×

برخورد قاطع پلیس با هنجارشکنان

برخورد قاطع پلیس با هنجارشکنان

فرمانده نیروی انتظامی با تاکید بر اینکه مزاحمت برای نوامیس، دور دور کردن، آلودگی صوتی و کشف حجاب جزء جرایم مشهود است، بر ضرورت برخورد با این مصادیق از سوی پلیس راهنمایی و رانندگی تاکید کرد

برخورد-قاطع-پلیس-با-هنجارشکنان

فرمانده نیروی انتظامی با تاکید بر اینکه مزاحمت برای نوامیس، دور دور کردن، آلودگی صوتی و کشف حجاب جزء جرایم مشهود است، بر ضرورت برخورد با این مصادیق از سوی پلیس راهنمایی و رانندگی تاکید کرد.

برنامه پلیس برای کاهش تلفات رانندگی  - نقش پلیس در پیشگیری از وقوع جرم - برخورد قاطع پلیس با متجاوزان حریم خصوصی - مهمترین اولویت پلیس در سال 94

رعایت شئونات اسلامی، حفظ روحیه استکبارستیزی، برنامه‌ریزی برای کاهش 10درصدی تلفات جاده‌ای، اجرای طرح زمستانه راهور، خدمت به زائران اربعین حسینی تجهیزات نوین الکترونیکی و سامانه هوشمند کنترل ترافیک، ثبت تخلفات توسط خودروی کنترل مکانیزه و ورود مزدا3 در به ناوگان پلیس از جمله مباحثی بود که روز گذشته سردار حسین اشتری در دومین نشست فصلی رؤسا و مدیران پلیس راهور ناجا به آنها پرداخت.

وی در رابطه با رعایت شئونات اسلامی اظهار کرد: اگر معدود رانندگانی هستند که شئونات اسلامی را رعایت نمی‌کنند و هنجار شکنی می‌کنند، وظیفه پلیس راه و راهور است که طبق قانون با آنان برخورد کند، این مورد جزء وظایف پلیس راهنمایی و رانندگی بوده که دستورالعمل آن نیز ابلاغ شده است.

قانون مقررات استخدامی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران - قانون نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران 

فرمانده نیروی انتظامی تصریح کرد: اگر خودرویی دارای آلودگی صوتی باشد، باید متوقف شود و اگر در جایی است که نمی‌توان آن را متوقف کرد باید شماره پلاک وسیله نقلیه مورد نظر را برداشته و در مدت 12 تا 24 ساعت خودرو را متوقف کرد.

 نفوذ آمریکا را باید جدی گرفت

فرمانده نیروی انتظامی در ادامه صحبت‌های خود به مراسم  13 آبان اشاره کرد و گفت: اینکه مقام معظم رهبری می‌فرمایند‌ آمریکا دشمن اصلی ملت ماست، یک شعار نیست، توهم هم نیست و حقیقت دارد، چرا که از قبل از پیروزی انقلاب تاکنون هر جا که خسارتی به مردم از نظر مادی و معنوی وارد شده آمریکا در آن نقش داشته است.

سردار اشتری با اعلام این مطلب که باید روحیه استکبارستیزی را در خود، خانواده و سازمان حفظ کرد و ارتقا دهیم، ادامه داد: تجربه ثابت کرده که آنهایی که با آمریکا هماهنگ بودند چه ضربه‌هایی از خود آمریکا خورده‌اند؛ ببینید با عراق و پاکستان چه کردند، در افغانستان به عنوان منجی وارد شدند و چه بلایی سر آنها آوردند.

وی خاطرنشان کرد: موضوع نفوذ؛ نفوذ آمریکا و اسرائیل و افرادی که مخالف منافع ملت ما هستند وجود دارد و این یک توهم و شعار نیست؛ بعضی‌ها این بحث را سیاسی می‌کنند و می‌خواهند حربه‌ای کنند و مخالفت کنند. نفوذ آمریکا را باید جدی گرفت و باید هشیار بود.

 برنامه‌ریزی برای کاهش 10درصدی تلفات جاده‌ای

تلاش برای کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای موضوع دیگری بود که فرمانده نیروی انتظامی کشور در این مراسم به آن پرداخت. اینکه کاهش 297 نفری آمار کشته‌شدگان در این حوادث نسبت به سال گذشته آمار خوبی است، اما باید به سمتی برویم که تا پایان سال 10درصد کاهش تلفات داشته باشیم. البته دستگاه‌های دیگر از جمله جاده، خودروساز‌ها و دستگاه‌های امدادی و خدماتی نیز در این حیطه مسئولیت دارند.

