×

تعیین هیات های نظارت بر انتخابات در تمامی شهرستان ها

تعیین هیات های نظارت بر انتخابات در تمامی شهرستان ها

معاون اجرایی و امور انتخابات شورای نگهبان از تعیین و قطعی شدن هیات‌های نظارت بر انتخابات در تمامی شهرستان‌ها خبر داد

تعیین-هیات-های-نظارت-بر-انتخابات-در-تمامی-شهرستان-ها وکیل 

معاون اجرایی و امور انتخابات شورای نگهبان از تعیین و قطعی شدن هیات‌های نظارت بر انتخابات ( مقالات مرتبط با انتخابات - سوالات مرتبط با انتخابات ) در تمامی شهرستان‌ها خبر داد.

طرح استانی شدن انتخابات با ایرادات متعددی مواجه است - قانون اصلاح ماده 29 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی - نقاط مثبت و منفی طرح استانی شدن انتخابات از زبان یک حقوقدان - بررسی جرایم مرتبط با انتخابات مجلس شورای اسلامی - قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی - طرح استانی شدن انتخابات خام و دارای ابهام است - شورای نگهبان و نظارت بر انتخابات و همه پرسی - احمدی نیاز : نیازی به دستورالعمل جدید در رابطه با انتخابات نیست - مشکل بدون راه حل ، منبع تامین هزینه های انتخاباتی است 

سیامک ره‌پیک  درباره‌ تشکیل هیات‌های نظارت بر انتخابات در شهرستان‌های سراسر کشور اظهار کرد:‌ در حال حاضر تمامی 480 هیات‌های نظارت بر انتخابات در شهرستان‌ها تعیین و قطعی شده است. اعضای هیات‌های استانی 5 نفر و شهرستانی 3 نفر است.

وی در پاسخ به این سئوال که اگر تا اول آذر برگزار شدن انتخابات به صورت الکترونیک تایید نشود آیا زمان بررسی آن تمدید خواهد شد، خاطرنشان کرد:‌ باید این موضوع مورد کارشناسی قرار گیرد. در حال حاضر نظر کارشناسی مبنی بر این است که اگر تا اول آذرماه مقدمات انتخابات الکترونیک فراهم شود امکان برگزاری انتخابات الکترونیکی وجود دارد.

جایگاه شورای نگهبان در قانون اساسی -  متن قانون مجازات اسلامی با نظریه شورای نگهبان - شورای نگهبان و نظارت بر انتخابات و همه پرسی -  جایگاه شورای نگهبان در قانون اساسی - متن قانون مجازات اسلامی با نظریه شورای نگهبان - شورای نگهبان 120 تغییر از قانون اساسی انجام داده است

سخنگوی هیات مرکزی نظارت بر انتخابات اظهار کرد:‌ اگر مقدمات انتخابات ( مقالات مرتبط با انتخابات - سوالات مرتبط با انتخابات ) الکترونیک تا اول آذر ماه فراهم نشود تصمیم گیری در این راستا صورت خواهد گرفت؛ لذا باید منتظر ماند و دید که تا اول آذر وضعیت به چه نحوی پیش خواهد رفت و چه تصمیماتی در این راستا اتخاذ می‌شود.

ره‌پیک ادامه داد: زمان تعیین شده برای شرایط متعارف و عادی است و اگر از زمان تعیین شده بگذرد قطعا نمی‌توان گفت که شرایط متعارف است و باید مجددا نسبت به موضوع تصمیم گیری صورت گیرد؛ چرا که ممکن است بخشی از کار تا اول آذر ماه آماده شده باشد و بخشی از آن نیز باقی مانده باشد، بنابراین تاکید می‌کنم که باید نسبت به میزان وقتی که وجود دارد تصمیم گیری صورت گیرد.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.