×

9 درصد معتادان را زنان نشکیل می دهد

9 درصد معتادان را زنان نشکیل می دهد

معاون بررسی‌های راهبردی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری اعلام کرد که 9 درصد معتادان را زنان و 91 را مردان تشکیل می‌دهد

9-درصد-معتادان-را-زنان-نشکیل-می-دهد وکیل 

معاون بررسی‌های راهبردی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری اعلام کرد که 9 درصد معتادان را زنان و 91 را مردان تشکیل می‌دهد.

اعتیاد زنان، بمبی خاموش، راه اندازی مرکز ترک اعتیاد بانوان خط قرمز ستاد مبارزه با مواد مخدراهمیت و ضرورت بررسی معضل اعتیاد  - آیا می دانید استعمال یا قاچاق مواد مخدر و مجازات آن چیست ؟  - روند مقابله با کمپ های ترک اعتیاد غیرمجاز - جای خالی مراکز ترک اعتیاد به الکل - خلأهای قانونی مواد مخدر و روانگردان برطرف می شود - مواد مخدر جرم و جنایات و چراها 

 سوسن باستانی در نخستین جلسه کمیته ملی پیشگیری از وقوع جرم که با حضور محمدباقر الفت معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه و نماینده سایر دستگاه‌های مسئول در این حوزه برگزار شد اظهار کرد: تاکید معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری بر داشتن روحیه تعاملی برای حل مسائل اجتماعی است.

این مقام مسئول در معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری اضافه کرد: اگر در حوزه حل مسائل و مشکلات اجتماعی، فقط دستگاه‌های مسئول دخیل باشند، موفقیتی حاصل نمی‌شود بلکه در این حوزه مشارکت‌ سازمان‌های مردم نهاد بسیار مهم است.

عناصر تشکیل دهنده جرایم مرتبط با مواد مخدر -  نحوه اعمال تخفیف در پرونده های مواد مخدر - درآمدی بر قاچاق مواد مخدر - جالب ترین شیوه های قاچاق مواد مخدر 

باستانی با بیان اینکه در کنار پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی باید توان افزایی آسیب‌دیدگان نیز لحاظ سود افزود: درصد جرائم در بین زنان بسیار کمتر از مردان است اما آنچه اهمیت دارد، افزایش درصدها در این حوزه است. ما درخواست داریم در این حوزه، به دوران مختلف زندگی افراد از کودکی تا سالمندی توجه شود.

معاون بررسی‌های راهبردی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با تاکید بر حساسیت جنسیتی در برنامه‌ها گفت: در این راستا از دستگاه‌ها تقاضا داریم اگر آمار یا ارقامی ارائه می‌دهند، بر اساس تفکیک جنسیتی باشد تا برنامه‌ها بر اساس جنیست از همین الان، پیش‌بینی شود. به عنوان مثال در همین حوزه اعتیاد، 9 درصد معتادان را زنان و 91 درصد را مردان تشکیل می‌دهد.

باستانی گفت: در خصوص اعتیاد زنان، مسئله مهم این است که خانواده بر خلاف اینکه قبول دارند، اعتیاد برای مردان یک بیماری است، برای زنان، اعتیاد مانند یک تابو محسوب می‌شود و چنین مسئله‌ای را قبول ندارند و به همین خاطر اعتیاد در بین زنان مخفی می‌ماند.

65 تا 67 درصد زندانیان با موادمخدر مرتباط هستند

در ادامه این جلسه، پرویز افشار سخنگوی ستاد مبارزه با موادمخدر با تاکید بر مداخلات زودرس گفت: ما باید از قبل از دبستان و دوران خردسالی به پیشگیری از خشونت در افراد جامعه بپردازیم. اگر به این مسئله از همان ابتدا پرداخته نشود، موجب بروز اختلالات روانی در فرد می‌شود.

در اتهام قاچاق مواد مخدر ، کافی نبودن دلائل از موجبات برائت است - بایسته های قانونی بازار داغ مواد مخدر - ابعاد حقوقی مقابله با اعتیاد 

وی با اشاره به ارتباط موادمخدر و اعتیاد با خشونت اظهار کرد: در حال حاضر، حدود 40 تا 44 درصد جمعیت زندان‌ها با موادمخدر مرتبط هستند. وقتی کنکاش می‌کنیم، می‌بینیم اعداد و ارقام بالاتر است و نزدیک به 65 تا 67 درصد جمعیت زندان‌ها به صورت مستقیم و غیرمستقیم با موادمخدر ارتباط دارد. متاسفانه در طول چند دهه گذشته، اولویت نخست‌مان یعنی پیشگیری از اعتیاد را، به عنوان اولویت آخر قرار دادیم.

افشار ادامه داد: البته این بحث، یک بحث فرار دولتی است و باید از طریق شرکای اجتماعی‌مان انجام شود. اگر پیشگیری از اعتیاد به نحو احسن انجام شود، بخش قابل توجهی از خشونت کم می‌شود.

منبع : تسنیم

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.