×

آخرین وضعیت لایحه دادرسی دیوان عدالت اداری

آخرین وضعیت لایحه دادرسی دیوان عدالت اداری

احمدرضا اسعدی نژاد چند روز اخیر روزهای پرکاری برای مسوولان عالی قضایی بود بعد از سفر دو روزه به استان گلستان، روز یکشنبه همایش سراسری اعضای شورای دستگاه های نظارتی مرکز و استان ها برگزار شد

آخرین-وضعیت-لایحه-دادرسی-دیوان-عدالت-اداری وکیل 

 احمدرضا اسعدی نژاد: چند روز اخیر روزهای پرکاری برای مسوولان عالی قضایی بود. بعد از سفر دو روزه به استان گلستان، روز یکشنبه "همایش سراسری اعضای شورای دستگاه های نظارتی مرکز و استان ها" برگزار شد.

بررسی نتایج این سفر و آخرین وضعیت لایحه دادرسی دیوان عدالت اداری بهانه ای شد تا با حجت الاسلام منتظری گفت و گویی داشته باشیم که در پی می آید:
 
رییس دیوان عدالت اداری با اشاره به دستاوردهای سفر مسوولان عالی قضایی در سفر به استان گلستان گفت: به طورقطع سفر مسوولان عالی قضایی برای بررسی مسایل قضایی سازمان های تابعه قوه قضاییه در استان ها ‌بسیار مفید و موثر بود.حجت الاسلام محمدجعفر منتظری افزود: دراین سفر مسایل از نزدیک مورد بررسی قرارگرفت و باعث شد مسوولان از نزدیک در جریان امور قرار بگیرند.
 
وی خاطرنشان کرد: ریاست محترم قوه قضاییه تصمیماتی نیز برای بهبود وضعیت قضایی دادگستری ها، مراجعان، زندانیان و سازمان های وابسته اتخاذ کردند که به طورقطع در مرکز، این تصمیمات اتخاذ نمی شد.حجت الاسلام منتظری یادآور شد: این سفر زمینه ارتباط مسوولان با مردم و اعزام نمایندگان و هیئت هایی به شهرستان ها را فراهم آورد تا مسایل بررسی و به ایشان گزارش شود.
 
رییس دیوان عدالت اداری اذعان داشت: در مجموع بسیار سفر مناسب و تاثیرگذاری در بهبود وضعیت قضایی استان گلستان بود.

همه خدمات دیوان عدالت اداری با مراجعه به دفاتر استانی قابل دسترسی است

حجت الاسلام منتظری در بخش دیگری از سخنان خود درباره دستاوردهای دفتر نمایندگی دیوان عدالت اداری در استانها خاطرنشان کرد: ایجاد این دفاتر برای دسترسی آسان مردم به خدمات قضایی دیوان عدالت اداری در حوزه قضایی استان ها است. چون دیوان در تهران متمرکز است و رفت و آمد مردم از شهرستان برای بسیاری از مراجعان دشوار بود، دیوان اقدام به ایجاد این دفاتر کرد.وی افزود: در حال حاضر تمام خدمات دیوان عدالت اداری با مراجعه به دفاتر استانی دیوان عدالت اداری قابل دسترسی خواهد بود.حجت الاسلام منتظری همچنین درباره آخرین وضعیت لایحه آیین دادرسی دیوان عدالت اداری خاطر نشان کرد: این لایحه درمجمع تشخیص مصلحت نظام مطرح بود اما به صورت موقت از دستور کار مجمع خارج شد تا آیین نامه داخلی مجمع اصلاح شود و عدد صلاحیت رای گیری روشن شود و بعد در دستورکارقرار بگیرد.
وی با اشاره به اختلاف نظر بین شورای نگهبان و مجلس درباره این لایحه افزود: در رابطه با حوزه صلاحیت دیوان عدالت اداری و مصوبات قوه قضاییه و دستگاه های زیر مجموعه، نظر نمایندگان مجلس و اعضای شورای نگهبان متفاوت بود.رییس دیوان عدالت اداری خاطرنشان کرد: هنوز اختیار رییس قوه قضاییه و رییس دیوان عدالت اداری در نقض آرای صادر شده در دیوان، مورد بررسی مجمع تشخیص مصلحت نظام قرارنگرفته است.

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.