×

آرای دادگاه ها به صورت آنلاین تحلیل و نقد می شود

آرای دادگاه ها به صورت آنلاین تحلیل و نقد می شود

رییس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه‌قضاییه با اشاره به سامانه «تناد» گفت این سامانه آرای صادره از محاکم را به صورت برخط در معرض تحلیل صاحب نظران قرار می‌دهد

آرای-دادگاه-ها-به-صورت-آنلاین-تحلیل-و-نقد-می-شود وکیل 

رییس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه‌قضاییه با اشاره به سامانه «تناد» گفت: این سامانه  آرای صادره از محاکم را به صورت برخط در معرض تحلیل صاحب نظران قرار می‌دهد.

بسته حقوقی برای کسانی که از مراحل احضار به دادگاه خبر ندارند ، تشریفات ابلاغ قضایی - حکم دادگاه ، آثار و تعاریف - استهمال از دادگاه در چه مواردی موجه بوده و مورد پذیرش دادگاه واقع می شود ؟ ل

حجت الاسلام‌و‌المسلمین حمید شهریاری در گفت‌وگو با میزان با اشاره به فعالیت‌های سامانه تناد، اظهارکرد: این سامانه برای تحلیل و نقد آرای دادگستری‌ها و دیوان عالی کشور است که با در نظر‌گرفتن حفظ حریم خصوصی افراد، آرای صادره از سوی محاکم را به‌ صورت برخط در معرض تحلیل و نقد صاحب‌نظران و متخصصان قرار می‌دهد. جهت استفاده از این سامانه کاربران باید ابتدا از طریق سامانه ثنا ثبت‌نام کرده، سپس به تناد دسترسی پیدا کنند.

وی افزود: کاربران با توجه به دسترسی‌هایی که دارند می‌توانند اطلاعات مربوط به دادنامه‌های قضایی را مشاهده کنند با این حال اطلاعات مربوط به اشخاص و با هدف حفظ حریم خصوصی آن‌ها حذف شده است.

بسته حقوقی برای آنها که راست گویی در محضر دادگاه را جدی نمی گیرند ، شهادت های دردسرساز - صلاحیت دادگاه - استفاده از ویدئو کنفرانس در جلسات دادگاه -  ثبت اثر هنری در دادگاه

 رییس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه‌قضاییه با بیان اینکه کاربران می‌توانند هر دادنامه را ارزیابی کنند، گفت: کاربران می‌‌توانند با توجه به شاخص‌هایی که برای آن کاربر تعریف شده امتیاز بدهند همچنین کاربران می‌توانند نظرات، نقدها و مستندات خود را در مورد هر دادنامه ارائه بدهند که در صورت تأیید آن‌ها ذیل دادنامه نمایش داده خواهند شد.

شهریاری تصریح کرد: کاربران می‌تواند جدیدترین آرا، ده رأی بالا (ده دادنامه‌ای که بیشترین بازدید را داشته‌اند)، آرای مشابه هر دادنامه و پروفایل شخصی خود که شامل اطلاعات شخصی کاربر است را مشاهده کنند. از دیگر امکانات این سامانه قسمت جستجوی آن است که عبارتی را در تمامی قسمت‌های دادنامه‌ها از جمله متن دادنامه، عنوان دادنامه، موضوع آن، کلید واژگان مربوط به دادنامه جستجو می‌کند.  وی با بیان اینکه فیلتر دادنامه یکی دیگر از بخش‌های این سامانه است، اظهارکرد: قسمت فیلتر دادنامه به کاربران کمک می‌کند تا راحت‌تر به دادنامه‌های مورد نظر دسترسی داشته باشند.  فیلتر بر‌اساس موضوع خواسته، اتهام، مرجع قضایی و موضوع رأی  قاضی وجود دارد.

 رییس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه‌قضاییه، گفت: بخش دیگر این سامانه، پنل مدیریتی آن است که به مدیران این سامانه مجوزهای لازم جهت فعالیت‌های مختلف را خواهد داد. مشاهده و فیلتر دادنامه‌ها در این پنل طراحی شده است.  کاربر در این قسمت می‌تواند دادنامه‌های جدید را تأیید و رد کند و به گروه‌های کاربری ارتباط دهد. در این قسمت کاربر می‌تواند با فیلترهایی که وجود دارد دادنامه‌های مورد نظر را ببیند.  

بده بستان های میان دادگاه - در دادگاه صدایتان را بالا نبرید - دعوایی که در دادگاه مختومه شده قابل رسیدگی نیست

شهریاری در خصوص بررسی و تأیید اطلاعات ارسال‌ شده، گفت: کاربر در این قسمت می‌تواند ارزیابی کاربران و کارشناسان، مستندات قانونی، مستندات فقهی، نقد رأی، نظرات، کلیدواژه و وحدت رویه‌های ارسالی از سوی سایر کاربران را تأیید و رد کند.

منبع : روزنامه حمایت

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.