×

1700 زندانی مهریه در کشور

1700 زندانی مهریه در کشور

رئیس سازمان زندان‌های کشور گفت از هشت هزار نفر زندانی جرایم غیرعمد در کشور، 1700 نفر مربوط به مهریه هستند و تلاش می‌کنیم با استفاده از مجموعه‌های حمایتی شرایطی را فراهم کنیم که در زندان نمانند

1700-زندانی-مهریه-در-کشور وکیل 

رئیس سازمان زندان‌های کشور گفت: از هشت هزار نفر زندانی جرایم غیرعمد در کشور، 1700 نفر مربوط به مهریه ( مقالات مرتبط با مهریه - سوالات مرتبط با مهریه ) هستند و تلاش می‌کنیم با استفاده از مجموعه‌های حمایتی شرایطی را فراهم کنیم که در زندان نمانند.

 کسر نفقه از حقوق زوج برای زوجه ، پرداخت قیمت سکه های مهریه با نرخ روز - مهریه را هم دادند هم گرفتند - راه حل هایی برای طلاق و مهریه - مهریه یا حکم جلب شوهر ؟ - میزان مهریه در صورت فوت زوج یا زوجه در دوران نامزدی - عندالمطالبه یا عندالاستطاعه ، کدام به نفع من است ؟ - مهریه عندالاستطاعه - بررسی شرایط عندالاستطاعه در مهریه - عندالاستطاعه بودن مهریه به جامعه تحمیل شد 

 اصغر جهانگیر در حاشیه سفر استانی رئیس قوه قضائیه به استان مازندران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هشت هزار نفر زندانیان جرایم غیر عمد در کشور داریم که با برنامه‌هایی که در دستور کار است در تلاش هستیم با استفاده از مجازات‌های جایگزین امکان آزادی آنها را فراهم کنیم.

وی افزود: از هشت هزار نفر زندانی کشور، 1700 نفر مربوط به مهریه است و تلاش می کنیم با استفاده از مددکاری و سایر مجموعه‌های حمایتی شرایطی را فراهم کنیم که در زندان نمانند.

 تقویم مهریه به نرخ روز - راهکار ثبت اموال غیرمنقول به عنوان مهریه - نکاتی در رابطه با مهریه - دادخواست کاهش اقساط مهریه - تعدیل اقساط مهریه -  شرایط پذیرش اعسار از پرداخت مهریه 

رئیس سازمان زندان‌ها با بیان اینکه تعداد زندانیان چک‌ها زیاد نیست و رقم قابل توجهی به شمار نمی‌رود، تصریح کرد: در زمینه بحث چک و زندانیان مالی، بخشی از زندانیان زندانی دیه هستند که هزار نفر در این قالب قرار گرفته و بقیه نیز محکومین مالی هستند.

رئیس دفتر بازرسی ویژه قوه قضاییه درباره اشتغال زندانیان و حمایت خانواده‌های زندانی ابراز کرد: یکی از وظایف سازمان زندان‌ها حمایت از خانواده زندانی  و حمایت از خود زندانی پس از خروج است تا با ایجاد اشتغال مناسب  از بازگشت مجدد وی به چرخه جرم جلوگیری شود و امکان ادامه زندگی به صورت سالم فراهم شود.

وی با اشاره به اینکه زمانی که شخصی وارد زندان می‌شود آسیب‌های بیشتری به خانواده وی می‌رسد، خاطرنشان کرد: یکی از کارهایی که در دستور کار سازمان زندان‌ها است اشتغال زندانیان از طریق حرفه آموزی است.

این مقام ارشد قضایی تصریح کرد: بیش از 100 رشته فنی – حرفه ای و صنایع دستی در زندان‌ها حرفه‌آموزی می‌شود که افراد تخصص‌های لازم را بیاموزند و از محل این تخصص‌ها درآمدهای موقت برای خود و خانواده‌هایشان ایجاد کنیم ضمن اینکه بتوانند پس از آزادی هم بتوانند این حرفه را ادامه دهند.

مهریه های نامتعارف - راهکارهای دریافت مهریه و اثبات اجرت المثل - دعوای متقابل در مطالبه مهریه - راهکار کاهش زندانیان مهریه - انواع مهریه 

این مقام ارشد قضایی اظهار کرد: با توجه به امکاناتی که وجود داشته بین 10 تا 15 درصد جمعیت زندان ما شاغل هستند و درآمد دارند و تلاش ما این است که بتوانیم ظرف سال‌های آتی این رقم را به مرحله‌ای برسانیم که روزی اگر کسی در زندان بود در بیرون زندان هم شغلی داشته باشد برای خود و خانواده خود درآمد ایجاد کند.

وی با بیان اینکه اصلاح و تربیت یکی از وظایف اصلی سازمان زندان‌ها است و در قانون هم تصریح شده گفت: برنامه‌های فرهنگی متعددی را در زندان‌ها در دستور کار قرار دارد و کلاس‌های متنوعی در زندان‌ها اجرا می‌شود.

رئیس سازمان زندان ها در مورد تعداد زندانیان خارجی گفت: حدود هفت هزار نفر زندانی خارجی در زندان‌های کشور هستند که بیشتر از کشورهای همسایه و خصوصا افغانستان می باشد که به علت ورود غیرمجاز و موادمخدر در ایران زندانی هستند.

جهانگیر با بیان اینکه تعداد زندانیان بی‌سواد و در سطح تحصیلات ابتدائی 65درصد زندانیان را تشکیل می‌دهد افزود: بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که در ماه‌های گذشته با وزیر آموزش و پرورش امضاء کردیم، تمام زندان‌های کشور کد مدرسه گرفتند تا بتوانیم معلمین و مربیان مربوطه را در مقاطع مختلف تحصیلی به زندان‌ها اعزام کنیم.

چگونگی وصول مهریه از طریق اجرای ثبت و اعسار شوهر - نظریه های مشورتی در رابطه با مهریه 110 سکه

رئیس سازمان زندان ها ارتقای سطح تحصیلی مددجویان و زندانیان و آشنایی با فضای جامعه را از ویژگی‌های این تفاهم‌نامه بیان کرد و گفت: تلاش شده است تا با برگزاری کلاس‌های قرآن، احکام و مهارت‌های زندگی، نگاه زندانی را به زندگی خود و جامعه عوض کنیم.

منبع : امروز فردا را می سازیم

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.