×

آخرین فرزند هم از قصاص قاتل پدرش گذشت!

آخرین فرزند هم از قصاص قاتل پدرش گذشت!

پس از گذشت 2 سال از قتل پدر، آخرین فرزند هم با گذشت از قصاص قاتل پدرش که دوست صمیمی او نیز بود، طلب دیه کرد

آخرین-فرزند-هم-از-قصاص-قاتل-پدرش-گذشت!

پس از گذشت 2 سال از قتل ( مقالات مرتبط با قتل - سوالات مرتبط با قتل )  پدر، آخرین فرزند هم با گذشت از قصاص ( مقالات مرتبط با قصاص - سوالات مرتبط با قصاص ) قاتل پدرش که دوست صمیمی او نیز بود، طلب دیه کرد.

روابط میان عدالت کیفری رسمی با ساز و کارهای محلی عدالت ترمیم در قتل های ناموسی - قتل های خانوادگی - بررسی حقوقی قتل های خانوادگی - قاتلان چگونه قصاص می شوند ؟  -  قواعد قتل و قصاص در قانون مجازات اسلامی - قتل عمد شبه عمد و خطای محض - شکوائیه قتل شبه عمد بر اثر بی احتیاطی -  در صورتیکه تیراندازی برخلاف مقررات و ضوابط منتهی به قتل گردد موضوع مشمول مقررات قصاص و دیات میباشد - مجازات قتل در نتیجه تیر اندازی چیست ؟ - قتل در فراش - قتل مورث -   قتل ناشی از اشتباه - قتل های ناموسی

به گزارش خبرنگار اجتماعی فارس، مردادماه 92 بود که پیکر مردی 46 ساله در شرق تهران کشف شد و گزارش پزشکی قانونی نشان داد که وی بر اثر ضربات متعدد چماق به سر جان باخته است.

روند شناسایی قاتل در این پرونده مدت زمان زیادی طول کشید و پرونده پیچیدگی خاصی داشت چرا که افراد ساکن در محل از شناسایی هم‌محلی خود سر باز می‌زدند تا اینکه خانواده‌ای اعلام مفقودی مقتول را می‌کنند و هویت مقتول کشف می‌شود.

نصاب شهادت در حدود ، قصاص ، دیات و تعزیرات - قواعد قتل و قصاص در قانون مجازات اسلامی - قصاص افراد زیر 18سال ممنوع شد - زمان استقرار و مالک حق قصاص - قصاص حق اولیای دم است - تقاضای قصاص یا دیه از سوی دادستان به جانشینی ولی دم 

مقتول که دارای 3 فرزند بود و از همسر خویش جدا شده و معتاد به مصرف شیشه بود که در یک درگیری توسط دوست خود که او نیز شیشه مصرف می‌کرد جان خود را از دست داده بود.

پس از کش و قوس فراوان بازپرس ایلخانی بازپرس ویژه قتل ( مقالات مرتبط با قتل - سوالات مرتبط با قتل )  موفق به شناسایی قاتل می‌شود اما قاتل در ابتدا اعلام می‌کند که قاتل فرد دیگری است اما در نهایت تحقیقات نشان می‌دهد که خود این فرد قاتل بوده است.

خانواده مقتول شامل پدر و مادر و 2 فرزند وی پیش از این از قصاص ( مقالات مرتبط با قصاص - سوالات مرتبط با قصاص ) قاتل صرف‌نظر کرده بودند و آخرین پسر نیز امروز از قصاص صرف‌نظر کرد و خواستار پرداخت دیه شد.

قواعد مربوط به قصاص برای قتل عمد -  استیفای قصاص در صورت تعدد اولیای دم - حیات جامعه مستلزم تداوم حکم قصاص است - ادله اثبات قصاص 

خانواده مقتول اعلام کردند که این دو دوستان نزدیک و صمیمی یکدیگر بودند و بر همین اساس از خون وی گذشتیم.

منبع : خبرگذاری فارس

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.