×

وجود 5000 زندانی بدهکار چک در کشور

وجود 5000 زندانی بدهکار چک در کشور

مدیرعامل ستاد دیه کشور گفت با گذشت 25 سال از زمان تاسیس ستاد دیه در کشور تاکنون 90 هزار نفر از زندانیان جرائم غیرعمد آزاد شده‌اند

وجود-5000-زندانی-بدهکار-چک-در-کشور وکیل 

مدیرعامل ستاد دیه کشور گفت: با گذشت 25 سال از زمان تاسیس ستاد دیه در کشور تاکنون 90 هزار نفر از زندانیان جرایم غیرعمد آزاد شده‌اند.

تعداد زندانیان جرایم غیرعمد چقدر است ؟ - جرایم غیرعمد با آموزش کاهش می یابد - اجرای احکام در جرایم غیرعمد - زندانیان جرایم غیرعمد را دریابیم - زندان از دیدگاه قرآن و روایات چه کسی نخستین زندان را ساخت ؟ - زندانی بیمار، امنیت زندان را به مخاطره می اندازد - زندانی هم شهروند است - زندان ، بایدها و نبایدها - زندانیان نباید پس از حبس از جامعه جدا شوند - آزادی بیان در زندان - چرا کسی به زندانی آزاد شده شغل نمی دهد - آزادی مشروط زندانیان 

 اسدالله جولایی در نشست ستاد دیه استان کرمانشاه اظهار کرد: اصلاح قوانین و فرهنگ‌سازی در خصوص مهریه از مهم‌ترین عوامل کاهش آمار محکومان مالی است.

وی با اشاره به نقش موثر فرهنگ عمومی بر پیشگیری از جرایم و تخلفات گفت: تعیین مهریه خارج از توان فرد، بی توجهی به مقررات راهنمایی و رانندگی و بروز حوادث کارگاهی از جمله عوامل اصلی بدهکاری و زندانی شدن افراد است.

اعطای مرخصی به متهم تحت بازداشت موقت  - پانزده روز مرخصی برای زندانیان واجد شرایط به مناسبت فرا رسیدن لیالی قدر و عید فطر -  بالا بودن سطح سواد مانع از بروز جرم می شود - دادگاه صالح در شکایت از چک برگشتی -  امید تازه در دل طلبکاران چک - چگونگی وصول چک برگشتی - شکایت از چک برگشتی کی و به کجا ؟ 

وی تصریح کرد: باید فقر فرهنگی در باب تخلفات رانندگی و مهریه های خانمان برانداز را برداریم و در خصوص این جمله نازیبا که «مهریه را کی داده و کی گرفته» فرهنگ سازی لازم صورت گیرد.

مدیرعامل ستاد دیه کشور از وجود 5 هزار زندانی بدهکار چک ( مقالات مرتبط با چک - سوالات مرتبط با چک ) در کشور خبر داد و گفت: عمده‌ترین تخلفات محکومان مالی جرائم غیرعمد مربوط به تخلفات رانندگی و تصرف در مال مردم بوده است.

جولایی اظهار کرد: در حال حاضر بیشترین تلاش ما روی قانون اجباری شدن بیمه شخص ثالث که به زودی نیز تصویب خواهد شد، معطوف شده است.

مدیرعامل ستاد دیه بیشترین تخلفات محکومان مالی جرائم غیر عمد را مربوط به مهریه، تصادفات، چک غیر کلاهبرداری، نفقه و بی توجهی پیمانکارها در ساخت و سازها عنوان کرد و گفت: باید در این خصوص فرهنگ سازی شده و حقوق مردم در این رابطه اطلاع رسانی شود.

لایحه دفاعیه در خصوص دعوای مطالبه وجه چک - چگونگی وصول چک برگشتی - پیگیری کیفری چک پرداخت نشدنی -  آشنائی با چک - مسئولیت ظهرنویس در چک وعده دار - تمایز چک کیفری با چک حقوقی - اعتبار چک مشروط - تاریخ در چک - چک بلامحل 

وی با بیان اینکه سال گذشته 300 میلیارد تومان از سوی شاکیان در حوزه جرائم غیرعمد گذشت صورت گرفت، ابراز امیدواری کرد که تا پایان سال 94 بیش از 5 هزار زندانی محکوم مالی جرائم غیرعمد واجد شرایط آزاد شوند.

وی افزود: سال گذشته برای 8498 زندانی جرایم غیرعمد بیش از 725 میلیارد تومان اعتبار نیاز داشتیم که از این مبلغ 300 میلیارد تومان از شاکیان گذشت گرفتیم.

جولایی گفت: در شش ماهه نخست امسال 3500 زندانی جرائم مالی غیرعمد و غیرکلاهبرداری آزاد شدند و در صورت اعطای تسهیلات بانکی و همکاری بانک‌های عامل و فعالیت مضاعف مسئولان مرتبط تا پایان سال جاری 5 هزار زندانی نیازمند جرائم غیرعمد آزاد می شوند.

مدیرعامل ستاد دیه کشور با استناد به آیات قرآن کریم و روایات اسلامی عفو و گذشت و خدمت به بندگان را سنت حسنه دانست و گفت: از مسئولان و دست اندرکاران ستاد دیه در استان کرمانشاه تقاضا داریم زندانیان جرائم مالی غیرعمد واجد شرایط را شناسایی و به مرکز گزارش دهند تا در اسرع وقت نسبت به آزادی این افراد اقدام و حمایت مطلوب صورت گیرد.

توسعه صلاحیت کیفری در رسیدگی به جرم چک بلامحل - دادخواست مطالبه وجه چک و خسارات و بدوا درخواست صدور قرار تامین خواسته - سریع ترین روش مطالبه وجه چک - راه هایی برای در امان ماندن از جعل چک - آشنایی با قانون چک - جنبه کیفری و مجازات صدور چک بلامحل 

جولایی خاطرنشان کرد: در آینده‌ای نزدیک جشن آزادی زندانیان جرائم مالی غیرعمد و غیرکلاهبرداری که امکان آزادی آنان وجود دارد در استان کرمانشاه با حضور مسئولان برگزار شود.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.