکای جدیدی را در جستجو برای تواناسازی زنان و عدالت جنسیتی درگیر کند.

وی ادامه داد: به همین دلیل به عنوان یک کارمند صندوق جمعیت ملل متحد خرسندم که دقیقا در این زمان درگیر چنین کنفرانس هستیم چون این کنفرانس کاملا در راستای اهداف حقوق بشر و حقوق زنان صندوق است. این اولین بار است که در ایران و حتی در منطقه چنین ابتکاری صورت می‌گیرد. مطمئن هستم که این کنفرانس موقعیت فوق‌العاده‌ای برای تعامل و تبادل تجربیات درباره مسائل زنان در فرآیند قضایی خواهد بود.

نماینده صندوق جمعیت سازمان ملل متحد با بیان این‌که با صحبت و تبادل نظر در مورد تجربیات کشورهای مختلف، کشورها می‌توانند از تجربیات همدیگر بهره ببرند تا در رسیدن به عدالت برای زنان موفق‌تر شوند، گفت: از انجمن دفاع از قربانیان خشونت به دلیل اینکه سهم قابل توجهی در ایجاد محیطی برای احقاق حقوق بشر داشتند تشکر می‌کنم.

وی در پایان گفت: مطمئن هستم که این گردهمایی که شرکای متعددی را که در زمینه حقوق زنان کار می‌کنند گردهم آورده است، به بهبود زندگی زنان در ایران و در دنیا کمک خواهد کرد.
 

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.