×

یک روانشناس رسانه ها برای ازدواج جوانان تبلیغ کنند

یک روانشناس رسانه ها برای ازدواج جوانان تبلیغ کنند

روانشناس و مدیرعامل موسسه خانواده سلامت بنیان با تاکید بر نقش مثبت رسانه ها در فرهنگ سازی گفت رسانه ها بایستی برای ازدواج آسان جوانان تبلیغ کنند

یک-روانشناس-رسانه-ها-برای-ازدواج-جوانان-تبلیغ-کنند

 روانشناس و مدیرعامل موسسه خانواده سلامت بنیان با تاکید بر نقش مثبت رسانه ها در فرهنگ سازی گفت: رسانه ها بایستی برای ازدواج ( مقالات مرتبط با ازدواج - سوالات مرتبط با ازدواج ) آسان جوانان تبلیغ کنند.

سن ازدواج ، شرایط نکاح ، اقسام نکاح - بررسی میزان تمایل به ازدواج در دختران و پسران - ازدواج در ایران و فرانسه - ازدواج سفید یا سیاه زیستن -  افزایش سن ازدواج ، فقر فرهنگی یا فقر اقتصادی  ؟ -  آیا می دانید سن ازدواج چه سنی است ؟ 

علی شیخ الاسلامی روز دوشنبه درمحل غرفه این موسسه در بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها و در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا، افزود: رسانه ها درهمه کشورها ابزار قدرتمندی برای فرهنگ سازی هستند از این رو می توان با استفاده از آن به اهدافی نظیر تشویق جوانان به ازدواج و تشکیل خانواده نائل آمد.

وی با بیان اینکه برخی کشورها ازجمله آمریکا با کار رسانه ای توانسته اند، میزان ازدواج دراین کشور را طی چند سال افزایش داده و از میزان آمار طلاق خود بکاهند، ادامه داد: یکی از این تبلیغات تغییر نگرش افراد نسبت به ازدواج است.

مدیرعامل موسسه خانواده سلامت بنیان به برخی تبلیغات فواید ازدواج مورد اشاره در رسانه های آمریکا اشاره و اضافه کرد: افراد متاهل طول عمر بیشتر، سبک زندگی سالمتر و ثروت و سرمایه اقتصادی بیشتر دارند.

بررسی بالا بودن سن زنان نسبت به مردان در ازدواج - ازدواج ناموفق به قلب آسیب می زند - رسانه ها نقش مهمی در پیشگیری از وقوع جرم دارند - آگاه سازی شهروندان مهم ترین کارکرد رسانه در حوزه پیشگیری - رسانه ، تهدید یا فرصت - رسانه ها و الزامات حریم خصوصی - رسانه ها نقش مهمی در سلامت یک جامعه دارند 

مدیرمسئول فصلنامه تخصصی سلامت خانواده اظهارکرد: خانواده سلامت بنیان موسسه برای کاهش میزان طلاق طرحی را به اجرا درآورده که در آن افراد قبل از آنکه به دادگاه مراجعه و تقاضای طلاق توافقی کنند، به شورای حل اختلاف تخصصی موسسه مراجعه و از خدمات این شورا که مشتمل بر یک جمع کارشناسی با تخصص های روانشناسی، حقوقی ، پزشکی، جامعه شناسی و روحانی هستند، بهره می برند.

وی با اشاره به نقطه قوت این طرح افزود: این موسسه قبل از رسیدن به دادگاه و ارائه دادخواست طلاق توافقی یا هر شکایت دیگری خدمات مشاوره ای لازم در حوزه های مختلف به افراد ارائه می دهد تا به زندگی مشترک بازگردند یا در صورت عدم سازش به دادگاه معرفی شوند.

شیخ الاسلامی درباره طرح همسرگزینی این موسسه نیز توضیح داد: این طرح با تاکید بر حفظ شان افراد، احترام و منزلت خانواده و پاسداشت ستنهای ملی و اسلامی در کنار استفاده از روش ها و شاخص های علمی صورت می گیرد.

به گفته وی، افراد مجردی که قصد ازدواج دایم دارند به این دفتر مراجعه کرده و با ثبت نام در طرح همسر گزینی و ارائه مدارک لازم پروند های تشکیل می دهند تست شخصیت از آنها گرفته و نتیجه و تفسیر آن ارائه می شود.

فقدان اخلاق رسانه ای در سایت های بدون مجوز - فرهنگ قانون مداری توسط رسانه ها ترویج شود - افترا در جرایم چند رسانه ای - چگونگی پیگیری توهین و افترا در رسانه ها - رژیم مسئولیت مدنی و کیفری رسانه ها در حقوق فرانسه - ابعاد حقوقی نظام جامع رسانه ها 

این روانشناس ادامه داد: این افراد در کارگاه های آموزشی ملاک های ازدواج و همسر گزینی آگاهانه شرکت می کنند تا توانمندی های لازم را برای انتخاب درست داشته باشند سپس کارشناسان موسسه ازبین افرادی که ثبت نام کرده اند گزینه مناسبی که از نظر شخصیتی اعتقادی شرایط فرهنگی و سبک زندگی در شان فرد متقاضی باشد به وی معرفی می کنند.

وی ادامه داد: فرد پس از مطالعه اطلاعات و روحیات شخص معرفی شده در صورت تمایل در دفتر موسسه زیر نظر کارشناسان با وی دیدار خواهد داشت.

به گفته شیخ الاسلامی، درصورت نبود مشکل مشاوره نهایی زمینه ازدواج ( مقالات مرتبط با ازدواج - سوالات مرتبط با ازدواج ) موفق آنها فراهم می شود.

منبع : ایرنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.