×

تعداد متخصصان پزشکی قانونی مورد نیاز در اختیار وزارت بهداشت قرار می گیرد

تعداد متخصصان پزشکی قانونی مورد نیاز در اختیار وزارت بهداشت قرار می گیرد

به دنبال امضای تفاهم‌نامه همکاری میان سازمان پزشکی قانونی کشور و معاونت آموزش وزارت بهداشت، سازمان پزشکی قانونی کشور برآوردی از تعداد نیروی انسانی (متخصص پزشکی قانونی) مورد نیاز خود تا 10 سال آینده را تا پایان سال 1394 در اختیار وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی قرار می‌دهد

تعداد-متخصصان-پزشکی-قانونی-مورد-نیاز-در-اختیار-وزارت-بهداشت-قرار-می-گیرد وکیل 

به دنبال امضای تفاهم‌نامه همکاری میان سازمان پزشکی قانونی ( مقالات مرتبط با پزشکی قانونی - سوالات مرتبط با پزشکی قانونی ) کشور و معاونت آموزش وزارت بهداشت، سازمان پزشکی قانونی کشور برآوردی از تعداد نیروی انسانی (متخصص پزشکی قانونی) مورد نیاز خود تا 10 سال آینده را تا پایان سال 1394 در اختیار وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی قرار می‌دهد.

طول درمان در پزشکی قانونی تعیین نمی شود - برق گرفتگی شهری از دیدگاه پزشکی قانونی - جنون در پزشکی قانونی - آئین نامه تعرفه های خدمات خاص پزشکی قانونی 

 در راستای ارتقاء و ساماندهی آموزش متخصصین پزشکی قانونی و به‌منظور استفاده از بسترهای موجود و فراهم کردن زمینه‌های تبادل اطلاعات و گسترش همکاری‌های آموزشی و تحقیقاتی تفاهم‌نامه همکاری میان سازمان پزشکی قانونی کشور و معاونت آموزش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امضاء شد که بر اساس آن دستیاران رشته پزشکی قانونی ملزم به ارائه تعهدات خدمتی در چارچوب مقررات جاری و به مدت مذکور در آیین نامه‌های مربوط به سازمان هستند که این مورد در دفترچه پذیرش سال جاری نیز درج می‌شود.

با توجه به اینکه بخشی از دوره آموزشی دستیاران پزشکی قانونی در سازمان انجام می‌شود وفق مقررات دوره‌های مشترک آموزشی (Joint program)، زین پس و بر اساس این تفاهم‌نامه سازمان در ارزشیابی پیشرفت تحصیلی و آزمون‌های ارتقاء و گواهینامه آنان مشارکت متناسب خواهد داشت.

 تعرفه های خدمات خاص پزشکی قانونی در سال 1394 ابلاغ شد - کار در پزشکی قانونی در ردیف کارهای سخت و زیان آور قرار گیرد 

طراحی و تدوین سازوکار لازم برای آموزش مبانی مرتبط با پزشکی قانونی ( مقالات مرتبط با پزشکی قانونی - سوالات مرتبط با پزشکی قانونی ) در رشته‌های مختلف علوم پزشکی و همکاری در انجام آموزش پزشکی قانونی به مجموعه رشته‌های علوم پزشکی طبق مفاد این تفاهم‌نامه توسط پزشکی قانونی انجام می شود.

مطابق مفاد این تفاهم‌نامه ظرفیت پذیرش سالانه و نیز سهمیه مناطق محروم دستیار در رشته پزشکی قانونی با نظر مستقیم سازمان پزشکی قانونی کشور تعیین می شود. همچنین معاونت آموزش وزارت بهداشت برای انجام مطالعات بین‌المللی و برگزاری و شرکت در دوره های آموزشی تکمیلی برای ارتقاء تواتمندی دستیاران و متخصصان پزشکی قانونی در مراکز بین‌المللی با سازمان همکاری خواهد کرد.

 پزشکان تمایلی به خدمت درپزشکی قانونی ندارند 

یادآور می شود بر اساس این تفاهمنامه که به امضای دکتر احمد شجاعی رییس سازمان پزشکی قانونی کشور و دکتر باقر لاریجانی معاون آموزشی و دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی وزارت بهداشت رسیده است، کمیته ای متشکل از نمایندگان سازمان و معاونت آموزشی و معاونت درمان برای بازنگری نظام ارائه خدمات پزشکی قانونی در بیمارستان‌ها تشکیل خواهد شد. گفتنی است تفاهم‌نامه مذکور از زمان امضاء تا مدت نامحدود قابل اجرا است.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.