 اعمال قانون به نفع مردم است

بهره‌برداری از ظرفیت پلیس، همیاران و فرهنگیاران ترافیک، کمک گرفتن از ظرفیت‌های مردمی همچنین قاطع، منطقی و مهربان بودن مأموران راهنمایی و رانندگی با مردم موارد دیگری بود که فرمانده ناجا از آنها یاد کرد و در کنار توجه و دقت در اعمال قانون بر آن تاکید کرد.

به گفته سردار اشتری اگر جایی سخت‌گیری و اعمال قانون می‌شود به نفع مردم است البته رؤسا باید نظارت داشته باشند که طبق رعایت قانون، مأموران اخلاق‌محور هم باشند.

سازمان قضایی نیروهای مسلح یار نیرو انتظامی در انجام ماموریت هاست  - نیروی انتظامی مسئول صدور گواهینامه ، اسناد مالکیت و پلاک خودرو شد 

 اجرای طرح زمستانه تا 23 اسفندماه

اقدامات و برنامه‌ریزی‌های مربوط به نیمه دوم سال نیز از دیگر محورهای سخنان وی بود، اینکه طرح زمستانه از 23 آذر تا 23 اسفندماه اجرایی خواهد شد.

 با این وجود فرمانده نیروی انتظامی به این نکته نیز اشاره کرد که متأسفانه وقتی یک باران می‌آید همه چیز به هم می‌ریزد چرا که زیرساخت‌های ما مناسب نیستند و در مقابل باران و برف زندگی مردم از روند طبیعی خارج می‌شود؛ البته این به ما مربوط نمی‌شود و دستگاه‌های دیگر مسئول هستند.

 خدمت به زائران اربعین حسینی

در این میان خدمت به زائران اربعین حسینی هم از دیگر مباحثی بود که سردار اشتری به آن پرداخت. وی اظهار کرد: نخستین و مهمترین انگیزه برای انجام کار در اربعین حسینی خدمت به زائران امام حسین(ع) است؛ با توجه به اینکه وظیفه نظم و امنیت در کشور به عهده ماست و حوزه ترافیک نیز به ما مربوط می‌شود؛ مسئولیت ما در قرارگاه اربعین مشخص است.براساس اظهارات وی در پایانه مرزی شلمچه آمادگی بیشتری برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی وجود دارد البته مرزهای مهران و چزابه نیز در این خصوص آمادگی دارند.

 تجهیزات نوین الکترونیکی کنترل ترافیک

بخش دیگری از اظهارات فرمانده ناجا به تجهیزات نوین الکترونیکی و سامانه هوشمند کنترل ترافیک اختصاص داشت، اینکه نیروی انتظامی، مسئولان و فرماندهان پلیس راهور باید از مسئولان استانی بخواهید، به آنها در زمینه ارتقای تجهیزات الکترونیکی کمک کنند تا بتوانند به اهداف تعیین شده در زمینه کاهش تصادفات در جاده‌ها و نظم و آرامش در شهرها دست یابند.

 ثبت تخلفات توسط خودروی کنترل مکانیزه

سردار اشتری همچنین در این مراسم از خودروی کنترل مکانیزه پارک حاشیه‌ای رونمایی کرد و در این باره توضیح داد: در خودروی مورد نظر سیستمی نصب شده که کنترل مکانیزه پارک است و این سیستم می‌تواند با تصویربرداری خودروهای ایستاده، تخلف انجام داده را ثبت کند. براین اساس با ایست‌سنجی که در کنار پیاده‌رو است، این خودرو می‌تواند زمان و مبلغ را تطبیق داده و مقایسه کند. ضمن اینکه این خودرو به صورت سیستمی تخلفات خودروها را حتی در صورت دوبله ایستادن ثبت کرده، در نهایت به مالک نیز منتقل می‌کند و جریمه نیز به همین صورت ثبت می‌شود.

 ورود مزدا3 به ناوگان پلیس

خروج خودروهای بنز از ناوگان پلیس سئوالی بود که از سوی خبرنگاران در این همایش مطرح شد و فرمانده نیروی انتظامی در این باره بیان کرد: هم اکنون تعدادی مزدا در پلیس راهور آورده شده و در حال تست در جاده‌ها هستند؛ اگر پاسخ خوبی گرفتیم و قطعات داخلی نیز داشته باشند، در ناوگان پلیس آنها را خواهیم آورد. البته خودروهای مورد استفاده پلیس در مرحله اول باید داخلی باشند یا داخل کشور مونتاژ شده باشند و غیر از موارد استثنایی که ستاد کل مجوز می‌دهد ما تمام خودروها را از داخل کشور تهیه می‌کنیم. بنابراین اگر خودرو مزدا خوب جواب دهد و نگهداری‌اش نیز راحت باشد از آنها استفاده خواهیم کرد.

منبع : روزنامه حمایت

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.