×

کاهش پرونده ها با اجرای قانون پیش فروش ساختمان

کاهش پرونده ها با اجرای قانون پیش فروش ساختمان

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه، اجرایی شدن قانون پیش فروش ساختمان در کشور را اقدامی انضباطی برای تخلفات در این بخش توصیف کرد و گفت اجرایی شدن این قانون پرونده‌های قضایی در این خصوص را کاهش می‌دهد

کاهش-پرونده-ها-با-اجرای-قانون-پیش-فروش-ساختمان وکیل 

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه، اجرایی شدن قانون پیش فروش ساختمان ( مقالات مرتبط با پیش فروش ساختمان - سوالات مرتبط با پیش فروش ساختمان ) در کشور را اقدامی انضباطی برای تخلفات در این بخش توصیف کرد و گفت: اجرایی شدن این قانون پرونده‌های قضایی در این خصوص را کاهش می‌دهد.

پیش فروش ساختمان فقط از طریق سند رسمی صورت می گیرد - آشنایی با قانون پیش فروش ساختمان - آئین نامه اجرائی پیش فروش ساختمان - کلاهبرداری از طریق پیش فروش ساختمان و ارائه راهکارهای پیشگیرانه - کاهش مشکلات مدنی و کیفری در محاکم با اجرای آیین نامه پیش فروش آپارتمان - آیین نامه پیش فروش ساختمان چه می گوید ؟ 

 محمدباقر الفت در همایش ابلاغ و اجرایی شدن قانون پیش فروش ساختمان در استان البرز افزود: اکنون پرونده‌های زیادی در زمینه اختلاف بین فروشندگان و خریداران املاک درمحاکم قضایی کشور وجود دارد که اجرایی شدن قانون پیش فروش ساختمان در کاهش این پرونده‌ها تاثیرگذار است.

لایحه پیش فروش ساختمان - بررسی قانون پیش فروش ساختمان - تصویب آیین نامه ای در مورد پیش فروش ساختمان ها و آپارتمان ها - ضوابط پیش فروش ساختمان تعیین شد - نکات مثبت قانون پیش فروش ساختمان از زبان مسئولان کانون سردفتران 

وی اظهار کرد: امروز اگر شاهد تصویب قانون پیش فروش املاک هستیم ضرورتی است که قانونگذار برای مداخله در برقراری روابط و حمایت از طرف خریدار به تصویب رسانده است. الفت ادامه داد: امروز صنعت ساختمان و ایجاد سرپناه برای مردم از نیازهای اساسی است که در جهان مورد توجه ویژه قرار دارد. وی افزود: فقدان نظارت‌های جدی در امر ساخت بناهای مسکونی بسیاری از افراد را به سمت ساختمان‌سازی و فروش آن به نیازمندان سوق داده است. معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه اظهار کرد: در سال‌های اخیر پرداخت وام‌های کلان به افراد سبب شد تا بخش زیادی از این وام‌ها به سمت خرید اراضی شهری، کشاورزی و باغی سوق داده و ابنیه به صورت انبوه ساخته شد.

به گزارش ایرنا،الفت ادامه داد: در این مدت نه نظارتی برچگونگی هزینه کرد وام‌ها شد و نه ساخت و ساز مورد نظارت قرار گرفت. معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه گفت: اکنون قانون‌گذار تلاش می‌کند تا براساس تایید و تصویب قانونی، پیش فروش ساختمان ( مقالات مرتبط با پیش فروش ساختمان - سوالات مرتبط با پیش فروش ساختمان ) با انضباط جدی انجام شود و این رویکرد باید مورد حمایت قرار بگیرد.

وی تاکید کرد: در اجرای قانون پیش فروش ساختمان، پرونده‌ها محدود خواهند شد و اقدام انضباطی در این بخش خاک می‌شود. الفت یادآور شد: درحوزه ثبت اسناد و املاک قانون‌گذار تلاش می‌‌کند، اسناد مربوط به املاک به دقت در دفاتر ثبت اسناد بررسی شود تا هیچ شائبه‌ای در تحقق عقد قرارداد خرید و فروش به وجود نیاید.

معاون اجتماعی و پیشگیری قوه قضاییه افزود: اجرایی شدن قانون پیش فروش ساختمان، موجب می‌شود تا نقش دفاتر ثبت اسناد و املاک پررنگ شود. الفت گفت: این قانون مزایای دیگری مانند فعال کردن صنعت بیمه را دارد و این قانون نفع آن عمومی است و برای تمام مردم در کشور تصویب اجرایی شده است.

پیش فروش ساختمان بدون سند رسمی جرم است - همه آنچه که لازم است درباره ی پیش فروش ساختمان بدانید 

وی تاکید کرد که هر پرونده قضایی که در کشور تشکیل می‌شود 10 نفر را گرفتار خود می‌کند و حداقل برای دو خانواده دغدغه محسوب می‌شود و باید تلاش کرد قانون پیش فروش ساختمان ( مقالات مرتبط با پیش فروش ساختمان - سوالات مرتبط با پیش فروش ساختمان ) که محور آن پیشگیری است، به خوبی اجرایی کنیم و بر این اساس همه دستگاه‌ها باید با حساسیت مفاد این قانون را اجرایی کنند.

منبع : روزنامه حمایت

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.