×

یک مقام بهزیستی 10 درصد معتادان کشور را بانوان تشکیل می دهند

یک مقام بهزیستی 10 درصد معتادان کشور را بانوان تشکیل می دهند

مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد سازمان بهزیستی کشور گفت 10 درصد از مجموع دو میلیون و 325 هزار نفر معتادان کشور را بانوان تشکیل می دهند

یک-مقام-بهزیستی-10-درصد-معتادان-کشور-را-بانوان-تشکیل-می-دهند وکیل 

مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد سازمان بهزیستی کشور گفت: 10 درصد از مجموع دو میلیون و 325 هزار نفر معتادان کشور را بانوان تشکیل می دهند.

اعتیاد زنان، بمبی خاموش، راه اندازی مرکز ترک اعتیاد بانوان خط قرمز ستاد مبارزه با مواد مخدراهمیت و ضرورت بررسی معضل اعتیاد  - آیا می دانید استعمال یا قاچاق مواد مخدر و مجازات آن چیست ؟  - جالب ترین شیوه های قاچاق مواد مخدر 

به گزارش ایرنا، «سیدحسن موسوی چلک» که رئیس انجمن مددکاران ایران است، روز پنج شنبه در کارگاه آموزشی «رویکرد نوین مددکاری اجتماعی» در اراک افزود: بانوان معتاد تا قبل از سال 85 فقط پنج درصد معتادان کشور را تشکیل می دادند که با تغییر رویکرد سبک زندگی و حرکت آسیب اجتماعی به سوی خانواده، این آمار در سطح جامعه افزایش یافته است.

وی ادامه داد: تا پیش از سال 75 کمتر از یک میلیون نفر از زنان کشور، سرپرست خانوار بودند که افزایش این تعداد به یک میلیون و 664 نفر در سال 85 و دو میلیون و 553 هزار نفر در سال 90 رشد 52 درصدی در این سال ها را نشان می دهد.

روند مقابله با کمپ های ترک اعتیاد غیرمجاز - جای خالی مراکز ترک اعتیاد به الکل - خلأهای قانونی مواد مخدر و روانگردان برطرف می شود - در اتهام قاچاق مواد مخدر ، کافی نبودن دلائل از موجبات برائت است - مواد مخدر جرم و جنایات و چراها 

مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد سازمان بهزیستی کشور گفت: اکنون بیش از 11 میلیون نفر از جمعیت کشور در سن ازدواج قرار دارند ولی این پدیده اجتماعی در سطح کشور از روند نزولی برخوردار است و آمار طلاق روند افزایشی دارد.

موسوی چلک افزود: در این سال ها به ازای هر چهار و شش دهم ازدواج یک طلاق در کشور ثبت می شود در حالی این رقم در سالیان گذشته برای هر 12 ازدواج یک طلاق بود.

وی گفت: هم اکنون سالیانه نزدیک به 16 هزار نفر از جمعیت فعال کشور در حادثه رانندگی فوت می کنند و هشت تا 10 برابر این تعداد به معلولیت های جسمی و حرکتی دچار می شوند که بر اساس آمارگیری های انجام شده شمار افراد فوت شده در هر ساعت در سطح کشور دو و دو دهم نفر است.

رئیس انجمن مددکاران ایران گفت: وجود مسائل، مشکل ها و آسیب های اجتماعی موجب شده است حرکت ها در حوزه اجتماعی و مددکاری با تغییر رویکرد از فردی نگری به سوی نگاه اجتماعی برود.

رییس انجمن مددکاران ایران گفت: برگزاری کارگاه آموزشی موجب می شود مددکاران اجتماعی با رویکرد تازه این رشته آشنا شوند و با آسیب شناسی اجتماعی ضعف ها، قوت ها، فرصت ها و تهدیدهای جامعه مشخص شود.

به گفته او، انجمن مددکاران ایران با حضور در 27 استان کشور، برخورداری از 16 کارگروه مختلف در حوزه اجتماعی، حضور در جلسه های سیاستگذاری، تالیف کتاب های بسیار و تعامل با سازمان های مختلف در عرصه اجتماعی حضوری فعال دارد.

عناصر تشکیل دهنده جرایم مرتبط با مواد مخدر -  نحوه اعمال تخفیف در پرونده های مواد مخدر - درآمدی بر قاچاق مواد مخدر  - بایسته های قانونی بازار داغ مواد مخدر - ابعاد حقوقی مقابله با اعتیاد 

وی ادامه داد: افزایش تاثیرگذاری در سیاست های کلان، آینده نگری و ارزیابی اجتماعی، مطالبه گری و افزایش و نهادینه سازی مسئولیت اجتماعی در جامعه از مهمترین اهداف انجمن مددکاران ایران است.

در کارگاه آموزشی یک روزه رویکرد نوین مددکاری اجتماعی، مدیر کل، معاونان و مددکاران بهزیستی استان مرکزی حضور داشتند.

منبع : ایرنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.